Sledujeme4. srpna  2016 v 14:30  

Jaké jsou komunikační potřeby uprchlíků?

Cílem studie je informovat humanitární organizace, které se zabývají uprchlickou krizí v Evropě. - Foto: Tereza Reková

Cílem studie je informovat humanitární organizace, které se zabývají uprchlickou krizí v Evropě.Foto: Tereza Reková

Studie poskytuje přehled o zkušenosti uprchlíků ohledně komunikace a distribuci informací na různých místech jejich cesty a to na základě rozhovorů se 79 uprchlíky a 45 humanitárními pomocníky.

Cílem je informovat humanitární organizace, které se zabývají uprchlickou krizí v Evropě. Studie zkoumá komunikační chování a potřeby uprchlíků ohledně dostávání informací ve třech oblastech: jednak je to během jejich cesty, poté v tranzitních táborech v Řecku a Německu. Zjištění podtrhují především kritickou potřebu uprchlíků, kteří chtějí informace o tom, jak přežít v jejich aktuální situaci a jak bude vypadat jejich osud v blízké budoucnosti.
 

Mezi další komunikační potřeby patří například: potřeba uprchlíků být vyslyšena a sdílení svého příběhu, účastnit se dialogu, který jim poskytne fyzickou, sociální a psychosociální podporu. 

V dubnu se humanitární agentura v Řecku zaměřila na revizi nálezů z tohoto průzkumu a diskutovala, jak by mohla být tato situace zlepšena s ohledem na neustále se měnící podmínky a kontext. 

V reportu se tak můžete dočíst o doporučeních jak ze strany uprchlíků, tak humanitárních organizací. Report je završen reflexí, kterak samotná média mohou v této krizi pomoci. 

Sledujeme3. srpna  2016 v 15:45  

Bloomberg Radio uvádí novou ranní show pro evropské posluchače

rádio - Foto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

rádioFoto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

Na Bloomberg Radio bylo spuštěno nové ranní vysílání pro evropské posluchače - stanice se také nedávno připojila k platformě Radioplayer.

Tým Bloomberg Radio doplnil bývalý editor ekonomické sekce z rádia France 24, Markus Karlsson, který odteď bude spolupracovat například s Caroline Hepker, která zase přišla z BBC, kde moderovala pořad zaměřený na finance, na stanici Radio 5 live. 

Generální manažer Bloomberg Media k tomu dodává: „Jsme velmi rádi, že objem našeho vysílání v UK i nadále roste a že můžeme spolupracovat s platformou Radioplayer.“ 

Michael Hill, výkonný ředitel platformy Radioplayer se vyjádřil v podobném smyslu: „Vážíme si toho, že prestižní značka, kterou Bloomberg bezesporu je, vnímá začlenění se do platformy Radioplayer jako důležitý krok k dalšímu růstu – Radioplayer nám umožňuje dostat kvalitní rozhlasové vysílání na nová zařízení a jsme rádi, že díky tomu může stanici Bloomberg objevit ještě více posluchačů.“
 

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme2. srpna  2016 v 09:00  

Streaming nyní tvoří čtvrtinu německého hudebního trhu

Sluchátka, hudba - Foto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

Sluchátka, hudbaFoto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

Organizace pro německý hudební průmysl, BVMI, vydala zprávu, která mapuje uplynulý půlrok a vykazuje pozitivní zprávy pro streamování.

Během první poloviny tohoto roku si streamovací služby zajistily v Německu téměř čtvrtinový podíl na hudebním trhu (24,4 %), čímž porazily i stahování hudby, které má 14% podíl. Výdělky ze streamovacích služeb (placených i neplacených) vzrostly meziročně o 88 %. Všechny digitální zdroje mají na trhu 39,6% podíl, což je oproti konci roku 2015 cca 9% nárůst.
 

Nejoblíbenější jsou na německém trhu stále CD nosiče – ty mají podíl na trhu 52,3 %. Prodeje z CD klesly za uplynulých šest měsíců o 9,6 %, což je pokračující trend z loňského roku, kdy se prodej fyzických hudebních nosičů snížil o 4,2 %. 

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme27. června  2016 v 12:35  

Trent Reznor z Nine Inch Nails: YouTube těží z ukradeného obsahu

YouTube - Foto: Fotobanka Pixabay

YouTubeFoto: Fotobanka Pixabay

Známý hudebník z kapely Nine Inch Nails a člen managementu společnosti Apple Music se pustil do hudební služby firmy Google když prohlásil, že byznys plán platformy YouTube je pokrytecký.

„Byznys plán YouTube je dost neupřímný – těží totiž z obsahu, který získali zdarma, krádeží a to je důvod, proč se služba rozrostla do tak velkých rozměrů,“ řekl Reznor v rozhovoru pro Billboard. 

Nemluvil tak však pouze z pozice hudebníka, ale především jako nový kreativní ředitel v Apple Music, streamovací platformy firmy Apple, která vznikla v roce 2015. Pro tu je totiž YouTube jedním z hlavních konkurentů. 

„Myslím, že jakákoliv takováto služba, která je zadarmo, prostě není férová. YouTube myslí akorát na svoje čísla a přitom těží mimo jiné i z mojí tvorby,“ dodává a pustil se i do dalšího ze svých konkurentů, služby Spotify. 

YouTube sklidil velkou vlnu kritiky od hudebníků, ale i od organizací z hudebního průmyslu, a kvůli své kampani v USA a Evropě, kdy přepracoval legislativu o autorských právech. Služba se tak díky tomu stala „bezpečným přístavem“ pro uživatele, kteří chtějí nahrát autorsky chráněný materiál bez souhlasu vlastníků práv. 

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme27. května  2016 v 11:30  

Rhapsody představuje aplikaci, která nabídne koncerty ve virtuální realitě

Smartphone - poslouchat hudbu - chodit se smartphonem - smartphone zombie - Foto:  Creative Commons Zero

Smartphone - poslouchat hudbu - chodit se smartphonem - smartphone zombieFoto:  Creative Commons Zero

Nová aplikace nabídne uživatelům takový zážitek, jako by sami byli na koncertě.

Nová aplikace od streamovací služby Rhapsody se jmenuje Rhapsody VR a využívá 360° videa. Uživatelům tak může nabídnout takový zážitek, jako by sami byli na koncertě. Divákům, ale i samotným umělcům, tak aplikace umožňuje nový způsob komunikace a prezentace. 

Jak sami tvůrci říkají, aplikace nejlépe funguje s Google Cardboard VR setem, což je vcelku levné vybavení, které je kompatibilní s většinou smartphonů. Ačkoliv Rhapsody pracuje i na svém vlastním VR headsetu, tak je aplikace funkční i bez použití headsetu. 

Pro to, abyste se na takový koncert mohli podívat, nepotřebujete mít u Rhapsody účet, všichni, kdo si aplikaci stáhnou, se můžou dívat zadarmo. Služba taky slíbila, že nový audiovizuální obsah budou do aplikace nahrávat jednou za měsíc. 

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme25. dubna  2016 v 10:20  

Hudební video, které se přizpůsobí tlukotu posluchačova srdce

Systém v aplikaci vyhodnotí, jaký tep divák zrovna má a ten pak využije jako metronom, který udává rytmus skladbě, ale i videu. - Foto: Fotobanka Pixabay

Systém v aplikaci vyhodnotí, jaký tep divák zrovna má a ten pak využije jako metronom, který udává rytmus skladbě, ale i videu.Foto: Fotobanka Pixabay

Vyzkoušejte aplikaci, která přizpůsobí hudbu a video tlukotu vašeho srdce.

Milovníci hudby si většinou vybírají hudbu, která zrovna koresponduje s jejich náladou nebo činností kterou dělají. Ale nové hudební video od muzikanta a zároveň vizuálního umělce, J. Views (letos byl mimochodem nominován na cenu Grammy) jde na to přesně opačně – přizpůsobuje tempo a vizuální obsah posluchačově tlukotu srdce. Umělec pro tento projekt zvolil skladbu #Almostforgot a zda tahle featura funguje, si můžete vyzkoušet i vy. 

Co pro to musíte udělat? Stáhnout si aplikaci a nahrát video. Pak palcem zakryjte zadní kameru. Aplikace detekuje drobné změny na kůži z divákovy špičky prstu. Ty pak analyzuje systém a vyhodnotí, jaký tep divák zrovna má. Ten pak využije jako metronom, který udává rytmus skladbě, ale i videu. Pokud tedy během přehrávání videa běháte, zrychlí se animace i zvuk. Pokud naopak relaxujete a jste v klidu, stejně bude reagovat i video a hudba. Ale pozor – celá aplikace funguje pouze v případě, že prstem zakrýváte kameru. Pokud jej dáte pryč, písnička přestane hrát. 

Chcete se podívat, jak aplikace funguje nebo ji rovnou vyzkoušet? Klikněte tady

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme15. dubna  2016 v 10:00  

The New Yorker Today – nová aplikace pro online články

práce v kanceláři - Foto:  FirmBee

práce v kancelářiFoto:  FirmBee

Aplikace bude ktomě článků z online verze nabízet nejnovější zprávy, příspěvky z blogů a videa.

The New Yorker uvedl tento týden svou novou mobilní aplikaci, která čtenářům nabízí aktuální články z jejich online platformy NewYorker.com. Zpočátku bude aplikace zdarma a uživatelé si tak budou moci přečíst tolik článků, kolik jen chtějí. Po určité době se počet bezplatných článků ustálí. Aplikace však bude nabízet nejnovější zprávy, příspěvky z blogů a videa. 

Tímto krokem chce redakce podpořit svou viditelnost v online prostředí, ale zároveň chce zůstat věrná své značce a historii. Cílem nové aplikace je přilákat nové čtenáře, kteří se budou každodenně vracet a kteří si snad zaplatí i předplatné. Editor z NewYorker.com Nicholas Thompson k tomu dodává: „Značka New Yorker má spoustu loajálních čtenářů, kterým chceme dát možnost nabídnout jim ten nejdůležitější obsah a to jak nejrychleji to jde.“ 

Kromě článků, které nejsou doplněny obrázky, grafy, či dalším obsahem, však aplikace nabízí i (pro New Yorker typické) komiksy a karikatury, kterých mají uživatelé k dispozici přes 8 tisíc. 

Více si o nové aplikaci přečtěte tady

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme14. dubna  2016 v 14:00  

The New York Times vytvořil tým specialistů na podcasty

The New York Times se rozhodl investovat do týmu, který bude připravovat podcasty pro letošní a příští rok. - Foto:  The New York Times

The New York Times se rozhodl investovat do týmu, který bude připravovat podcasty pro letošní a příští rok.Foto:  The New York Times

Vedení The New York Times chce skrze podcasty rozšířit svou čtenářskou základnu.

Společně s uvedením nového podcastu Modern Love na začátku letošního roku, se vedení deníku The New York Times rozhodlo investovat do týmu lidí, kteří se budou specializovat na tvorbu podcastů pro letošní a příští rok. Podcasty by měly být financovány zejména z reklamy a jejich cílem je nalákat k poslechu široké publikum. 

Zpočátku má deník v plánu vytvořit, společně s dalšími externími partnery, několik podcastů, které mají velký potenciál rychle zaujmout co nejširší publikum – tyto posluchače by pak mohli zaujmout i svým dalším zpravodajstvím, případně svými snahami o vizuální žurnalistiku. 

Zatím ještě není jasné, jakých témat se podcasty budou týkat, ale nápadů málo rozhodně není. Zaměří se však na taková témata, která, na rozdíl od zpráv, mají alespoň nějakou dobu životnosti. Důvod je jednoduchý – rychle zaujmout posluchače. 

S podcasty již experimentuje mnoho dalších novin. Snahy New York Times o to získat další zisky z audio obsahu již následují i The Guardian nebo The Wall Street Journal. Nicméně Timesy jsou prvním periodikem, které kvůli podcastům vytvořilo speciální inhouse tým. 

Více si o novém týmu specialistů v The New York Times přečtěte tady. 

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme3. března  2016 v 18:55  

Nová platforma pro podcasty se zaměří na lokální posluchače

Podcasty slaví úspěch hlavně na mezinárodní úrovni, nová aplikace vám však najde i ty lokální. - Foto: theglassdesk .

Podcasty slaví úspěch hlavně na mezinárodní úrovni, nová aplikace vám však najde i ty lokální.Foto: theglassdesk .

Podcasty zažívají aktuálně velký boom - najděte si ty lokální!

Podcasty zažívají aktuálně velký boom – většina z nich však slaví úspěchy na národní, případně celosvětové úrovni, ale nová služba přichází na trh s cílem podpořit poslech podcastů na lokální úrovni. Satchel je distribuční platforma pro podcasty, která slouží ke snazšímu zprostředkování kontaktu mezi producenty rádiové show a lokálním publikem. 

„Způsob, jakým dnes fungují ostatní distribuční platformy je následující: sice vytvoříte podcast s lokálním obsahem, ale pak ho zavěsíte na mezinárodní kanál a tam se vám následně zpětně špatně daří zacílit na to správné lokální publikum,“ tvrdí zakladatel Beau York. 

Aktuálně tento projekt zafinancoval fond The Knight Foundation. Ten poskytl zakladatelům dostatečné prostředky k tomu, aby platformu vyvinula a vytvořila systém GPS lokalizace, která uživatelům usnadní najít si lokální podcast dle oblasti, ve které se nacházejí. 

Satchel je platforma, kde sice nejsou reklamy, uživatelé však mohou podpořit malým příspěvkem přímo show, kterou mají v oblibě. Beta verze této aplikace je dostupná jak pro iOS, tak i systém Android 

Přečtěte si původní verzi článku TADY

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme22. února  2016 v 13:00  

Britský The Independent ukončí vydávání své tištěné verze

Britský deník The Independent přestane vydávat svou tištěnou verzi po třiceti letech. - Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay, sandid .

Britský deník The Independent přestane vydávat svou tištěnou verzi po třiceti letech.Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay, sandid .

Poslední číslo tištěného deníku The Independent vyjde příští měsíc.

Zástupci ESI Media v pátek prohlásili, že poslední tištěné vydání deníku the Independent se na stáncích objeví 26. března, přičemž magazín Independent on Sunday vyjde naposledy 20. března. 

Majitel plátku Jevgenij Lebeděv říká, že Independent bude i nadále pokračovat v online verzi. Zatím však není jasné, kolik zaměstnanců ztratí kvůli tomuto kroku práci. 

The Independent byl založen v roce 1986 a zaměstnával vynikající novináře, jako například Roberta Fiska, Willa Selfa nebo Helen Fieldingovou, autorku knihy Deník Bridget Jonesové. 

Stejně jako ostatní noviny i Independent zaznamenal velký pokles tištěné verze. Oproti tomu digitální verze se těší nadále vzrůstající oblibě. Z dřívějšího nákladu 400 000 kusů výtisků jich dnes vydá denně okolo 60 000. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE.  

Stránka 2  z celkem  6
Další  |  Poslední

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas