Sledujeme19. února  2016 v 10:00  

New York Times spustil španělskou mutaci webu

Spuštění španělské online mutace je součást rozsáhlejší strategie, jejímž cílem je navýšit příjmy z digitálního obsahu. - Foto:  The New York Times

Spuštění španělské online mutace je součást rozsáhlejší strategie, jejímž cílem je navýšit příjmy z digitálního obsahu.Foto:  The New York Times

The New York Times spustil v minulém týdnu panělskou mutaci online zpravodajství.

The New York Times vydal v minulém týdnu španělskou mutaci online zpravodajství – je to součást rozsáhlejšího projektu, kdy se noviny snaží prorazit globálně a zdvojnásobit tak příjmy, které jim plynou z digitálního obsahu. 

Španělská mutace byla uvedena několik dní před návštěvou papeže Františka v Mexiku. Má v plánu spoléhat se jednak na své španělské zpravodaje, ale v případě důležitých událostí a zpráv bude také články překládat z angličtiny. 

Přípravě digitálního obsahu se tak věnuje speciální tým španělských redaktorů, který sídlí v Mexico City, zahrnuje však i novináře kteří přináší informace z Venezuely, Brazílie, Argentiny a Miami. Platforma bude také přizpůsobena mobilním zařízením. 

Španělská verze webu je tak zatím zdarma, má velký reklamní potenciál a Times by z těchto uživatelů mohl udělat předplatitele placeného obsahu na webu nytimes.com. 

Times si minulý rok nastavil poměrně ambiciózní plán – chce navýšit zisky z digitálního obsahu a to ze 400 milionu dollarů (což jsou hodnoty z roku 2014) na 800 milionů dolarů a to do roku 2020. Zásadní jsou přitom předplatitelé webového obsahu; Times se proto snaží nalákat co nejvíce platících čtenářů ze zahraničí. Minulý týden noviny oznámily, že počet předplatitelů dosáhl počtu 1,1 milionů uživatelů. 

The Times také má webové stránky v Číně, tam se však dostaly do konfliktu se státními cenzory. Do budoucna jsou v plánu i další jazykové mutace. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Sledujeme9. února  2016 v 13:00  

Německý soud rozhodl ve prospěch YouTube

Německý soud se přiklonil na stranu mediální platformy - Foto: YouTube. com

Německý soud se přiklonil na stranu mediální platformyFoto: YouTube. com

YouTube už nebude nést odpovědnost za obsah, který na něj nahráli jeho uživatelé.

Německý soud se přiklonil na stranu mediální platformy YouTube, když rozhodl, že tento web nebude nést odpovědnost za nelegální obsah, který na něj nahrají jeho uživatelé. V okamžiku, kdy se na video serveru objeví problematický obsah, který bude pocházet z nelegálních zdrojů či se na něj bude zveřejněn bez souhlasu autora, neponese za něj odpovědnost YouTube, nýbrž uživatel, který takovýto obsah nahrál. 

Agentura GEMA, jež zastupuje zájmy umělců, však s tímto rozhodnutím nesouhlasí: „Toto rozhodnutí postrádá ekonomický aspekt – YouTube bude moci i nadále generovat zisk z reklamy u videí, jež porušují autorský zákon, a tyto zisky rozhodně nepředá dále umělcům, kteří byli tímto způsobem poškozeni,” vyjádřil se k rozsudku Tobias Holzmüller, hlavní právní zástupce agentury GEMA, kterou v těchto věcech zastupuje. 

GEMA tlačila na YouTube proto, že chtěla zajistit jeho větší odpovědnost za licence hudby ve videích, které na tuto síť uživatelé nahrávají. Nedávno se vedlo ohledně této záležitosti soudní řízení, které skončilo tím, že pokud bude YouTube na porušení licence upozorněn, musí tento obsah ze svého webu stáhnout. V opačném případě za něj bude zodpovědný.
 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Sledujeme5. února  2016 v 17:00  

Aplikace na instantní podcast pro Twitter

Mobilní aplikace - Foto: Michael Schuster

Mobilní aplikaceFoto: Michael Schuster

ZCast je nová aplikace umožňující zahájit živý podcast na Twitteru.

ZCast je aplikace, která umožňuje komukoliv zahájit živý podcast přes Twitter – ostatním uživatelům by přitom měla umožnit poslech, komunikaci po chatu a připojení se ke konverzaci. Říká se, že aktuálně se nacházíme ve zlaté době podcastů (o tom například svědčí i počet stažení podcastového hitu Serial, který se vyšplhal až k číslu 40 milionů hned v první sezoně). Ale pro ty, kdo chtějí vytvářet audio obsah, může být složité najít vhodnou platformu a především publikum. Pokud bychom však sdíleli obsah s lidmi, kteří už našimi „fanoušky“ jsou, bylo by to samozřejmě jednodušší. A aplikace ZCast přesně tohle umožňuje – můžete skrze ni vysílat audio svým followerům. 

Funguje to jednoduše – přihlásíte se pomocí svého účtu na Twitteru, zobrazíte téma podcastu, pozvete followery a začnete vysílat. Posluchači tak mohou hledat mezi těmi podcasty, jejichž témata je zajímají. Podcasty můžete i anoncovat dopředu tak, aby je vaši followeři nezmeškali. 

Uživatelé pak mohou být do živého podcastu i zapojeni a přímo si popovídat, mohou si však jen však o tématu chatovat ve speciálním konverzačním vláknu, případně přizvat i ostatní své followery, pro které by téma mohlo být zajímavé. 

ZCast také plánuje vylepšení aplikace, které by umožnilo nahrávání podcastu a jeho následné archivování, aby si jej mohli poslechnout i ti, kteří v daném čase vysílání nestihli. Tato novinka je zatím dostupná v App Store a pokud bude úspěšná, plánuje se i další rozšíření na jiné operační systémy. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE. 

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme22. ledna  2016 v 10:00  

Rádio NPR žádá o aktivaci FM čipů ve smartphonech

Aktivovaný FM čip umožní pohodlný přístup k informacím během krizových situací. - Foto: Fotobanka Pixabay

Aktivovaný FM čip umožní pohodlný přístup k informacím během krizových situací.Foto: Fotobanka Pixabay

Aktivace FM čipů ve smartphonech pomůže zlepšilt bezdrátové spojení v případech nouze.



Americká Národní asociace pro vysílací společnosti (NAB) a National Public Radio (NPR) předložily svou výzvu Federální komisi pro komunikaci (FCC), ve které žádají o aktivaci FM čipů v chytrých telefonech. Tuto výzvu předložily, aby se zlepšilo bezdrátové spojení v případech nouze.  

„Když je čip aktivován, může tato vestavěná funkce poskytovat všem Američanům pohodlný přístup ke komplexním, průběžným zprávám a informacím, které místní rozhlasové stanice poskytují před, během a po mimořádné události, což uživatelé velmi uvítají," napsali ve výzvě oba zástupci jednotlivých institucí. Ty poukázaly na to, že rádia by měla být nadřazena bezdrátovým a širokopásmým sítím, neboť se tím sníží obavy o ztrátě připojení v případě nouzových situací.  

Komisařka FCC Jessica Rosenworcel již výzvě pro aktivaci FM čipů věnovala pozornost minulý rok a jejich aktivaci by uvítala, nicméně na federální úrovni se ve prospěch tohoto kroku zatím nic neudálo. Několik organizací v USA se již podílelo na různých kampaních, které by umožnily aktivaci FM čipů v bezdrátových zařízeních, nicméně téma se netýká pouze USA – dlouhodobě se o podobný krok snaží BBC ve Velké Británii. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme19. ledna  2016 v 16:15  

Řecko schválilo zákon, jež má zabránit zneužití zákona o nactiutrhání novinářů

žurnalistika - Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Unsplash, Fotobanka Pixabay

žurnalistikaFoto: CC0 Public domain, Fotobanka Unsplash, Fotobanka Pixabay

IPI (Mezinárodní tiskový institut) a SEEMO (Mediální organizace pro jihovýchodní Evropu) uvítaly schválení zákona o posílení ochrany řeckých médií v případech pomluvy.

Řečtí zákonodárci schválili 22. prosince valnou většinou důležitou reformu řeckého zákona o médiích, který je znám také jako „press-killer“ (zabiják médií). Reforma byla zahrnuta do návrhu zákona o legalizaci civilních sňatků osob stejného pohlaví. Reforma zahrnuje: 

- Zrušení minimálních limitů náhrad za nepeněžní (morální) újmy ve věcech pomluvy. Dříve čelila tištěná média, odpovědná za pomluvu, pokutě ve výši minimálně téměř € 6.000 jako náhradu škody. Reforma také zrušila minimální částky náhrad, které sevztahují na rozhlasové a televizní vysílání, a to podle zákona 2328/1995 o právním postavení soukromých televizí. Tyto částky byly stanoveny na 100.000.000 drachem (€ 300.000) a 50,000,000 drachem (€ 150.000). 

- Zavedení ustanovení, podle kterého budou soudy posuzovat škody přiměřeným způsobem, s přihlédnutím mimo jiné na to, jaký mělo publikování dopad, na povahu a závažnost škody, okolnosti, za kterých došlo k poškození zdraví, a sociální a ekonomickou situaci obou stran. 

- Dodatek ustanovení požadující po všech žalobcích, aby média, která jsou ve sporu, dostala časové rozmezí 20 dní, během nichž může škodu napravit, a to ještě předtím, než je podána žádost o soudní řízení. V případě, že média stáhnou problematický obsah nebo vyřeší tento problém jinak, a předejdou tak újmě, nemohou žalující strany žádat o soudní řízení. To by bylo možné pouze v případě materiální škody, která je však obecně velmi obtížně prokazatelná.  

- Zavedení šestiměsíční lhůty pro podání žádosti o odškodnění v případě, že média odmítnou stáhnout problematický obsah, případně nezveřejní omluvu či jinak nezamezí morální újmě. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme8. ledna  2016 v 12:30  

Apple si nechá licencovat značky pro další rádiové stanice

Apple má další plány se svým rádiem Beats 1 - Foto: Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

Apple má další plány se svým rádiem Beats 1Foto: Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

Apple má se svým rádiem Beats 1 další plány - svědčí o tom žádost o licencování nových stanic.

V návaznosti na některé dřívější spekulace si společnost Apple podala návrh na ochranné známky pro případné další stanice rádia Beats 1, které spustila na konci minulého června. 

Francouzský internetový server Consomac prohlásil, že Apple má nyní v přezkumné žádosti známky Beats 2 až Beats 5. V řízení jsou také zahrnuty zkratky názvů B2 – B5. 

Již v srpnu se objevovaly zprávy o tom, že smlouvy Apple s hudebními vydavatelstvími by umožnily tomuto typu stanice expanzi na vlastní hudební platformu Apple Music. A když byla služba poprvé představena na trhu, Kurt Hanson (redaktor serveru rainnews.com) si všiml, že označení Apple je trochu podobné tomu, které má stanice BBC, a předpovídal, že si jej nechá licencovat. 

Zřejmě se tak dočkáme dalšího experimentu, který Apple se svým globálním rádiem chystá. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme29. prosince  2015 v 10:00  

Stane se Facebook další platformou pro podcasty?

Facebook - Foto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

FacebookFoto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

Nabídne Facebook možnost sdílení zvuku, podobně jako tomu je u videa?

Všechny sdělovací prostředky mají svůj vlastní systém na sdílení obsahu na sociálních médiích – ať už to je YouTube, noviny nebo TV video – zatím se však nic podobného nestalo s audioobsahem. Jsou zde sice první startupy, například Clammr, který se zaměřuje na to, aby bylo audio více sdílené, ale už jen samotný proces byl docela náročný. 

Nebylo by skvělé, kdybychom mohli sdílet audioobsah nebo podcast na Facebooku? Případně celý pořad? Co takhle krátký zvukový klip z ranní show? To jsou všechno věci, které by mohly hrát do karet při propagaci a šíření audioobsahu. Nicméně Facebook možnost audio klipů neumožňuje. 

Reportér Neiman Lab ve svém článku popisuje, jak veřejnoprávní newyorská stanice WNYC na Facebooku s audioobsahem experimentovala, když na svém profilu zveřejňovali krátké audio klipy, které nazvali „audiogramy“. Před nedávnem takto zveřejnili zvukový záznam rozhovoru Jimmyho Fallona s hercem Alecem Baldwinem, který byl během prvních 48 hodin přehrán 12 000 krát. To nezní špatně. 

Samozřejmě jde na Facebooku uveřejnit odkaz, na kterém se nachází zvukový záznam čehokoliv, ale s audiogramem by bylo možné poslouchat zvukové příspěvky přímo na Facebooku – podobně, jako je zde prezentováno video. 

Kdyby Facebook vytvořil nativní audio přehrávač, jednalo by se o první nástroj ke sdílení zvukových příspěvků. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme28. prosince  2015 v 10:00  

Deezer vytvořil speciální playlist sprostých písniček

Lil Twist, Nicki Minaj a Lil Wayne - Foto: oficiální Facebook Lil Waynea

Lil Twist, Nicki Minaj a Lil WayneFoto: oficiální Facebook Lil Waynea

Společnost Deezer spustila v loňském roce funkci Lyrics, ze které byli nadšeni nejen její uživatelé, ale i služba samotná. Přinesla jí totiž nová data, která odhalila, že rok 2015 byl „proklatě“ dobrý.

Statistika nuda je, v tomto případě z ní však společnost vytvořila žebříček těch nejsprostších interpretů, písní a alb, která obsahují nejvyšší procento sprostých slov. 

Na první místo v žebříčku umělců a písní se tak „pronadával“ například Lil‘ Wayne. Micky Avalon zase atakoval první příčku v kategorii nejsprostší album roku, a to když použil úctyhodných 3 094 sprostých slov. Pro ty, kteří sprosťárny v písničkách můžou, dokonce Deezer zkompiloval nejsprostší skladby a vytvořil z nich samostatný playlist. Tenvšak není úplně vhodné poslouchat nahlas v práci. 

„Asi není úplně nejlepší nápad pustit si takovou nálož ke štědrovečerní večeři, ale faktem je, že sprosté písničky si získávají stále větší popularitu – a co na tom, že se to vaší babičce nelíbí,“ říká Sam Lee, hudební editor pro Deezer VB a Irsko. 

Deezer také vytvořil seznam těch nejzásadnějších momentů v hudebním průmyslu za rok 2015. Společnost sdružila výtvarná umělecká díla ve stylu komiksu a zachytila v něm třeba Zayna Malika, který sekl s kariérou v boybandu One Direction, a nebo Davea Grohla, který svoje turné absolvoval se zlomenou nohou.  

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme25. prosince  2015 v 11:00  

Spotify přetáhla člověka z BBC pro programování obsahu v UK

Poslech hudby, streamování, smartphone - Foto: Fotobanka Pixabay,  CC0 1.0 Universal (CC0 1.0) Public Domain Dedication

Poslech hudby, streamování, smartphoneFoto: Fotobanka Pixabay, CC0 1.0 Universal (CC0 1.0) Public Domain Dedication

Společnost Spotify najala hudebního výkonného manažera z BBC. George Ergatoudis bude ve firmě působit jako nový šéf obsahu programu pro Velkou Británii.

Ergatoudis strávil dekádu jako hudební vedoucí stanice Radio 1 a předtím vykonával stejnou pozici v rádiu 1Xtra, kterou dokonce pomáhal v roce 2002 spouštět. 

„Má skutečně velký talent pro hudební kurátorství a pro odhadování, který z nových a mladých talentů bude skutečně ten nejúspěšnější. Myslím si, že pro tuto pozici a Spotify jako celek neexistuje vhodnější osoby než jeho. Věřím, že i naši fanoušci ocení jeho přístup a díky němu objeví spoustu dalších interpretů, které si zamilují,“ říká Nick Holmstén, který se ve Spotify stará o globální programový obsah. 

Ergatoudis však není první vysoce postavenou osobností, která se rozhodla opustit BBC, a přidat ruku k dílu v soukromé sféře – vzpomeňme na Zane Lowea, který v únoru odešel do společnosti Apple, kde mu leží na bedrech moderování a vlastně i celý projekt Beats 1. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková

Lepší wifi prostřednictvím místních rozhlasových stanic FM

Mapová mobilní aplikace - Foto:  FirmBee

Mapová mobilní aplikaceFoto:  FirmBee

Wi-FM je systém, který využívá frekvenčního ztlumení – FM rádia – aby tak zabránil konkurenčním wifi signálům, které by se vzájemně rušily.

Pomalý a kolísající wifi signál může sice vypadat jako záhada, ale existuje pro to vlastně velmi logické vysvětlení: pokud jsou ve stejném prostoru dvě kolidující sítě, mají tendence se vzájemně rušit. To způsobuje zvláštní problémy v hustě osídlených městských budovách, kde soused o patro výš sleduje Netflix, zatímco někdo v patře pod ním surfuje na internetu. Skupina doktorandů z Northwestern University se snažila tento problém vyřešit a našla způsob, jak konkurenční „boj“ mezi dvěma sítěmi zmírnit. Řešením je frekvenční modulace – tedy zmírnění FM rádia, a systém pojmenovali Wi-FM. 

Výzkum vedl Aleksandar Kuzmanovič na McCormick School of Engineering. Wi-FM pracuje tak, že umožňuje nedalekým, ale nepropojeným bezdrátovým signálům, aby spolu komunikovaly přes okolní FM signály. Systém Wi-FM je schopen monitorovat prostor a identifikovat formáty používání jiných sítí, a zasílat informace skrze stávající rádiové FM stanice. Poté může upozornit na to, kdy je síť nejvíce ztlumená, tj. když méně ostatních sítí posílá data. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Stránka 3  z celkem  6
Další  |  Poslední

Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas