Sledujeme17. prosince  2015  

Looped – online rádio stream, který můžete sledovat

CBS přichází s novou službou Looped - Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

CBS přichází s novou službou LoopedFoto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Online rádio stream, který můžete i sledovat. Vyzkoušejte Looped.

Americké rádio CBS představilo na svém audio portálu Radio.com službu Looped – což je online radio stream, na který se můžete i dívat. Stanice CBS tak tímto krokem posunula audio obsah více do jeho vizuální podoby. Službu uvedla v život společnost Vadio, která se zabývá synchronizací audio a video obsahu a jejíž heslo je „Rádio, které se vyplatí i sledovat.“ 

Opřete se a sledujte Looped. Je to tak trošku streamová verze staré dobré MTV. Na druhou stranu je tato služba i interaktivní, protože dole v liště přehrávače můžete vybírat i z videí, která následují nebo která už jste zhlédli. Stream však neobsahuje pouze klipy, ale i rozhovory se zpěváky nebo další zajímavý obsah, který se točí okolo hudebního světa. 

Během sledování vás zbytečně neotravují reklamy, objevilo se pouze pár upoutávek na stažení mobilní aplikace Radio.com. 

Programová struktura Looped je rozdělena na tři kanály: Pop, Urban a Country. Kanál věnující se popové hudbě (který autoři článku vyzkoušeli), byl nabitý samými aktuálními hity, mezi nimiž se tu a tam objevil rozhovor s Demi Lovato nebo Arianou Grande. 

Looped byl spuštěn i navzdory tomu, že YouTube nedávno vstoupil na trh s novými službami YouTube Music a YouTube Red. Looped však cílí trošku jinam. Není to produkt sloužící k sestavení vlastního playlistu nebo k objevování nové hudby – jde skutečně o rádio stream, který můžete sledovat. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme15. prosince  2015 v 11:15  

Podcast Serial je zpátky s druhou řadou

První řada podcastu Serial měla u posluchačů velký úspěch. - Foto: Serial Podcast

První řada podcastu Serial měla u posluchačů velký úspěch.Foto: Serial Podcast

Serial je zpátky na digitálních vlnách!

První díl druhé série populárního investigativního podcastu byl zveřejněn minulý čtvrtek a to na webu, iTunes a Pandoře. Tato série se soustředí na seržanta Bowe Bergdhala. Tento voják byl pět let vězněn Talibanem a v květnu roku 2014 osvobozen. Po jeho návratu byl svými kolegy obviněn z toho, že je zrádce a dezertér. V současnosti je souzen vojenským soudem za dezertování a neposlušnost. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme11. prosince  2015 v 09:00  

Spotify je nejoblíbenější streamovací aplikací na světě

Spotify kraluje streamovacím aplikacím na světě. - Foto: Jack Newton, Creative Commons  licence 2.0 Generic (CC BY-SA 2.0)

Spotify kraluje streamovacím aplikacím na světě.Foto: Jack Newton, Creative Commons licence 2.0 Generic (CC BY-SA 2.0)

Spotify se stala nejpoužívanější hudební streamovací aplikací na světě – aspoň co do počtu aktivních uživatelů, stáhnutí a výdělků; report zveřejnila analytická firma App Annie.

Těsně za Spotify se umístila Pandora Radio – SoundCloud společně s Pandora Radio byly navíc oceněny za nejlepší interaktivní rádiovou službu. 

App Annie předpovídá, že Spotify bude se svou nejpočetnější základnou uživatelů i nadále růst a bude mít nejvyšší počty stáhnutí skladeb v celé Evropě a na nově objevujících se trzích, kterým je například Mexiko. 

Stále však bude soupeřit s lokálně silnými službami, ale i s těmi globálními - Pandora Radio, to vede v USA, Deezer zase kraluje Francii a Line Music a AWA Music v Japonsku. A i v regionu Tichomořské Asie můžeme najít bezpočet lokálních streamovacích služeb. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme10. prosince  2015 v 09:00  

Více peněz pro BBC World Service

Na vysílání BBC World Service se v příštích letech uvolní více peněz. - Foto: Fotobanka Pixabay

Na vysílání BBC World Service se v příštích letech uvolní více peněz.Foto: Fotobanka Pixabay

Z rozpočtu BBC World Service se v posledních letech spíše škrtalo - i to zapříčinilo omezení jazykové nabídky, ve které se vysílá. Nyní se však karta obrací.

Evropské instituce vysílající do zahraničí, jakým je například BBC World Service nebo Deutsche Welle zažily v minulých letech několik období, kdy se jim z rozpočtu na jejich fungování značně ukrajovalo. I z toho důvodu se postupně zmenšila nabídka cizích jazyků, ve kterých se vysílá. A v některých zemích, jako tomu je například v Nizozemsku, zůstala pouze základní nabídka a to jen na internetu. 

Vzhledem ke krizím probíhajícím po celém světě se však vlády postupně vrací k rozšířenějšímu zahraničnímu vysílání. World Service BBC dostane od přelomu let 2017/18 ročně až o 120 milionů Euro navíc, jako podporu od vlády. S tím by měl být navýšen rozsah vysílání a dosáhnout by měl až k půl miliardě lidí po celém světě – zahraniční vysílání by se pak mělo koncentrovat zejména na rusky mluvící regiony, Severní Koreu, Blízký východ a Afriku. Generální ředitel BBC Hall označuje World Service za jeden z nejvýznamnějších kulturních exportů Velké Británie. Trend u těchto služeb jde však trošku jiným směrem než u běžného rádia – zaměřuje se více na rozvoj televizních a internetových služeb. 

Aktuálně má World Service dosah okolo 300 milionů lidí, je však vystaven přibývajícími konkurenčními nabídkami zejména z Ruska nebo Číny. V roce 2010 se britská vláda rozhodla World Service již dále nefinancovat a od té doby jdou všechny výdaje na vrub rozpočtu BBC. Nyní je však tento přístup revidován a vysílání bude opět více podpořeno.  

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme4. prosince  2015 v 11:00  

Amazon spustí Prime Music v Japonsku

Jak si poradí Amazon v zemi vycházejícího slunce? - Foto: Frank Monnerjahn, licence Creative Commons Atribution-NonCommecial-NoDerivs 2.0 Generic

Jak si poradí Amazon v zemi vycházejícího slunce?Foto: Frank Monnerjahn, licence Creative Commons Atribution-NonCommecial-NoDerivs 2.0 Generic

Tato služba nabízí posluchačům v zemi více než milion skladeb, včetně těch od japonských umělců.

Amazon uvedl na japonský trh Prime Music – je to tak již pátý trh, kam tento internetový prodejce vstoupil se svou streamovací službou. Japonsko je za poslední rok středem pozornosti streamovacích služeb; na trh zde vstoupila Google Play Music a dost často se ve spojitosti se zemí vycházejícího slunce zmiňuje i Spotify. 

Trh v této zemi byl dlouhou dobu považován za jeden z nejméně přátelských vůči hudebním streamům, což bylo způsobeno zejména velkou oblíbeností CD nosičů. 

Příjmy společností poskytujících streamovací služby sice v poslední době rostou, nicméně stále to je relativně malá část domácího hudebního průmyslu. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete zde

Autor:  Eva Hudzieczková

Google a jeho cesta k podcastům

Zdá se, že Google se konečně hodlá vkročit do světa podcastů. Bylo na čase.

Světu podcastů kraloval až doposud Apple – 70 % jejich poslechu prošlo přes iTunes a aplikaci, která je nativně nainstalována ve všech iPadech. Dlouho se spekulovalo o tom, jak zareaguje Android, přičemž po celou dobu odborníci i uživatelé vnímali YouTube právě jako odpověď Androidu na podcasty. To se však změnilo tento týden, kdy Google ohlásil, že v rámci aplikace Google Play Music zahrne nečekaně právě i tolik skloňované podcasty. 

To by otevřelo cestu pro miliony nových posluchačů, kteří používají Android zařízení a znamenalo by to taky velkou podporu již tak rapidně rostoucímu sektoru podcastů. Ale je zde ještě mnohem víc.
 

Google má totiž v úmyslu využít algoritmů ve svých vyhledávačích a doporučovat tak uživatelům podcasty pokaždé, kdy budou něco hledat. Mohlo by to tedy fungovat asi takhle: pokud jste vyhledávali něco k tématu rybaření, zobrazila by se vám nabídka podcastů, která tomuto tématu odpovídá. A to je poměrně důležité. 

Nebude se totiž jednat o nějakou před instalovanou aplikaci, ale bude to součást Google Marketplace, což bourá další bariéru v hledání a poslechu podcastů na Android zařízeních. 

Původní a nezkrácenou verzi najdete zde

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme24. listopadu  2015 v 10:00  

Pop-up rádio v UK vysílalo jazz na DAB

jazz - Foto: tatlin ., CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

jazzFoto: tatlin ., CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Veřejnoprávní a komerční stanice spojily na pár dní síly a na speciálním pop-up rádiu odvysílaly to nejlepší z jazzové hudby.

Stanice BBC Music Jazz spustila ve spolupráci s komerční stanicí Jazz FM dočasné rádio, které bylo věnováno – jak jinak – jazzové muzice. Spuštění proběhlo 12. listopadu a stanice vysílala až do nedělní půlnoci, 15. listopadu. Tyto dvě stanice se rozhodly pro spolupráci a to zejména proto, aby posluchačům v Británii představili to nejlepší z tohoto hudebního žánru – ať patříte mezi jazzové začátečníky anebo naopak fajnšmekry. 

Ve vysílání se objevily hvězdy jako například Jamie Cullum, Julian Joseph, Chris Philips a další. Třídenní program se skládal z živých vstupů, vystoupení, ale vysílal se i hudební obsah ze záznamu. 

James Stirling, hudební editor BBC, k tomuto ojedinělému projektu dodává: „Jsem velmi rád, že jsme byli schopni představit opravdu širokou škálu jazzového obsahu nejen z pozice BBC, ale díky spolupráci s Jazz FM jsme využili také archivu, který skrýval skutečné skvosty, které jsou velmi vzácné, a neuslyšíte je jen tak někde. Jsme nadšení, že se nám tento podzim podařilo potěšit všechny fanoušky jazzového žánru.“ 

Tato dočasná rádiová stanice byla dostupná v síti DAB, na internetu a také na mobilních telefonech. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme9. listopadu  2015 v 16:00  

ARD sklidilo úspěch s programem k otázce migrantů

Uprchlíci dostávají na maďarsko-rakouských hranicích jídlo a pití - Foto: Honza Ptáček

Uprchlíci dostávají na maďarsko-rakouských hranicích jídlo a pitíFoto: Honza Ptáček

V mimořádném dvouhodinovém vysílání na všech devíti stanicích ARD určených pro mladé posluchače se dokola zmiňovala otázka „Wie schaffen wir das?“ („Jak to zvládneme?“). Tento speciál byl věnován otázce migrantů v Evropě a zájem o vysílání byl obrovský. Hashtag #wieschaffenwirdas patřil po několik hodin k top pěti hashtagům na Twitteru a na Facebooku se k tomuto tématu objevilo více než 10 tisíc komentářů.

Během vysílání se ke slovu dostali politici, ale i osobnosti veřejného života (například herci Til Schweiger či Klaas Heufer-Umlauf nebo skupina Revolverheld). Právě herec Til Schweiger se rozhovořil o tom, jak je on sám v této otázce aktivní, a rozhodně podpořil pomoc uprchlíkům: „Bavím se o téhle problematice často s politiky a ti sami říkají, že to je obrovská otázka, a zejména problém, který nelze vyřešit jen tak. Nikdo vlastně neví, jak tuhle situaci dát do pořádku. Vše, co k tomu mohu říct za sebe je, že bychom uprchlíkům měli pomáhat – jsou to přece lidé.“ 

Joachim Knuth, předseda rozhlasové komise v ARD a ředitel programu vysílání NDR (Norddeutscher Rundfunk) je samozřejmě rád, že mimořádné vysílání mělo takový úspěch a přineslo pozitivní hodnocení: „Těší nás, že toto téma mezi mladými lidmi rezonuje a že mají zájem se touto otázkou zabývat. Jedním z novinářských údělů je totiž podobné debaty mezi veřejností vyvolávat – a patří to také k úkolům vysílání stanic ARD. Otázka migrace je pro Německo a vůbec celou Evropu kolosálním tématem a mladí lidé, posluchači, politici, migranti a umělci o této problematice často a otevřeně diskutují. I proto bychom měli otázku „Jak to zvládneme?“ opravdu dobře zpracovat a téma vysvětlovat.“ 

Reakce ze sociálních sítí na toto speciální vysílání byly převážně pozitivní a někteří posluchači by si podobný program přáli zařadit do běžného vysílání znova. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Sledujeme23. října  2015  

Objevujte novou hudbu díky aplikaci A Song A Day

Nechte si od jiných doporučit hudbu. - Foto: Fotobanka Unsplash, CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Nechte si od jiných doporučit hudbu.Foto: Fotobanka Unsplash, CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Objevování nové hudby a kapel už není jen o samotném prožitku z poslouchání, ale i o sdílení nové hudby s lidmi, kteří poslouchají podobný styl. A proto vznikla platforma A Song A Day, na které funguje tým „kurátorů“, kteří každý den vybírají nové skladby určitého hudebního žánru.

Jak se můžete zapojit vy? Nejdřív vyberte hudební styl, který posloucháte. Na základě vašich zájmů vám kurátoři pošlou výběr skladeb v podobě YouTube playlistu a přidají k němu krátký vzkaz. 

A pokud se chcete stát samotným kurátorem, musíte vyplnit dotazník, který si následně prozkoumá zakladatelka této platformy, Shannon Byrne, a pak strávíte 3 až 5 hodin týdně tím, že dáváte dohromady vaše doporučení na nové písničky. 

Platforma je aktuálně na crowdfundingovém serveru Kickstarter a její zakladatelka se dušuje, že z této služby rozhodně nechce udělat zautomatizovanou službu: „V tomto projektu je nejdůležitější právě lidský faktor.“ 

Což jde přesně proti gigantům, kterými jsou například Spotify nebo YouTube, kteří kurátorování svěřují do rukou zautomatizovaným algoritmům.  

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Sledujeme23. října  2015 v 17:10  

Nebaví vás telefonovat? Rapujte.

obyčejné psaní vám nestačí? rapujte. - Foto: Pavel Cyprich

obyčejné psaní vám nestačí? rapujte.Foto: Pavel Cyprich

Rapchat je aplikace, která umožňuje uživatelům komunikovat skrze tzv. rap-battles (souboj v rapování). Jde tak o další aplikaci, která nabízí jiný způsob vzájemné komunikace na chytrých telefonech.

I podle názvu můžete hádat, že hlavní inspirací byla aplikace Snapchat, se kterou mají společný zejména zábavný přístup ke komunikaci. Základem byly freestyle rap-battles, kdy proti sobě rappují dva lidé a vtipně reagují na svého protivníka, ze kterého si nezřídka dělají legraci. Uživatel si v aplikaci může vybrat z padesáti beatů, které podkreslují jeho následný jednominutový rap. Následně pak uživatel sdílí svůj výstup s přáteli, kteří na něj mohou reagovat – zase rapem. 

Do budoucna mají vývojáři appky v plánu zařadit mezi hudební podkresy i beaty ze známých písniček. Obliba aplikace rapidně roste a uživatelé komentují jednotlivé rap-battles i na sociálních sítích a to pod hashtagem #rapchat. 

Původní a nezkrácenou verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková
Stránka 4  z celkem  6
Další  |  Poslední

Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas