Audioknihy – po podcastu další formát, který láme rekordy

26. srpen 2016

Digitální revoluce nepřilákala pozornost pouze k podcastům, ale také k další formě audia, které si můžou uživatelé stáhnout do svých chytrých zařízení – řeč je o audioknihách.

Podle reportu Audio Publishers Association, který přinesl deník The Wall Street Journal, stouply prodeje tohoto média ve Spojených státech a Kanadě o 21 %. Popularitu přitom audioknihám přinesl stejně jako u podcastů smartphone. „Lidé poslouchají audioknihy v okamžiku kdy cestují, cvičí, pracují na zahradě nebo jednoduše odpočívají doma,“ píše se v článku amerického deníku, který pokračuje: „Díky tomu, že si s sebou chytrý telefon můžete vzít všude, se staly audioknihy nejrychleji rostoucím formátem ve vydavatelském byznysu.“

A jednotlivá vydavatelství se skutečně mohou přetrhnout, aby svou nabídku co nejvíce přizpůsobila aktuálnímu trendu. Například Penguin Random House má k dispozici třináct studií, která knihy k poslouchání doslova chrlí po tisících. Za minulý rok to bylo celkem 35 000 titulů.

Lídrem ve vydávání tohoto audio formátu je však americký Amazon. Ten nabízí službu Audible, skrze kterou lze audioknihy poslouchat – počet členů za rok 2015 vzrostl o 40 %.

O důvod víc proč můžeme smartphone označit za zařízení pro „zábavu do kapsy“, které i nadále mění naše konzumní návyky.

autor: Eva Hudzieczková
Spustit audio