Google a jeho cesta k podcastům
Zdá se, že Google se konečně hodlá vkročit do světa podcastů. Bylo na čase.
Světu podcastů kraloval až doposud Apple – 70 % jejich poslechu prošlo přes iTunes a aplikaci, která je nativně nainstalována ve všech iPadech. Dlouho se spekulovalo o tom, jak zareaguje Android, přičemž po celou dobu odborníci i uživatelé vnímali YouTube právě jako odpověď Androidu na podcasty. To se však změnilo tento týden, kdy Google ohlásil, že v rámci aplikace Google Play Music zahrne nečekaně právě i tolik skloňované podcasty.
To by otevřelo cestu pro miliony nových posluchačů, kteří používají Android zařízení a znamenalo by to taky velkou podporu již tak rapidně rostoucímu sektoru podcastů. Ale je zde ještě mnohem víc.
Google má totiž v úmyslu využít algoritmů ve svých vyhledávačích a doporučovat tak uživatelům podcasty pokaždé, kdy budou něco hledat. Mohlo by to tedy fungovat asi takhle: pokud jste vyhledávali něco k tématu rybaření, zobrazila by se vám nabídka podcastů, která tomuto tématu odpovídá. A to je poměrně důležité.
Nebude se totiž jednat o nějakou před instalovanou aplikaci, ale bude to součást Google Marketplace, což bourá další bariéru v hledání a poslechu podcastů na Android zařízeních.
Původní a nezkrácenou verzi najdete zde.