The New York Times vytvořil tým specialistů na podcasty

14. duben 2016

Vedení The New York Times chce skrze podcasty rozšířit svou čtenářskou základnu.

Společně s uvedením nového podcastu Modern Love na začátku letošního roku, se vedení deníku The New York Times rozhodlo investovat do týmu lidí, kteří se budou specializovat na tvorbu podcastů pro letošní a příští rok. Podcasty by měly být financovány zejména z reklamy a jejich cílem je nalákat k poslechu široké publikum.

Zpočátku má deník v plánu vytvořit, společně s dalšími externími partnery, několik podcastů, které mají velký potenciál rychle zaujmout co nejširší publikum – tyto posluchače by pak mohli zaujmout i svým dalším zpravodajstvím, případně svými snahami o vizuální žurnalistiku.

Zatím ještě není jasné, jakých témat se podcasty budou týkat, ale nápadů málo rozhodně není. Zaměří se však na taková témata, která, na rozdíl od zpráv, mají alespoň nějakou dobu životnosti. Důvod je jednoduchý – rychle zaujmout posluchače.

S podcasty již experimentuje mnoho dalších novin. Snahy New York Times o to získat další zisky z audio obsahu již následují i The Guardian nebo The Wall Street Journal. Nicméně Timesy jsou prvním periodikem, které kvůli podcastům vytvořilo speciální inhouse tým.

Více si o novém týmu specialistů v The New York Times přečtěte tady.

autor: Eva Hudzieczková
Spustit audio