Trendy13. října  2016 v 14:00  

Deník The New York Times půl roku poté – nový audio tým vyrábějící podcasty funguje od jara

The New York Times - Foto:  The New York Times

The New York TimesFoto:  The New York Times

Deník The New York Times před pěti lety podcasty prakticky opustil. Dnes je tomu přesně naopak.

Podcast upadl téměř v zapomnění a nyní se reportéři The New York Times mohou přetrhnout, aby jich spustili co nejvíc. Necelých šest měsíců poté, co společnost oznámila vytvoření nového audio týmu, vypráví jeho vedoucí, Samantha Henig a Lisa Tobin o tom, kolik neformálních návrhů na podcasty jako takové, již obdržely. Rozhodly se proto uspořádat celodeníkovou výzvu, které se mohou zúčastnit všichni zaměstnanci v případě, že jim hlavou koluje nějaký zajímavý nápad. S humorem pak Samantha Henig, ředitelka redakce týmu, dodává, že čeká nápad od každého zaměstnance. 

A rozhodně by nebylo nevítané, kdyby byly nápady přímo zaplaveny. The Times klade na audio evidentně velký důraz a hodlá se mu věnovat i nadále. Ať už jde o podcasty či zprávy, které se k posluchačům (čtenářům) dostanou pomocí zařízení jako je například Amazon Echo. Od chvíle, kdy byl tento audio tým na jaře vytvořen, byl schopen do světa vypustit již dvě nové show. Pravidelné týdenní rozhovory s názvem „Still Processing“ a série zaměřená na prezidentské volby „The Run Up“. Třetí show z jejich produkce má přitom spatřit světlo světa již tento listopad. 

Ačkoliv budování nové posluchačské základny bylo velkou výzvou, oba produkty se již stačily probojovat mezi ty nejlepší – v žebříčku top 100 podcastů na platformě iTunes se totiž objevily oba dva, přičemž volební The Run Up byl dokonce mezi padesátkou nejlepších a patří mu i sedmá příčka v kategorii politických podcastů. 

Za tímto úspěchem stojí především kvalita, ale část je taky potřeba přičíst tomu, že Samantha Henig i Lisa Tobin promovaly pořady skrze mnoho kanálů. Ať už to bylo v rámci push notifikací objevující se uživatelům v jejich mobilní aplikaci (jako tomu bylo právě u The Run Up), v podobě bannerů na webu The Times, v newsletterech nebo na sociálních sítích. A právě dobré pokrytí médií považuje Lisa Tobin za jednu z unikátních výhod, které v rámci propagace mají k dispozici. 

Podcasty jsou pro uživatele zdarma a obě dámy svorně dodávají, že většina audio obsahu bude vytvořena interními zaměstnanci. Snaží se tedy zejména o to, aby redaktoři, kteří mají potřebný talent, byli schopni působit i jako moderátoři. O jejich schopnostech prý nemají pochybnosti. 

Původní zprávu o audio týmu v deníku The New York Times vydal server digiday.com a můžete si ji přečíst tady

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas