The New York Times cílí na mladší publikum - spolupracuje se streamovací službou

16. únor 2017

Americký deník nabídne čtenářům v rámci digitálního předplatného prémiové členství služby Spotify.

Minulou středu oznámil americký deník The New York Times, že chystá časově limitovanou spolupráci se streamovací službou Spotify, ve snaze nalákat mladší publikum ke koupi digitálního předplatného. Tento balíček nabídne novým předplatitelům také bezplatné prémiové členství služby Spotify, které samotné stojí 120 dolarů ročně.

Pokud mladé (ale nejen ty) uživatele nabídka zaujme, zaplatí první rok za tuto službu 260 dolarů, rok následující pak 325 dolarů. Tento druh předplatného je přitom dražší než nejlevnější digitální členství „basic“, které čtenáře ročně vyjde na 195 dolarů.

Předplatitelská základna amerického deníku aktuálně čítá cca 3 miliony uživatelů, do budoucna by však toto číslo chtěl navýšit o 7 milionů, tedy na 10 milionů čtenářů. Spotify se přitom může pochlubit 40 miliony uživatelů – i proto si deník slibuje, že toto spojení by mu mohlo rozšířit čtenářskou základnu o nové, mladší publikum, které zatím o předplatné neprojevilo tak velký zájem. To ostatně společnosti Bloomberg potvrdila i Meredith Kopit Levien, finanční ředitelka The New York Times: „Začínáme svou pozornost mnohem více soustřeďovat na mladší generaci – zjišťujeme, jakým způsobem se toto publikum zapojuje, a chceme vztah s nimi dále prohlubovat.“

Oznámení spolupráce se streamingovou službou přišlo jen nedlouho poté, co deník uveřejnil svůj Project 2020, ve kterém vytyčuje digitální strategii na dalších několik let. V něm mimo jiné zdůrazňuje, že chce jít cestou právě předplatného, což ho (podle něho samotného) odlišuje od jiných médií, která se snaží o co největší počty prokliků a pageviews.

Text je přeložen a editován, původní verzi uveřejněnou na serveru niemanlab.org najdete zde.

autor: Eva Hudzieczková
Spustit audio