Kritika posluchačky M. Kovalové na propagační slogan na stanici Dvojka (březen 2015)

25. březen 2015

Projednáno na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu 25. 3. 2015

Text emailové stížnosti

Vážení,
dovoluji se ptát, komu se onen nesmyslný "slogan" -spolu je nám hezky- vykřikovaný neustále mezi vysíláním na Dvojce líbí?

Cožpak necítíte, jak je ve vysílání dokonce i nelogický? Na první poslech to vypadá, že se předvádí hlasatelé co jsou zrovna ve studiu.

Vy necítíte, že to jsou trapné vycpávky vysílání? Nemá Dvojka co říct, nemá dost slov, dost informací, dost hudby? I v Meteoru a dalších dobrých pořadech musí vykřikovat tento balast?
Nebudu dále rozebírat jak dalece se tím "sloganem" přibližuje Dvojka k bulváru, jen si ještě dovolím napsat o názorech lidí, kterých jsem se na "slogan" ptala (nebylo jich málo): Nikomu se nelíbí nebo říká: "taková je doba, povrchní, plná zbytečných řečí...". Ti lidé ale svůj názor do rozhlasu psát nebudou ...

Prosím, sdělte mi, komu se "slogan" Dvojky líbí a jestli myslíte, že přitáhne posluchače.

S pozdravem Marie Kovalová

Odpověď Rady ČRo

Vážená paní Kovalová,

jménem Rady Českého rozhlasu tímto reaguji na Vaše psaní ze 14. a 15. 2. 2015.

Velmi Vám děkujeme za Váš aktivní zájem o vysílání Českého rozhlasu. Nejste jedinou posluchačkou, která si Radě ČRo postěžovala na podobu tzv. zvukové grafiky, respektive na sebepropagační slogany stanic ČRo. Pokud by takových ohlasů dále přibývalo, nechali bychom danou problematiku posoudit nezávislým expertem.

Rada ČRo si k Vašemu podnětu vyžádala prostřednictvím generálního ředitele Českého rozhlasu vyjádření ze strany ČRo. Vypracoval je Ing. Miroslav Dittrich, šéfredaktor stanice ČRo Dvojka. Rada Českého rozhlasu toto vyjádření vzala na vědomí na své veřejné schůzi dne 25. února 2015. Text připojujeme v příloze.

Vážená paní Kovalová, doufáme, že navzdory tomu, co se Vám nelíbí, najdete v nabídce Českého rozhlasu zajímavé pořady.

S pozdravem

Doc. PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
předseda Rady ČRo

Vyjádření vedení ČRo

Úkolem sloganu ve vysílání je stanici nějak charakterizovat, aspoň z části vystihnout povahu programu a to, co chceme posluchačům ve svém vysílání předat. Každá rozhlasová stanice má nějaký slogan. Radiožurnál má „Každý den s vámi“, Vltava zase „Umění slyšet“, atd.

Posluchačka považuje slogan za zbytečný, ale je řada jiných posluchačů, kteří si Dvojku naladí jen občas a právě jim slogan a tzv. identifikace („Český rozhlas Dvojka“) může relativně rychle pomoci se zorientovat, co vlastně poslouchají. A konečně - máme také snahu seznámit s programem Dvojky i posluchače zcela nové, kteří si Dvojku naladí možná jen náhodně ze zvědavosti.

Ing. Miroslav Dittrich
šéfredaktor Český rozhlas Dvojka

Spustit audio