11. května  2011 v 09:45  rubrika: Ekonomika

Sponzoring nebo reklama? Daňově výhodnější je pro podnikatele reklama

Podnikatelé /ilustrační obrázek/ - Foto:  Comstock Images

Podnikatelé /ilustrační obrázek/Foto:  Comstock Images

Možná jste právě vy podnikatel, který přemýšlí, jak se ve svém oboru trochu zviditelnit a nebo třeba jen pomoci dobré věci. A možná nevíte jak. Je lepší zvolit sponzoring a být k tomu tak trochu ještě mecenáš a nebo investovat jednoduše do reklamy? Možná si ale také vůbec nejste jistí, jaký je v těchto dvou věcech rozdíl.

Co si můžeme představit pod pojmem reklama, popsala Rádiu Česko daňová poradkyně a partner ve společnosti TPA Horwath Jana Skálová: 

„Pokud bychom chtěli definovat rozdíl mezi sponzoringem a reklamou, tak se domnívám, že zpravidla podnikatelé za reklamu vnímají takové smluvní ujednání mezi podnikatelem a nějakým subjektem, který má poskytovat reklamu, kde přesně ve smlouvě jsou vydefinovány podmínky. To znamená, že bude například zaplaceno za to, že bude umístěn nějaký vývěsní štít, reklama.“ 

Sponzoring je oproti tomu chápán podnikateli trochu jinak. Podle Jany Skálové se k němu podnikatelů také uchylují z jiných pohnutek než právě k reklamě: 

„Pokud bychom pod pojmem sponzoring rozuměli to, co zákon o dani z příjmů považuje za smlouvy, kterými jsou poskytovány dary na účely sportovní, kulturní, školské, tak mnohdy pod pojmem sponzoring je rozuměno poskytování darů, za které není protiplnění od té druhé strany a je spíše předpokládáno, že podnikatel takovou sponzorskou smlouvu uzavírá proto, aby uplatnil dar na účely sportovní, kulturní či školské jako odečitatelnou položku od základu daně.“ 

Obě možnosti představují pro podnikatele menší i větší výhody. Skálová popisuje, co je pro podnikatele z daňového hlediska výhodnější, zda reklama a nebo sponzoring. 

„Pokud bych měla posoudit, co je pro podnikatele výhodnější, tak bych se spíše přikláněla k reklamě. Protože reklama může být různá a podle zákona je reklama výdajem na dosažení, zajištění, udržení zdanitelných příjmů. To tajemná, že výdaje na reklamu nejsou omezeny žádnou výší ani žádnou formou,“ uzavřela daňová poradkyně a partner ve společnosti TPA Horwath Jana Skálová. 

 

Téma: Reklama, sponzoring a dary. Magazín Barbory Kreuzerové.

Vložit na svůj web

Pořad: Daně 2011  |  Stanice: ČRo Rádio Česko (archivováno)
Čas vysílání: vysíláno do května 2011  
 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas