26. února  2013 v 14:40  rubrika: Nepřehlédněte

Škoda Rapid 1,4 TSI 90 kW Elegance

Škoda Rapid 1,4 TSI 90 kW Elegance - Foto:  Škoda Auto

Škoda Rapid 1,4 TSI 90 kW EleganceFoto:  Škoda Auto

Škodovka, která je mezi Fabií a Octavií s nejsilnějším motorem a nejvyšší výbavou. Velký prostor prakticky všude. Je vidět, že se šetřilo, kde se dalo. Při vyšších výbavách se dostanete na ceny, za které byste si vybrali u konkurence pohodlnější a vybavenější auto. Jen nebudete mít tak obrovský zavazadlový prostor.

Rapid podle nás má smysl při holé výbavě, nebo s akčními pakety pro toho, kdo si nepotrpí na vyhřívaná sedadla, dotykový navigační systém apod. 

Pod kapotou měl náš Rapid motor 1,4TSI 90 Kw se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a jezdí opravdu dobře. O nesporných kvalitách DSG jako takové se dál rozepisovat nebudeme, řadí rychle, tak jak byste řadili vy. S motorem jsme jezdili se spotřebou pokaždé jinak. 

12kilometrovou trasu z centra Prahy na periferii můžete jet za 9,5 litru, nebo jindy za 6,3 litru. Záleží na tom, jak silný chytnete provoz a jak moc máte těžkou nohu. Výhodou aut s DSG je, že opravdu není třeba tlačit a pilu. 

Díky sedmistupňovému automatu jsme se dostali při rychlosti 130 km/h na 2300 otáček, což je na benzínový motor fantastický údaj. Za těchto podmínek jezdí dieselové motory, takže i u této jedna čtyřky můžete při dlouhodobější jízdě mimo město jezdit za nějakých 5,5 až 6 litrů. 

Jízda je na nerovnostech „drncavější“, než byste možná čekali. Ale v zatáčkách je jinak Rapid přesný a drží jako přilepený. Sice se nedá říct, že byste se s ním nějak „vyřídili“, ale na svoji třídu a cenu je to v pořádku. S benzínem je Rapid určitě svižnější a asi bychom se hodně rozmýšleli, jestli bychom si chtěli připlatit za diesel. Brzdy by mohly mít ostřejší nástup. 

Hlavní předností je prostor, a to všude. Máte spoustu místa za volantem, na sedadle spolujezdce, na zadních sedadlech, v kufru. Jen musíte mít jasno, kolik peněz za takto luxusní prostor v této třídě chcete obětovat. Cena testované motorizace byla téměř 464 000 korun. 

Pokud se ale budete držet při zemi a Fabia je pro vás malá a na Octavii nemáte, je Rapid jasná volba. Jinak hledejte u konkurence, nebo se shánějte po Octavii druhé generace, která vlastně mohla za malé prodeje Rapida na začátku prodeje. 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace