25. února  2013 v 08:00  rubrika: Nepřehlédněte

Test: Honda CR-V 2,2 110 kW i-DTEC Executive

Honda CR-V 2,2 110 kW i-DTEC Executive - Foto:  Honda

Honda CR-V 2,2 110 kW i-DTEC ExecutiveFoto:  Honda

Nová generace japonského SUV vyzrála v designu i v kvalitě zpracování interiéru. Někomu se možná líbit nemusí, ale podle nás je určitě hezčí než její předchůdce.

Z pohodlných kožených sedaček se vám nebude chtít vystoupit. Před sebou vidíte přehlednou palubní desku, kde máte vše po ruce. Možná vás zarazí tvrdé plasty. V autě za skoro milion korun se to jen tak nevidí, ale zpracování je kvalitní a za dobu testování nikdy nic ani nevrzlo. 

Navigace v sobě má jak mapu, tak rádio, ale i přehrávač na DVD. Ale co jako rozhlasák oceňuji je příjem pozemního digitálního rozhlasového vysílání. Jinak celý systém nabízí nadstandardní multimediální nabídku. Uvnitř vozu je dostatek prostoru i pro větší pasažéry. Další předností je určitě veliký zavazadlový prostor o objemu 589 litrů. 

Při jízdě na sněhu budete rádi za novou generaci pohon všech kol Real Time AWD. Pokud ale zajedete na prázdné zasněžené parkoviště, budete chtít, aby vám do „blbnutí“ stabilizační systém tolik nezasahoval, protože i při vypnutém ESP vám toho podvozek moc nedovolí. Samozřejmě na silnici je to v pořádku a máte jistotu, že se neomotáte v zatáčce kolem stromu. 

Motor je ten samý, co je v Hondě Civic. Je samozřejmě rozdíl, když 150 koní táhne 1400 kg než 2,2 tuny s pohonem všech kol Haldex 4. generace. Od toho se odráží spotřeba. Udávaných 8,2 l/100km nelže. Ovšem k předepsané kombinované spotřebě si připočtěte tak 1-2 litry navíc. 

Motor je velmi kultivovaný. Pro větší dynamiku ale jděte raději k Mazdě, do CX-5. Co vás možná překvapí, je automatická převodovka „pouze“ s pěti rychlostmi. Dvoutunový kolos motor při jízdě utáhne překvapivě svižně, jen to prostě znatelně poznáte na spotřebě. Při rychlosti 130 km/h se zastaví otáčky motoru na hodnotě 2500 ot/min, což je ještě přijatelná hodnota na to, že převodovka má jen pět rychlostí. 

Na tomto japonském SUV se těžko hledají nějaké chyby. Máte tu také elektrické otevírání pátých dveří, komfortní a prostorný interiér, pohodlná jízda při které vám spolehlivě usnou v autě všichni pasažéři, vyspělá technika. 

Jen vám bude pořád vrtat hlavou, proč má automatická převodovka jen pět rychlostí, když i takový Rapid má sedmistupňový DSG. Nová Honda CR-V ale i tak patří na špičku nabídky dnešních SUV. 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace