25. února  2013 v 08:00  rubrika: Nepřehlédněte

Test: Sedmá generace VW Golf 77KW Comfortline

VW Golf 77KW Comfortline - Foto:  Volkswagen

VW Golf 77KW ComfortlineFoto:  Volkswagen

Otestovali jsme Auto roku 2013 v České republice. Na jednu stranu nekontaktní jízdní projev a konzervativní design, ale na stranu druhou kvalitní řemeslné zpracování, na menší rozměry dostačující prostor a moderní prvky. Dá se vůbec něco vytknout?

Začneme interiérem. Palubní deska je přehlednější než v minulé generaci. Celkově interiér působí útulněji. Rádio s multidotykovým displejem je to nejlepší, které zatím Volkswagen kdy nabízel. Jako na smartphoenu si třeba posunujete přehled stanic přejetím prstem po displeji. 

Do auta se vejdou i vyšší postavy jak na přední, tak v pohodě i na zadní sedadla. Zavazadlový prostor o objemu 380 litrů sice zaostává za Hondou Civic o téměř sto litrů, ale neubere místo na zadních sedadlech. Kufr je tedy odpovídající velikosti auta a nijak nezaostává za ostatními auty ve své třídě. 

Řazení je sice přesné, ale s delšími dráhami. Taková Astra má dráhy kratší. 

Pětistupňová převodovka s dieslem je možná odvážný krok, ale po několika desítkách kilometrů musíme uznat, že nám šestka chyběla spíš pocitově. V rychlosti 130 km/h motor točí 2300 otáček, což je naprosto v normě a je to díky delšímu nastavení převodů mezi zařazenými rychlostmi. 

Motor je za studena samozřejmě hlučnější, ale i když ho zahřejete pořád víte, že je pod kapotou Volkswagen, prostě oproti japonským dieslům motory z Wolfsburgu víc „hučí“. 105 koní vám ale bude určitě stačit. 

Sedmá generace Golfu může zvenku některým laikům připadat stejný jako předchozí generace. Sami si myslíme, že je to spíš takový facelift, ale který mu určitě sluší. 

Golfu nejde moc co vytknout. Sice jeho základní motorizace s minimální výbavou je levná a dostanete i tak dražší prvky. Za tuto verzi chce WV něco kolem 560 000 korun. Nedostanete v ní navigaci, nové moderní systémy typu antikolizního systému, hlídání jízdních pruhů apod. 

Dostanete ale řemeslnou kvalitu a komfortní jízdní styl. S touto motorizací a výbavou je ale Golf na začátku. Všechny jeho přednosti si vychutnáte až se silnějšími motorizacemi a vyšší výbavou, za kterou si ale také více připlatíte. 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace