1. října  2012 v 10:56  rubrika: Nepřehlédněte

Zkrachovalá cestovka World Travel podváděla svoje klienty

Letadlo: ilustrační foto - Foto: NATO Press Service

Letadlo: ilustrační fotoFoto: NATO Press Service

O víkendu se do Prahy vrátilo přes čtyři sta klientů cestovní kanceláře World Travel, která minulý týden ohlásila úpadek. Rádio Česko vás o tom informovalo jako první. Důvody krachu se cestovní kancelář snaží objasnit na svých webových stránkách.

„Je to kombinace situace v Řecku, bankovní krize a složité situace doma. V neposlední řadě pak i politiky letecké společnosti Travel Service. A hlavním důvodem je průběh letošní sezóny. Nejhorší za 20 let co v cestovním ruchu pracuji,“ píše M. S. 

Cestovní kanceláři se už ale nedařilo delší dobu. Letmý pohled do internetových diskuzí stačí k tomu, aby člověk pochopil, co je nebo lépe řečeno byl, nejčastější problém zákazníků cestovní kanceláře World Travel. Ta totiž prodávala i místa v hotelech, o kterých už dopředu věděla, že jsou plná. 

Takže ti turisté, kteří byli dopraveni na místo, byli často přesouváni do hotelů, které si nevybrali. Jeden z klientů, o kterém teď bude řeč, se dokonce s jednatelem cestovní kanceláře World Travel, už citovaným Milošem Sivákem soudí o vrácení části peněz. Z toho důvodu nechce být také v médiích jmenován. Rádio Česko ale jeho totožnost samozřejmě zná. Zklamaný zákazník popisuje, v čem že byl tedy problém s celou jeho dovolenou. 

„Vybrali jsme si podle internetové nabídky z katalogu penzion, kde se slibovala pláž do 50 metrů, obchod do 100 metrů, bazén s barem, recepce, klimatizace, snídaně v ceně. Skutečnost pak byla taková, že nás odvezli do úplně jiného hotelu, kde nebyla klimatizace, byl tam sice bazén, ale bez baru a do obchodu jsme pro pití museli chodit dva kilometry,“ říká zklamaný zákazník. 

Tento problém se ale v turnusu, který z Prahy do Řecka odletěl opakoval u všech klientů. A ty potíže začaly už na letišti. 

„Když jsme nastupovali do letadla, tak po odbavení vyhlásili 10 lidí, kteří nebudou vpuštěni na palubu. Když jsme se ptali proč, tak nám oznámili, že byla chybná komunikace mezi leteckou společností a cestovní kanceláří,“ popisuje anonymní klient cestu. 

Nezajímáte nás 

Za to, že byli vykázáni z prostoru po odbavení, byli nakonec klienti po návratu z dovolené odškodněni leteckou společnosti. Zájezd, který odstartovalo osmihodinovém čekání na letišti pokračoval martýriem kolem shánění hotelu. Cestovní kancelář nabídla klientům alternativní možnosti ubytování, ze kterých si mohli vybrat. Ani to ale nebylo podle slov nejmenovaného účastníka zájezdu tak úplně bez problémů: „Žádná z těch alternativ nesplňovala ty požadovaná kritéria, takže jsme si vybrali tu s klimatizací, za tu jsme ale museli znovu zaplatit.“ 

Vyhovující nebyl podle zklamaného klienta cestovní kanceláře World Travel ani přístup delegátky. I přes problémy s ubytováním se s ní zmiňovaní klienti potkali až třetí den své dovolené. 

Po návratu z dovolené se citovaný zákazník se svojí manželkou rozhodli požadovat zpět peníze za klimatizaci a za snídaně, které už jednou cestovní kanceláři uhradili a které si museli v novém hotelu zaplatit znovu. A co předcházelo stále trvajícímu soudnímu sporu s jednatelem cestovní kanceláře Milošem Sivákem? 

„Odpovídal na reklamace, které jsme zasílali poštou. Vždy nám poslal zpátky dopis a snažil se odpovědět, ale naprosto nekompromisně, výsledek byl: Nedostanete zpátky ani korunu, neomluvíme se, nezajímáte nás,“ popisuje turista. 

Kdo za to může?  

Není ale jediný. Se svým zážitkem se nám přes email svěřila také Miroslava Brožová, která na dovolenou s touto cestovní kanceláří odletěla 16. září letošního roku. O změně ubytování se dozvěděla sms zprávou až po příletu na Krétu, místo hotelu byla i s dcerou ubytována ve studiu v centru města, původně objednaná polopenze ze strany cestovní kanceláře zajištěna nebyla. Zaplatit si obě ženy musely i dopravu na letiště, tu teď budou chtít zaplatit od pojišťovny Union. Vyjádření jednatele cestovní kanceláře Miloše Siváka se Rádiu Česko ani k jednomu z uvedených případů bohužel sehnat nepodařilo. 

Kdo je ale zodpovědný za to, když podmínky na zájezdu neodpovídají cestovní smlouvě, je to cestovní agentura nebo cestovní kancelář? 

Jan Papež, tiskový mluvčí Asociace cestovních kanceláří říká: „ Za kvalitu zájezdu vždy odpovídá pořadatel, to znamená cestovní kancelář. Pokud nepořádá věci tak jak byly sepsány v cestovní smlouvě, nese za to odpovědnost vždy cestovní kancelář.“ 

 

O víkendu se zpět do České republiky vrátilo přes čtyři sta klientů cestovní kanceláře World Travel. Ta minulý týden ohlásila úpadek. Podle našich zjištění cestovní kancelář soustavně podváděla svoje klienty. Více v příspěvku Barbory Kreuzerové.

Vložit na svůj web

Pořad: Reportáž Rádia Česko  |  Stanice: ČRo Rádio Česko (archivováno)
Čas vysílání: už nevysíláme  
 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas