Antonio della Marina: No-Piece

no-piece-picture

no-piece-picture



Tato skladba vznikla díky Antoniovu pražskému workshopu v červenci 2005, na němž se Antonio poprvé představil v Praze jako skladatel, konceptuální zvukový umělec i teoretik. Pozadí jeho činnosti lze sledovat na Antoniových internetových stránkách www.fades.net, pozadí vzniku kompozice pak v následujícím dopise, který k k finální podobě Antonio přiložil na počátku loňského prosince.





struna

struna

"Když jsi mě oslovil, abych napsal skladbu nějak spjatou s mou cestou do Prahy, začal jsem o tom určitým způsobem přemýšlet, ale realizace šla směrem trochu jiným. První myšlenka mě zavedla k vytvoření skladby založené na dramaturgii nahrávek zvukových objektů přímo spjatých s ambientním zvukem Prahy. A už jsem i začal připravovat jakousi partituru založenou na této myšlence. Ale aniž bych chtěl, ve stejný okamžik jsem cítil, že jsem dost ovlivňován přímo mým pobytem v Praze. Když mě do Prahy Miloš Vojtěchovský pozval, laskavě mi nabídnul k práci prostor No-Labu a tak jsem tam strávil několik dní. Pamatuju si, že se během těch několika nocí v NoDu odehrávaly nějaké koncerty a většina z nich byla silně beatově orientována. Nějak mě to překvapilo, trochu jsem čekal, že uslyším něco jiného, něco více experimentálního nebo "současného" (i když techno je samozřejmě absolutně současné ... ale snad jsem čekal něco méně komerčního). No a tato zkušenost mě dost ovlivnila v přemýšlení o nové kompozici a tak jsem si řekl: dobře, proč neudělat skladbu vycházející z toho, jak sám pracuji, ale spjatou s tím, co jsem slyšel v Praze? 

A tak jsem si vybral k tomu obrázek, který moje přítelkyně Alessandra objevila na dveřích oddělujících dva prostory: internetovou kavárnu Universálního prostoru NoD a laboratoř NoLabu. Jsou elektricky modré a takové fantazijní. Použil jsem ten obrázek jako svého druhu partituru, nad níž jsem mohl celou skladbu vystavět. 

V tomto smyslu stojí celá skladba někde v půli cesty mezi experimentálním způsobem mé práce a pravidelným světem taneční beatové písničky ... podobně jako ony dveře oddělující ty zmíněné dva prostory. 

ladění

ladění

Skladba obsahuje pravidelný beat témeř od počátku až do konce, což mě pro mou hudbu dost neobvyklé. Až po dokončení celé skladby jsem si uvědomil, že celá skladba se vlastně takovýmto způsobem odvinula z této jednoduché zkušenosti..." 

Autor:  Antonio Della Marina

Nové články v rubrice

  • 28. července 2017, 22:00     Audio  rubrika: Projekt

    Leigh Landy: Mezihlas – Přeshlas – Nahlas (150. PremEdice Radioatelieru)

    Mezihlas – Přeshlas – Nahlas kombinuje dva autorovy skladatelské přístupy - samplování různých národních rozhlasových vysílání na straně jedné a velice bohatou kulturní nabídku vysílání Českého rozhlasu. Výsledkem je hudební dílo jakožto mix koláží,...

     
  • 26. května  2017 v 22:00       rubrika: Projekt

    Pavel Klusák: Jinde než obvykle

    V květnu roku 2017 se Brnem rozjely desítky tramvají s nestandardním servisem pro cestující: hudebníky na palubě. Svědectví o akci Šalina Music Tour míří zároveň k hlubšímu naslouchání tramvajím a jejich elektromagnetickým...

     
  • 26. května  2017 v 22:00       rubrika: Projekt

    Miro Tóth a kol. / Collective Composition no. 1a

    Collective composition no. 1 je první ze série kolektivních a komunitních kompozic. Byla iniciována v podobě čistého notového papíru bez psaných instrukcí ani názvu, a přenáší se prostřednictvím osobních setkání, diskusí...

     

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace