Antonio della Marina: No-Piece

no-piece-picture

no-piece-picture



Tato skladba vznikla díky Antoniovu pražskému workshopu v červenci 2005, na němž se Antonio poprvé představil v Praze jako skladatel, konceptuální zvukový umělec i teoretik. Pozadí jeho činnosti lze sledovat na Antoniových internetových stránkách www.fades.net, pozadí vzniku kompozice pak v následujícím dopise, který k k finální podobě Antonio přiložil na počátku loňského prosince.





struna

struna

"Když jsi mě oslovil, abych napsal skladbu nějak spjatou s mou cestou do Prahy, začal jsem o tom určitým způsobem přemýšlet, ale realizace šla směrem trochu jiným. První myšlenka mě zavedla k vytvoření skladby založené na dramaturgii nahrávek zvukových objektů přímo spjatých s ambientním zvukem Prahy. A už jsem i začal připravovat jakousi partituru založenou na této myšlence. Ale aniž bych chtěl, ve stejný okamžik jsem cítil, že jsem dost ovlivňován přímo mým pobytem v Praze. Když mě do Prahy Miloš Vojtěchovský pozval, laskavě mi nabídnul k práci prostor No-Labu a tak jsem tam strávil několik dní. Pamatuju si, že se během těch několika nocí v NoDu odehrávaly nějaké koncerty a většina z nich byla silně beatově orientována. Nějak mě to překvapilo, trochu jsem čekal, že uslyším něco jiného, něco více experimentálního nebo "současného" (i když techno je samozřejmě absolutně současné ... ale snad jsem čekal něco méně komerčního). No a tato zkušenost mě dost ovlivnila v přemýšlení o nové kompozici a tak jsem si řekl: dobře, proč neudělat skladbu vycházející z toho, jak sám pracuji, ale spjatou s tím, co jsem slyšel v Praze? 

A tak jsem si vybral k tomu obrázek, který moje přítelkyně Alessandra objevila na dveřích oddělujících dva prostory: internetovou kavárnu Universálního prostoru NoD a laboratoř NoLabu. Jsou elektricky modré a takové fantazijní. Použil jsem ten obrázek jako svého druhu partituru, nad níž jsem mohl celou skladbu vystavět. 

V tomto smyslu stojí celá skladba někde v půli cesty mezi experimentálním způsobem mé práce a pravidelným světem taneční beatové písničky ... podobně jako ony dveře oddělující ty zmíněné dva prostory. 

ladění

ladění

Skladba obsahuje pravidelný beat témeř od počátku až do konce, což mě pro mou hudbu dost neobvyklé. Až po dokončení celé skladby jsem si uvědomil, že celá skladba se vlastně takovýmto způsobem odvinula z této jednoduché zkušenosti..." 

Autor:  Antonio Della Marina

Nové články v rubrice

  • 30. května  2018 v 22:00       rubrika: Projekt

    Ivan Palacký & Peter Graham: LAXLAXLAX

    Premiéra elektroakustické kompozice skladatele a publicisty Jaroslava Štastného a hudebního performera Ivana Palackého, jejiž inspiračním zdrojem se stalo minimalistické basnické dílo Roberta Laxe.

     
  • 25. dubna  2018 v 22:00     Audio  rubrika: Projekt

    Filip Jakš: Výlevka

    Český Krumlov … nepoznal jsem zatím jiné město s podobnou akustickou atmosférou. Objevuji v ní zbloudilého osvícence hledajícího konec světa. Ne však ve formě okraje placaté Země, či verneovského vstupu do jejího středu.... hyle – tedy prahmoty, z níž Bůh stvořit svět, je to však i stav naprosté nerozhodnosti, bytí beze smyslu, předtím, než Bůh řekl „budiž“. Jaký smysl má mysticko-vědecké poznání, když prakticky není možné jej předat? A komu...

     
  • 28. března  2018 v 22:00       rubrika: Projekt

    Lenka Kerdová a Eliška Perglerová: Soustředění ve středu

    aneb abstrakce tělesného, abstrakce skrz tělo, abstrakce při těle.

     

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas