Projekt27. ledna 2017, 22:00  

Matouš Hejl: Exponenciální radosti

Matouš Hejl - Foto: Heidi Hornáčková

Matouš HejlFoto: Heidi Hornáčková

Nová kompozice mladého českého skladatele a zvukového umělce Matouše Hejla je inspirována jednak výraznou severskou estetikou zvukových “drones”, ale také těžko odmyslitelnými algoritmickými přístupy k samotné kompozici.

Zvuková masa úvodní části stojí na repetitivním zvuku historického analogového syntezátoru Serge a nahrávkách z leteckého dne, abstraktní prostor syntetizovaných zvuků je konfrontován s lo-fi záznamem reálného prostoru. Prostřední sekce přináší beaty a procesované zvuky dřevěných předmětů. Za závěrečnou částí pak stojí jednoduchý princip prolínání dvou geometrických řad - klesající a rostoucí. 

Dá se říci, že se jedná o systém, jehož části se chovají jednoduše, ale jejich kombinací dochází k chování komplexnímu. Zvuk je tvořen převážně algoritmicky a sinusové tóny s reverbem možná připomínají ranou elektronickou hudbu ze studií Westdeutscher Rundfunk v Kolíně z 50tých let. 

Určitým metaforickým tvarem pro celou skladbu je tečna ke křivce exponenciální funkce. 

 

 

Matouš Hejl: Exponencialni radosti

Vložit na svůj web

Autor:  Michal Rataj

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace