Čelisti: Krásný dny na Vinohradské
Díl vysílaný ve čtyřech, o čtveřici filmů a komplet přenášený ve 3D. To je nové vydání Čelistí.
Ověřená posila Tomáš Pavlíček se vrátil z dalšího filmového festivalu, který si vymyslel, ale pozornost soustředil na filmy, které bezpečně existují, i když by bylo lepší, kdyby tomu tak nebylo. To bez výjimky platí o novém snímku Wima Wenderse Krásné dny v Aranjuez, v němž si muž a žena povídají, spisovatel si to píše, pod stolem spí pes a v sále většina diváků. Pohnutý mistrův fanoušek Tomáš to málem oplakal – ale horší film prý Wim nevyplodil.
Dan s Vítkem si odskočili k Jacku Reacherovi, který se nikdy neměl vracet poté, co vypálil Poslední výstřel. Důvod, proč tahle série existuje, je ontologickou záhadou číslo 1. Zbytečné, prázdné, bez napětí a překvapení. A právě tím je Reacher výjimečný. Dlouhá, obstarožní, konejšivá masáž, která dá vašemu bytí iluzi smyslu. Aby ne, když se díváte na něco tak pomíjivého.
Pomíjivostí zcela jiného typu se zabývá německý Toni Erdmann, film, který prolamuje tenkou emocionální bariéru mezi záchvatem smíchu a dojetím. Mistrovské tříhodinové balancování Maren Ade na hranici trapnosti a křehkosti rozechvívá kombinace duševních strun, které většina ostatních filmů mine. Alespoň Dan s Tomášem si dojatě ulevili.
A na závěr trochu rádiového šumu a snění. Íránsko-americký počin Radio Dreams se pokouší o deadpan komedii a dobré načasování, ale nezachrání ho ani mistr v sypání brambor do thrash metalového sklepa Lars Ulrich. Černobílý a nevzrušivý kousek na konec dílu, kde se hodně mluvilo. Jako obvykle.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.