Čelisti: Ve falešném žáru Marguerietiny lásky
Jak známo, mají všichni tři členové Čelistí absolutní (filmový) sluch. I proto se nám v poslední době začínají množit snímky, které nás lehce dráždí.
Francouz Xavier Giannoli vystoupil se svým ornamentálním recitálem Marguerite poměrně úspěšně na festivalu v Benátkách. Příběh ženy, která zpívá mimo všechny stupnice, a přece touží po přízni publika, je zprvu velmi nadějný, vtipný a charismaticky obsazený. Ambiciózní obraz prostředí, kde všichni žijí v přetvářce a deziluzi, však postupem času přichází o osten výsměchu a nakonec se mění v nefalšované sentimentální kvičení.
Kvičí i hrdina nového filmu Gaspara Noého Love. Karl Glusman byl sice obdařen velkým penisem, který na plátně neváhá použít k explicitní penetraci, bohužel to samé nelze říct o jeho hereckém talentu. Provokatér Noé se pokusil natočit neotřelý film o lásce, kde nechybí otevřené sexuální scény, ale prostřednosti tím neutekl. Náznaky podmanivosti tomu nechybí, i scény hraničící s pornografií jsou natočené s nepochybným estetickým přesahem, ale po herecké a scenáristické stránce je Love film spíš toporný než ztopořený.
Ještě že z rodného Comptonu přicestoval do Čelistí Miloš „The Happy Hippo“ Hroch, aby rozjel svou spíš pochvalnou flow nad biografickým dramatem F. Garyho Graye o gangsta hiphopovém seskupení N. W. A. a jeho těžkých začátcích. Stále aktuální obraz institucionalizovaného rasismu a lehce idealizovaného odporu Straight Outta Compton se stal po právu diváckým hitem.
Příští týden vycestujeme na Mars (po laně).
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.