Čelisti: Voňavé evangelium podle Mravce
Čelisti postupně zahajují sestup na molekulární úroveň filmové kritiky. V mravenčí fázi jim mocně vypomohl zrající Jirka Bartoška i mrtvý doyen panelákových jader Ladislav Meliško, který si jako jediný uvědomil, co to znamená, když se „mravce kotia“.
Krátký výlet na Mallorku, kde se Helena Třeštíková opaluje pod černým sluncem osobních tragédií, poněkud narušil uživatel ČSFD Liborek, který bohužel napsal tak poetické přirovnání Jiřího Bartošky k olomouckému tvarůžku, že studio málem lehlo popelem. Pokud se nicméně ve zdraví přenesete přes informaci, že pan Jiří „vůbec nesmrdí a chutná božsky“, dostáváme se k už tradičnímu tázání, kde ve filmech Heleny Třeštíkové končí zručnost a dovednost rozkrývat sociální tragédie a začíná emocionální pornografie. Mallory je v tomto ohledu typickým režisérčiným snímkem, který budí úctu i určitý druh nezáměrného zneklidnění nad použitou metodou.
Možná by občas neškodilo, kdyby Třeštíková místo exploatace momentů totálního zhroucení s odstupem zkoumala, co se děje jejím aktérům V hlavě. Podobně jako Pixar, který konečně opustil svou produktovou linii a s novým chytrým filmem o emocích ukázal, že ještě nepatří na komerční šrotiště. Naopak, známý hlavonožec Dan si tenhle příval svěžích nápadů užíval tak, že si začal plést politickou korektnost s Polykarpem.
Závěr patřil zmíněnému vybíjení mravenců. Marvel už neví, kde brát nápady, tak zapojil hmyz, mašinku Tomáše a hláškující Hispánce, což se poměrně vyplatilo. Ant-Man je zatraceně pomalu se rozjíždějící superhero heist se skvělým závěrem, kde mravce chodia hore dole po byte a zábavné nápady se kotí nebezpečně lehce. Škoda, že jinak všechno vychází v tomhle filmu tak nějak napůl, mohla to být hodně svěží krev a intenzivní mravenčení.
Příště, až vyhubíme všechny mravence pochyb, vám ukážeme, proč jsme už léta pokládáni za národ grázlů.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.