Velikonoční Echo Jardy Petříka s festivalem Lunchmeat

24. duben 2014

První festivalové vydání Echa Jardy Petříka v roce 2014 připadlo na Velikonoční pondělí. Detailního představení se dočkala pátá edice pražského audiovizuálního festivalu Lunchmeat, jehož hlavní dva programové dny proběhnou (stejně jako v loňském roce) v podzemních prostorech Veletržního paláce, a to ve čtvrtek 24. a pátek 25. dubna.

Dva největší zářezy čtvrtečního programu zazněly hned na úvod – Dopplereffekt z loňského skvělého EPčka Tetrahymena a japonský producent Aoki Takamasa s ukázkou z loňského alba RV8, které vydal na značce Raster-Noton. Druhý zmíněný už v České republice před pár lety hrál, ale pro legendární elektro duo to bude ve čtvrtečním Veletržním paláci česká premiéra. Devítka dalších jmen, která v Echu zazněla posléze, už figuruje v pátečním programu a až na výjimky se jedná o ostrovní nadvládu. Dvě relativně nová jména na scéně (Mssingno a Throwing Snow) vystřídal warpovský veterán a headliner druhého dne Tim Exile s epickou, téměř jedenáctiminutovou titulní skladbou z loňského EPčka Harmuni, které vyšlo u malého berlínského labelu Leisure System, podobně jako návratový release dua Dopplereffekt.

Následoval Samuel Evans aka Rain Dog coby zástupce labelu Project: Mooncircle, kterému na začátku ledna vyšel dlouhohrající debut Two Words, a chráněnec brooklynského labelu Tri Angle, mladý Brit Joshua Leary, který coby Evian Christ v březnu na zmíněné značce vydal zvukově explozivní EPčko Waterfall. Z Velké Británie se Echo na skok přemístilo do Ruska za producentem schovaným za číslovkou 813 a jeho trackem Village z loňského releasu Espoir Voyage, aby se vzápětí obloukem vrátilo do Velké Británie za labelem Young Turks, u kterého vydal před necelým rokem svůj zatím poslední release Lewis Roberts aka Koreless.

V Echu zazněl Dalibor Kocián coby slovenský zástupce letošního Lunchmeatu na závěr (konkrétně úvodní skladba Bitter Wine z loňské nahrávky Impermanence, která vyšla u labelu Exitab), nicméně páteční program bude Stroon zahajovat, a to s českým projektem Forma – hudebně společně doprovodí legendární němý snímek Metropolis z roku 1927.

Poslední skladba byla po týdenní pauze opět ve znamení upoutávky na rubriku 3in1 příštího vydání. Po nějakém čase dojde na ambientní zklidnění, především díky aktuálnímu releasu moskevského labelu Dronarivm. Tím je společný počin norského dua Pjusk a britského producenta Christophera Pegga, který vydává svou tvorbu pod všeříkajícím aliasem Sleep Orchestra. Kromě třískladbového představení alba Drowning In The Sky dojde v posledním dubnovém Echu i na ukázky z některých dalších releasů labelu Dronarivm a samozřejmě i jiné letošní pozornosti hodné ambientní releasy.

Playlist:
Dopplereffekt – Zygote [Tetrahymena] /Leisure System, 2013/
Aoki Takamasa – Rhythm Variation 06 [RV8] /Raster-Noton, 2013/
Mssingno – 124th [MssingNo EP] /Goon Club Allstars, 2013/
Throwing Snow – Pathfinder [Pathfinder E.P.] /Houndstooth, 2014/
Tim Exile – Harmuni [Harmuni] /Leisure System, 2013/
Rain Dog – Fool’s Game [Two Words] /Project: Mooncircle, 2014/
Evian Christ – Propeller [Waterfall] /Tri Angle, 2014/
813 – Village [Espoir Voyage] /Apothecary Compositions, 2013/
Koreless – Nosun [Yügen] /Young Turks, 2013/
Stroon – Bitter Wine [Impermanence] /Exitab, 2013/
Pjusk / Sleep Orchestra - Daithn [Drowning In The Sky] /Dronarivm, 2014/

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.