NOVINKY: Danny Brown, Houpací koně, Let’s Eat Grandma a další pokyny

22. červen 2016
Factory Radia Wave

Další várce novinek vládne pilotní singl z chystané podzimní desky ústeckých Houpacích koní, který jsme na Radiu Wave představili v exkluzivní premiéře. Kromě skladby Účet ale ze sady nových tracků hodně vystupuje nová (a překvapivě trochu zlá) podoba detroitského kvákavého rappera Dannyho Browna, který se upsal labelu Warp a předhodil posluchačům skladbu When It Rain i s výborným klipem. Ze skvělé desky Pagan producenta Palmistry nasazujeme ještě jeden singl, reflektujeme nový release pražské indietronické kapely Sundays on Clarendon Road a samozřejmě představujeme i úplně nová jména: vřelý synťákový projekt Kllo nebo třeba kytarovku Few Bits.

Danny Brown – When It Rain
Credits: Daniel Dewan Sewell, Paul White
Label: Warp Records
Čekání na novou desku detroitského rappera Dannyho Browna se pravděpodobně blíží ke konci. Následovník tři roky starého opusu Old by měl snad přijít ještě do konce letošního roku a neklamným důkazem je aktuální singl When It Rain. O nakažlivý podklad se postaral jeho stálý spolupracovník Paul White, s nímž natáčí už od roku 2011 a vydání desky XXX. Další britskou konexí v hudbě Dannyho Browna je vydavatel Warp Records, který se postará o distribuci singlu. Na album se těšíme, ale možná ještě před ním dostane přednost kniha pro děti ve stylu Dr. Seusse, kterou Danny Brown údajně už nějaký čas píše. Tu samozřejmě také netrpělivě očekáváme.

clipping. – Wriggle
Credits: Daveed Diggs, William Hutson, Jonathan Snipes
Label: Sub Pop
O Daveedu Diggsovi – mozku kalifornských hiphopových experimentátorů clipping. – je poslední dobou slyšet hlavně v souvislosti s veleúspěšným muzikálem Hamilton. Minulý týden v neděli dokonce Diggs převzal cenu Tony za nejlepší výkon ve vedlejší roli. Hned následující den se ale připomněl i s novým EP svých domovských clipping. EP Wriggle je jejich první počin od dva roky staré desky CLPPNG a o vydání se znovu postaral Sub Pop. Hostují na něm třeba Antwon nebo Cakes da Killa, my si ale z EP vybíráme titulní skladbu, v níž si Daveed Diggs obstaral rap sám.

Sundays on Clarendon Road – Gravenhurst
Credits: Jonáš Zbořil, Jan Tůma
Label: Bad Names / Full Moon
Pražské indietronické duo Sundays on Clarendon Road se po loňském albovém debutu Unward hlásí o slovo novým EP. Pětiskladbová kolekce Pale Blue Dot vyšla 20. června jako příloha časopisu Full Moon pro předplatitele a je zároveň prvním počinem nového labelu BAD NAMES, který založil jejich dvorní producent Tomáš Havlen (Murder Bear Doug, post-hudba). V klipu ke skladbě Getting Older se Jonáš Zbořil a Jan Tůma promění v kosmonauty prozkoumávající krajinu, my si nicméně z EP vybíráme svižnější skladbu Gravenhurst. Křest desky proběhne v říjnu v Praze i Brně.

Houpací koně – Účet
Credits: Jiří Imlauf
Label: Yannick South
Kultovní kapela Houpací koně, bez které je porevoluční hudební scéna v Ústí nad Labem nemyslitelná, chystá po třech letech od desky Everest albový návrat. Deska, která zatím nemá jméno, vyjde až na podzim, už teď vám ale v exkluzivní premiéře můžeme představit debutový singl. Syrová skladba nazvaná Účet chce podle slov členů kapely zachytit „to, co teď žijeme“, a to i v celospolečenském kontextu. Nepřekvapí ani, že je celá píseň věnovaná dnes nefunkčnímu klubu Mumie.

Palmistry – Beamer
Credits: Benjy Keating
Label: Mixpak
Irský zpěvák a producent Benjy Keating je momentálně hodně diskutovanou postavou, a to nejenom na Radiu Wave, kde jeho debutovou desku Pagan probíráme v rubrice Deska týdne. O jeho projektu Palmistry se mluví i ve všech světových hudebních magazínech. Důvod je jasný – způsob, jakým Palmistry dokázal smíchat dancehallové rytmy a žánrové vokální frázování s minimalistickou produkcí a celkovou intimitou, je naprosto unikátní. My si po úspěšném pilotním singlu Club Aso nasazujeme ze skvělého alba ještě druhý track, a to píseň Beamer.

Kllo – Walls To Build
Credits: Chloe Kaul, Simon Lam
Label: Ghostly International
Dvojice Kllo velmi úspěšně navazuje na současnou vlnu australské elektronické hudby a teasuje posluchače před svým debutovým EP Well Worn, které vyjde začátkem srpna na uznávané značce Ghostly International. První ochutnávka má podobu singlu Walls To Build, který velmi organicky spojuje text o „strachu ze zranitelnosti“ s vřelou syntezátorovou produkcí. Výsledek je sice téměř dokonalý pop, zároveň ale dává vzpomenout i na to ambientnější z katalogu labelu Ghostly International.

Few Bits – Anyone Else
Credits: Karolien Van Ransbeeck
Label: [PIAS]
Kapela Few Bits představuje další nové jméno, které bude svůj debutový release teprve vydávat. Belgická formace z Antverp plánuje vydat první nahrávku nazvanou Big Sparks v září a skladba Anyone Else, putující do naší rotace, je první ochutnávkou. Jde o formálně docela krotký dream pop, ve kterém se ozývají zvonivé kytary anglické nezávislé scény konce 80. let a samozřejmě i náznaky shoegazu, který přišel o něco později. O kapele bude ještě rozhodně slyšet, a to nejenom proto, že se jí už na začátku kariéry podařilo předskakovat Vampire Weekend nebo třeba The War On Drugs.

03654337.jpeg

Let’s Eat Grandma – Sax In The City
Credits: Jenny Hollingworth, Rosa Walton
Label: Transgressive Records
Vezměte si potrhlost CocoRosie, vokální schopnosti First Aid Kit a lehký dadaismus jako od The Fiery Furnaces a vyjdou vám Let’s Eat Grandma – začínající dvojice teenage kamarádek Jenny Hollingworth a Rosy Walton, kterým se momentálně daří upoutávat pozornost celé nezávislé hudební scény. Hype kolem nich je obrovský, při poslechu debutové desky I, Gemini je ale jasné, že je zasloužený. Do rotace si zasazujeme skladbu Sax In The City, která v sobě spojuje folk, indie rock, hip hop, ale především originalitu. O desce I, Gemini budeme na Radiu Wave samozřejmě ještě mluvit. Hodně.

Palm Honey – You Stole My Blackout
Credits: Palm Honey
Label: self-released
Způsoby, jakými se dostávají na výsluní jednotlivé subžánry, jsou mnohdy těžko rozklíčovatelné – nebudeme tedy pátrat po tom, proč je zrovna v roce 2016 tak populární psychedelický kytarový rock. Důležité je, že i tahle trendy vlna vytahuje na světlo pozoruhodné kapely. Skupina Palm Honey z anglického Readingu k nim patří – jejich míchání psychedelie, krautrocku, noisu a čistého kytarového popu je hodně působivé. Skladba You Stole My Blackout sice neláká na žádnou konkrétní desku, kapela ale tenhle singl určitě ještě letos doprovodí další hudbou.

Ian Isiah – 247 (Dressphere edit)
Credits: Ian Isiah, Dressphere
Label: self-released

Newyorská zpěvačka Ian Isiah v minulosti vystupovala třeba po boku Mykkiho Blanca nebo Le1fa a spolupracovala třeba s kanadsko-americkým producentem Sinjinem Hawkem. Právě spolupráci s Hawkem se po více než po dvou letech rozhodla Isiah obnovit. Výsledkem je delikátní track 247, který stojí na jemných beatech a masivním použití autotunu. Skladbu si do rotace zařazujeme v remixu od Dressphere.

autoři: Karel Veselý , Jiří Špičák
Spustit audio