NOVINKY: Lexxi, Panačik, Tove Lo, Tennis a další olympijské sporty

9. srpen 2016
Factory Radia Wave

Druhým srpnovým novinkám vévodí slovenský nálet producenta Panačika a kytarového projektu Walter Schnitzelsson – a to je opravdu smrtící koktejl. Dostalo se ale i na stále strměji stoupajícího rappera jménem D.R.A.M., syrovou garážovku Cheena, londýnského producenta Lexxiho nebo vyčazené pohodáře z kapely Tennis. Teprve začínáme.

Cheena – Lost My Way
Credits: Walker Behl, Margaret Chardiet, Keegan Dakkar, Logan Montana, Eugene Terry
Label: Sacred Bones Records
Pětičlenná kapela Cheena, která vznikla v roce 2014 v New York City, za svoje zásadní inspirační zdroje svorně označuje skupiny z klíčového punkového roku 1977, glam rockery Slade, Iggyho Popa nebo třeba prog rockovou kapelu Hawkwind. Jejich vlastní tvorba je ale patřičně syrová – dokazuje to debutové album Spend The Night With…, které vyšlo na respektovaném labelu Sacred Bones a ze kterého vybíráme garážový track Lost My Way.

D.R.A.M. – Cute
Credits: Shelley Marshaun Massenburg-Smith, Ernest Brown
Label: Empire
Americký hiphopový zpěvák a rapper D.R.A.M. (Does. Real. Ass. Music.) má našlápnuto k slušné kariéře. Jeho loňský debut Cha Cha si Drake nenápadně vykradl do Hotline Bling, aktuální singl Broccoli už boduje v americké Top 30 a novinka Cute má podobné ambice. Euforickou milostnou baladu pro hiphopové kluby mu produkoval Charlie Heat, spolupracovník Kanye Westa.

Panačik – Román
Credits: Tomáš Moravanský
Label: self-released
Producent Panačik se na československé scéně pohybuje už téměř deset let a stejně tak dlouho vyvolává kontroverze. Poslední počin Panačika, jehož minimalistický track Banán si v rotaci Radia Wave hrajeme od konce roku 2014, má podobu singlu Román. Ten propaguje chystané album ‘O’, v němž Panačik plánuje spojit různé umělecké přístupy do něčeho, co v trochu přefouknuté tiskové zprávě označuje za Gesamtkunstwerk. Samotný track má ale podobu lehce paranoidního a zároveň dost příjemného elektropopu.

Tove Lo – Cool Girl
Credits: Ebba Tove Elsa Nilsson
Label: Polydor
Tove Lo nezapadne ani v zástupu zpěvaček proudících ze severu Evropy. Švédská popová vokalistka před dvěma lety zazářila debutovým albem Queen of the Clouds, letos na konci října se dočkáme pokračování v podobě desky Lady Wood a Tove Lo slibuje temné album s podtóny techna. První singl Cool Girl je údajně inspirován zatím posledním filmem Davida Finchera Gone Girl / Zmizelá.

03683061.jpeg

Walter Schnitzelsson – Stalemate
Credits: Jozef Rezník, Jakub Joštiak, Miroslav Michale
Label: http://wsch.bandcamp.com/track/stalemate
Bratislavské indierockové trio Walter Schnitzelsson připravuje nové album a jako pozdrav ze studia posílá skladbu Stalemate. Track pojednávající o těžké životní situaci, ze které zdánlivě není úniku, je po skladbě Trap druhou ochutnávkou z nové studiovky, na kterou čekáme už od podzimu 2013.

Tennis – Ladies Don’t Play Guitar
Credits: Alaina Moore, Patrick Riley
Label: Mutually Detrimental
Denverské manželské duo Tennis patří ke kapelám, které rozhodně nemají v plánu kohokoliv překvapovat. Dělají jenom to, co jim jde nejlépe, a v případě Alainy Moore a Patricka Rileyho je to lehkonohý letní pop, který si plnými hrstmi bere inspiraci z chillwavu a skandinávského retro kytarového popu. Jejich aktuální skladba Ladies Don’t Play Guitar pochází ze zatím nepojmenované nové desky, která naváže na Ritual In Repeat z roku 2014. Skladby z desky prý opět vznikaly při společné plavbě po moři. No pěkné, že?

Zuzu – Get Off
Credits: Zuzu
Label: Hand In Hive
Předskakování Courtney Barnett můžeme ve světě dnešního indie rocku považovat za hodně dobré doporučení a přesně tím se může pochlubit začínající liverpoolská písničkářka Zuzu. Její aktuální singl Get Off, který je zatím její jedinou zveřejněnou skladbou, samozřejmě zmíněnou Courtney Barnett připomíná, slyšitelná je ale inspirace třeba kultovními Pavement.

Lexxi – Red Eyez - V.I.P.
Credits: Lexxi
Label: Ammunition Promotions
O tom, jak důležitou postavou na současné klubové scéně je londýnský producent Lexxi, se mohli přesvědčit i návštěvníci letošního Creepy Teepee, kde se bez jeho tracku Red Eyez neobešla ani jedna after party. Poté, co se kultovní skladba léta 2016 objevila na albu Demon City umělkyně Elysie Crampton, vychází znovu – tentokrát v upraveném V.I.P. mixu rovnou na dlouho očekávaném debutovém EP 5TARB01. Ještě teplý klubový sound hned putuje do naší rotace.

Warpaint – New Song
Credits: Emily Kokal, Theresa Wayman, Jenny Lee Lindberg, Stella Mozgawa
Label: Rough Trade
Losangeleská kapela Warpaint má docela slušnou fanouškovskou základnu i v České republice, což se ukázalo třeba na loňském ročníku festivalu Electronic Beats. Nejenom čeští fanoušci se teď můžou začít těšit na třetí album nazvané Heads Up, které propaguje nový singl lakonicky nazvaný New Song. Warpaint se na něm sice pořád drží své trademarkové kombinace synth popu a decentního shoegazu, tentokrát ji ale trochu okořenily i tanečnějším tempem.

Katie Gately – Tuck
Credits: Katie Gately
Label: Tri Angle
To, že je producentka a zpěvačka Katie Gately obrovský talent, se na experimentální elektronické scéně proslýchá už tři roky. Teď ale bude mít newyorská rodačka šanci dostat svoji hudbu k většímu počtu posluchačů – už v říjnu totiž na prestižním labelu Tri Angle vyjde její debutové album Color, které v těchto dnech propaguje prvním singlem. Skladba Tuck, kterou si vybíráme do rotace, v sobě nese to nejlepší z tradic avantgardního popu, pokrouceného diska a sofistikované produkce. Desku už teď vyhlížíme – nic podobného jsme totiž letos zatím neslyšeli.

autoři: Karel Veselý , Jiří Špičák
Spustit audio