Novinky Radia Wave: 34. týden

Rubblebucket MS.jpg - Foto: Peter Dean Rickards, Oficiální MySpace Rubblebucket

Rubblebucket MS.jpgFoto: Peter Dean Rickards, Oficiální MySpace Rubblebucket

Nová várka čerstvé muziky z toho, co se na hudební scéně urodilo za poslední týden nejzajímavějšího. Přečtěte si více o nasazovaných skladbách v playlistu Radia Wave pro 34. týden.

Rubblebucket – (Focus) Oversaturated
Credit: Kalmia Traver*, Alex Toth
Label: Rubblebucket
Alespoň jednou musíme každý týden zalovit v brooklynských vodách, abychom odtud vytáhli čerstvou štiku populární hudby. Tentokrát řada vyšla na osmihlavé těleso Rubblebucket, které má spadeno intoxikovat podzimní náladu svým novým Oversaturated EP. První singl (Focus) Oversaturated se nejdříve tváří jako nevinný elektropopík se soulovými prvky. Nashromážděná energie si přesto cestu k posluchači v druhé třetině nahrávky najde a Rubblebucket nám dají pocítit, že jim není cizí ani rockový nápřah. 

Deerhoof - Foto: Sarah Cass, Oficiální Facebook Deerhoof

DeerhoofFoto: Sarah Cass, Oficiální Facebook Deerhoof

Deerhoof – Fête D’Adieu
Label: Polyvinyl Records
Credits: John Dieterich, Satomi Matsuzaki*, Ed Rodriguez, Greg Saunier
Sanfranciská kapela Deerhoof vznikla už v roce 1994. Za tu dobu se vyprofilovala v jednu z nejúdernějších noise rockových formací, která umně spojuje bílé šumy a kytarové vazbení s chytlavými melodiemi. Pokud můžeme soudit podle skladby Fête D’Adieu, jejich nová deska Breakup Song bude více zaměřená právě na melodie. Píseň táhne zpěvačka Satomi Matsuzaki a její lehce infantilní broukání, základním motivem skladby je ale nestandardní rytmus, který dělá ze singlu velmi osvěžující záležitost. 

Bear Mountain – Congo
Credits: Ian Bevis, Kyle Statham
Label: Bear Mountain
Míchat ve vlastní tvorbě indie elektroniku, post rock, pop i world music prvky nebyl od projektu Bear Mountain rozhodně špatný nápad. Debut dvojice z Vancouveru byl ještě příliš okatým kalkulem, kde jednotlivé ingredience spolu držely pouze silou vůle, letošní následovník xo je ale na první poslech mnohem celistvějším pokusem, který má najednou silný tah na bránu. Vzhledem k tropickým teplotám, které teď v Česku panují, si do vysílání nasadíme exotičtější kousek nazvaný Congo

First Aid Kit - Foto:  Wichita

First Aid KitFoto:  Wichita

First Aid Kit – Wolf
Credits: Johanna Söderberg, Klara Söderberg
Label: Wichita Rec.
Sestry Johanna a Klara Söderberg, tedy First Aid Kit, se v létě vrátily nabušeny energií z obsáhlého turné s Jackem Whitem a hned ve studiu vystřihly pár nových skladeb. Ty se neobjeví na žádném novém singlu nebo albu. Pro velký úspěch totiž jejich vydavatelství Wichita Records znovu vydává veleúspěšné druhé řadové album The Lion’s Roar v rozšířené verzi. Švédky obohatí základních deset položek desky o trojici novinek a navrch přihodí DVD s dokumentem zachycujícím atmosféru posledního amerického turné plus tři klipy, které vznikly na všechny dosavadní singly. Kousek Wolf mířící do vysílání je právě jedním z dříve nevydaných bonusů, který znovu přináší mix americany a skandinávské folkrockové poezie. 

Toddla T & Shola Ama – Alive (Radio Edit)
Credits: Thomas Mackenzie Bell, Shola Ama*
Label: Ninja Tune
Sheffieldský producent Toddla T je stále důležitou postavou mistrovské Red Bull Music Academy a ve studiu už pracoval s takovými personami, jako jsou Roisin Murphy nebo Hot Chip. V poslední době je hojně využíván jako zručný remixér, ale i přes velké vytížení si udělal čas, aby dotáhl do konce nezvyklý projekt. Na loňské album Watch Me Dance nechal šáhnout legendy sheffieldské undergroundové scény – Rosse Ortona and DJ Pipese a ti ho přetvořili do zcela nového tvaru, který v těchto dnech vychází jako Watch Me Dance: Agitated by Ross Orton & Pipes. A když už jsme u těch radikálních proměn: té se dočkal i první singl Alive s hostující Sholou Ama. Původně elektronická skladba mocně napuštěná r’n’b vlivy, breakbeatem a soulem se v akustickém přerodu náhle stala rozkošným velkokapelním popem se silným feelingem maistreamové produkce 60. let. Takového Toddlu T asi neznáte. 

Superhumanoids – Too Young For Love
Credits: Sarah Chernoff*, Cameron Parkins
Label: Superhumanoids
Od začátku tohoto roku se trojice Superhumanoids z Los Angeles snaží upozornit na fakt, že se chystá vydat debutovou desku Exhibitionists. K tomu asi nedojde dřív než v příštím roce, přesto už teď máme co do činění s třetí ukázkou, jež znovu dokazuje, že i když za formací nestojí žádné vlivné vydavatelství, přesto může jít o nahrávku, která si zaslouží pozornost. Novinka nazvaná Too Young For Love je lehkou letní směsicí rocku a vzdušné, chytlavé elektroniky, korunovaná suverénním vokálem Sarah Chernoff. 

Nathan Fake – Paean
Credits: Nathan Paul Fake
Label: Border Community
Inteligentní elektroniku s douškou pastorální atmosféry servíruje britský producent Nathan Fake, hrdý obyvatel z venkova severovýchodního anglického hrabství Norfolku. Svoje nahrávky ovlivněné výrazně třeba Boards Of Canada vydává na značce Border Community. Má za sebou alba Drowning in a Sea of Love (2006) a o tři roky mladší Hard Islands. S novinkou Steam Days znovu dodržuje tříletý odstup – album vyšlo na začátku srpna. Otevírá ho skladba Paean

Schoolboy Q – Party
Credits: Quincy Matthew Hanley
Label: Top Dawg Entertainment / Interscope Records
Rok 2012 zahájil rapper Schoolboy Q ve velkém stylu s nezávisle vydaným albem Habits & Contradictions (hrajeme z něho skladbu Hands on the Wheel) a zahájil tak nástup losangeleské partičky Black Hippy. V průběhu roku podepsal společně s Kedrickem Lamarem velké nahrávací společnosti a na podzim chystá svoje první velké album. Pod skladbou Party je podepsaný také producent Kenny Beats. 

Fine Times - Foto:  Light Organ Records

Fine TimesFoto:  Light Organ Records

Fine Times – Hey Judas
Credits: Matthew Moldowan, Jeffrey Josiah Powell
Label: Light Organ Rec.
Ještě jednou se dnes vracíme do Vancouveru, abychom si tentokrát představili dvojici Fine Times. I ti představují veřejnosti svoji dlouhohrající prvotinu. Bezejmenné desce, která vyjde na labelu Light Organ Records 18. září, pomohl na svět ostřílený harcovník, producent Howard Redekopp (který pracoval například s Tegan and Sara nebo New Pornographers) a album napřímil monumentálním, poprockovým směrem, kde se střetávají vlivy Bear In Heaven s The Big Pink. Jak už někdo dříve duo charakterizoval, Fine Times tvoří „pop, vynalézavě zabalený do hlukového kabátu“. Prvním singlem je hitovka nazvaná Hey Judas

Young Rival – Black Is Good
Credits: Aron D'Alesio*, Noah Fralick, John Smith
Label: Sonic Unyon.
Zatímco Bear Mountain a Fine Times jsou kanadské naděje ze západního pobřeží Severní Ameriky, z Vancouveru, trojice Young Rival má svůj tábor rozbit spíše na východě, v městě Hamilton na břehu jezera Ontario. Původně si říkali The Ride Theory a hráli rádiově přístupnější rockovou muziku. Naštěstí pro nás před pěti roky vzdali dobývání rádiového nebe a vrhli se do nového života jako Young Rival po klubové linii kapel ctících hrubozrnnější rockové kořeny. V letošním roce navazují na nadějný albový debut pokračovatelem nazvaným Stay Young. Kapela sama svoji hudbu charakterizuje jako čelní srážku Beach Boys se Sex Pistols a první singl Black Is Good naznačuje, že toto přirovnání vcelku sedí. 

Goodbye, Labrador – Silence Of Me
Credits: Martin Pípal*, Phil Gold, Gonçalo Hipolito Martins, J. M. Silverman
Label: Dead Fisherman rec..
Zmenšující se svět dnes spojuje osoby se stejným zájmem z míst, která dřív byla navzájem velmi obtížně dostupná. Tak například rockové kvarteto Goodbye, Labrador je složeno ze zpěváka a kytaristy Martina Pípala, Američanů Phala Golda a J.M. Silvermana a barcelonského rodáka a basáka Gonçali Hipolity. Začátkem měsíce vydala tato čtveřice druhý nosič – EP nazvané A Thousand Times Before EP. Kvarteto stále pokračuje v ohmatávání terénu, který se rozhodlo před čtyřmi roky v jednom barcelonském klubu prozkoumat. To znamená rockového teritoria se zvláštním zřetelem ke kvasu přelomu 70. a 80. let a konce let devadesátých. Nejlepším příkladem budiž kousek Silence Of Me

Dead Can Dance - Foto: Oficiální Facebook Dead Can Dance

Dead Can DanceFoto: Oficiální Facebook Dead Can Dance

Dead Can Dance – Amnesia (Radio Edit)
Credits: Brendan Perry*, Lisa Gerrard
Label: Play It Again, Sam! rec.
Návrat na scénu po 16 letech může být taky pěkný průšvih. Zvlášť když ho kapela doprovodí deskou, která je matným odleskem bývalé slávy. Legendární dvojici Dead Can Dance tato situace nehrozí. Jejich nové album Anasthasis ukazuje duo v nové, a přesto důvěrně známé pozici. Zadumaný mix temného popu, melancholického snění, etnických elementů a kdovíčeho ještě je znovu originálním a strhujícím zážitkem. Navíc dvojice dorazí 10. října koncertovat i do Prahy. Škoda, že už je všech 3000 lístků dávno prodaných! 

Pořad: Factory Radia Wave  |  Stanice: ČRo Radio Wave
Čas vysílání: úterý 20:00; repríza neděle 13:00  |  Délka pořadu: 60 minut  
 

Nové články v rubrice

Anketa

 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2014 Český rozhlas