NOVINKY: Trentemøller, Fred Madison, Desiigner, Nice As Fuck a další komplimenty

29. červen 2016
Factory Radia Wave

V další várce novinek reflektujeme první mixtape rapového supertalentu a chráněnce Kanyeho Westa Desiignera, vítáme zpátky ve vysílání účastníky Startéru Fred Madison a vytahujeme z hlubin undergroundu grimeového chrliče Trima. S půvabně nazvanou kapelou Nice As Fuck slaví svůj návrat osobnost kanadského indie rocku Jenny Lewis a do rotace Radia Wave se dostává třeba i úplně nové jméno na poli intimního R&B, zpěvák Serpentwithfeet.

Fred Madison – Way
Credits: Miroslav Šulák
Label: self-released
Valašskomeziříčský Fred Madison se během posledních dvou let rozrostl z one-man projektu soutěžícího ve Startéru v regulérní kapelu. Po masivním koncertování a květnové desce Feelings teď skupina sdružená kolem Miroslava Šuláka přichází s novým singlem. Píseň Way, kterou doprovází atmosférický videoklip od Pavla Borovičky a Jakuba Koutného, opět kombinuje taneční rytmy s akustickým písničkářstvím, a to včetně trademarkové šestiminutové stopáže.

Trentemøller – River in Me ft. Jehnny Beth
Credits: Anders Trentemøller, Jehnny Beth
Label: In My Room
Dánský producent Trentemøller produkoval letošní desku Savages a zpěvačka postpunkové kapely Jehnny Beth mu vrací službu na jeho novém singlu River in Me. Track propaguje Trentemøllerovo nové album Fixion, kterého se dočkáme v září. Za vidění stojí mrazivé severské video, které natočil Riton Emenius.

Trim – Before I Lied
Credits: Javan St. Prix, Samir Alikhanizadeh
Label: 1-800 DINOSAUR
Po dekádě strávené v undergroundu a desítkách mixtapes se londýnský grimeový rapper Trim na konci července konečně dočká první oficiální desky. Název jeho debutu 1-800 DINOSAUR Presents Trim prozrazuje, že se o něj postará label Jamese Blakea. První singl Before I Lied produkoval osmnáctiletý beatmaker Happa.

Ba:zel – h-o-r-i-z-o-n
Credits: Ewelina Aifen Chiu, Daniel Vlček
Label: http://bazel.bandcamp.com/
Po dvojici povedených singlů (Agave, Pace) debutuje darkpopová dvojice Ba:zel dlouhohrající kolekcí. Nese název eye draw (s) the line a Ewelina Aifen Chiu a Daniel Vlček ji natáčeli v Praze a míchali v Berlíně. Z nových skladeb nás zaujal hned úvodní track h-o-r-i-z-o-n. Duo Ba:zel, které jsme mohli nedávno vidět třeba na festivalu Elekce, dokazuje, že se o něm mluví právem. Desce se ve vysílání Radia Wave samozřejmě budeme brzo věnovat.

Serpentwithfeet – Flickering
Credits: Josiah Wise
Label: Tri Angle
Brooklynský label Tri Angle se poslední roky profiluje jako jedna z nejvýraznějších bašt progresivní elektronické hudby bez žánrových hranic, a tak není velké překvapení, že ani nejnovější akvizice značky na žánry nehledí. Zpěvák Serpentwithfeet navazuje na zmutované R&B ve stylu stájového kolegy How To Dress Well a jako debutový track zní jako táhlý noční gospel Flickering. Nenápadnou skladbu, která ale po několika posleších vyroste do krásy, produkoval The Haxan Cloak.

Cat’s Eyes – Drag
Credits: Faris Badwan, Rachel Zeffira
Label: Kobalt Label Services
Po loňském soundtracku k atmosférickému filmu Pestrobarvec petrklíčový, který připomínal něco mezi scénickou hudbou Luboše Fišera a šedesátkovým psychedelickým folkem, je duo Cat’s Eyes bez větší přestávky zpátky. Faris Badwan z The Horrors a zpěvačka Rachel Zeffira vydávají u značky Kobalt Label Services druhé řadové album Treasure House a my si z něj nasazujeme decentními smyčci podepřený dreampopový singl Drag, který nadchne třeba fanoušky Broadcast.

Nice As Fuck – Door
Credits: Jenny Lewis, Erika Forster, Tennessee Thomas
Label: Love’s Way
Zpěvačka, kytaristka a skladatelka Jenny Lewis byla klíčovou postavou kanadské indierockové scény na přelomu milénia, kdy se proslavila coby frontwoman kapely Rilo Kiley a spolupracovala třeba s The Postal Service nebo folkovým projektem Bright Eyes. Od té doby už ale uplynula spousta let, během kterých vydala Jenny Lewis tři sólové desky. Na tu poslední, která je dva roky stará, teď Jenny Lewis navazuje novým projektem Nice As Fuck. Skupina měla premiéru na setkání Bernieho Sanderse a bez větší propagace vypustila do světa první desku. Z ní si nasazujeme pilotní singl Door.

03658688.jpeg

Desiigner – Talk Regardless
Credits: Sidney Royel Selby III
Label: GOOD, Def Jam
Už několikrát se potvrdilo, že rappeři a producenti, které si ke spolupráci vybere Kanye West, vystřelí během několika málo měsíců prudce nahoru. Není tomu jinak ani s devatenáctiletým Desiignerem. West vysamploval jeho singl Panda na letošní desce Life of Pablo a track hned nato obsadil první příčky hitparád Billboard. Káně taky před 18 miliony lidí v Madison Square Garden a dalšími miliony na internetu oznámil, že se Desiigner upsal labelu GOOD. „Nezním jako nikdo jiný. Tohle je můj styl, tohle jsem já!“ říkal v rozhovoru pro magazín Fader. Auto-tuneová ekvilibristika se stala globálním jazykem mnoha (t)rapperů a Desiigner patří k těm nejlepším. Kopák musí kopat, love musí kapat, toto pravidlo u Desiignerovy debutové mixtape New English, kde se mezi hosty objeví taky Pusha T, platí bez výhrad. V pořádku.

The Gotobeds – Crisis Time
Credits: Eli Kasan, Cary Belback, Gavin Jensen, Tom Payne
Label: Sub Pop
The Fall, Gang of Four nebo Talking Heads, to je jenom několik kapel z postpunkové éry, na které si vzpomenete při poslechu debutové desky Blood // Sugar // Secs // Traffic od kanadské čtveřice The Gotobeds. Ostatně potvrzuje to i název. Ten si kapela vypůjčila od Roberta Greye, bubeníka Wire, kterému se přezdívalo Gotobed. Deska je plná syrových kytarových linek i vyhraněných textů. Ve skladbě Crisis Time frontman Eli Kasan kritizuje magazín Rolling Stone a oslavuje redaktorku serveru Pitchfork Jes Skolnik za to, že ve svých textech kope do sexistických kapel. To schvalujeme.

Alexandra Savior – Shades
Credits: Alexandra Savior
Label: Columbia
Alex Turner z Arctic Monkeys nebo basák Tame Impala Cameron Avery, to jsou jenom dvě jména, se kterými už stihla spolupracovat mladá zpěvačka Alexandra Savior. Teď přichází portlandská písničkářka s vlastním singlem nazvaným Shades – ten sleduje podobnou retro vlnu jako obě zmíněné kapely, je ale výjimečný jemně postupující gradací a hlavně výborným vokálem.

autoři: Karel Veselý , Jiří Špičák , Miloš Hroch
Spustit audio