HRTL dostává v High Five facky od Aphexe Twina

18. prosinec 2015

Dataloss, tak pojmenoval elektronický producent HRTL svou nedávno vydanou desku. Vedle pochvalných recenzí věnovaných nahrávce jsme si Leoše Horta, jak zní jeho občanské jméno, ještě pozvali jako hosta do rubriky High Five. Krátký rozhovor poodkryje, jaká hudební inspirace stojí za jeho ambientním technem vycházejícím z analogových syntezátorů a krabiček.

Aphex Twin – Drukqs
První deska, co mě strašně vyfackovala, byla Drukqs od Aphexe Twina. Vyšlo to u Warp Records. Pro mě to byl neuvěřitelný zlom, otevřelo mi to bránu k těmto experimentálním zvukům a postupům, které pro mě tehdy byly úplně nové.

Phuture – Acid Tracks
Dalším důležitým momentem byly Acid Tracks od Phuture. Dělal jsem si takový research několik let zpátky, tento ortodoxní acidový zvuk mě inspiroval hodně i na mých starších nahrávkách.

Kuedo – Severant
Druhým rokem kontinuálně poslouchám desku Severant od producenta Kueda, který je také pod Warp Records. Když to vyšlo, byl to pro mě zvuk budoucnosti a přesně to vystihovalo vše, co mi v hudbě do té doby chybělo. Doteď mi to přijde aktuální – kompletně všechny skladby, co tam jsou.

Deepchord – Echospace
V další vlně dubtechna a podobných ploch jsem si zamiloval desku Echospace. Je plná mrazivých zvuků a atmosfér, je navíc dokonale jednoduchá. Perfektně to vystihuje minimalistický přístup a ukazuje, jak může vše perfektně fungovat s minimem prostředků.

Patricia – Body Issues
Deska, co mě dostala teprve nedávno, je nahrávka Body Issues od producenta Patricia. Viděl jsem ho naživo v Bratislavě a ohromilo mě to, má podobný přístup k živé performanci jako já. Okoukal jsem od něj spoustu postupů, které aplikuje se stejnými nástroji. Bylo to pro mě poučné. Pak jsem si poslechl tu jeho desku a pouštím si ji od té doby pořád.

autor: Miloš Hroch
Spustit audio