Deafheaven v High Five rozebírají strašidelný metal, z batohu pak tahají Oasis

15. srpen 2014

Přestože se v postblackmetalových Deafheaven ze San Franciska vystřídalo víc členů, kapela stojí na autorské dvojici Kerry McCoy a George Clarke. V dalším díle rubriky High Five vzpomínají, jak skládali první demo jenom na akustickou kytaru v době, kdy si neustále pouštěli desku Either/Or Elliotta Smithe.

Někdy potom si jich kvůli autentickému mixu kontrastujících postupů black metalu, post rocku, shoegazeu a hardcoru všiml i nezávislý label Deathwish Inc. Jacoba Bannona z Converge, kde vydali první desku Roads to Judah. Jejich druhé, kritiky velmi dobře přijaté album Sunbather z loňska se vyšplhalo i do amerických hudebních žebříčků. Kradení jídla a potácení se od jedné mizerné brigády k druhé zničehonic vystřídaly koncertní šňůry po světě a během jedné z nich nedávno odehráli Deafheaven i vyprodaný koncert na pražské Sedmičce.

Pantera – Far Beyond Driven
George Clarke: Tuhle desku jsem si koupil, když mi bylo dvanáct let, a bez debat je to pro mě pořád jejich nejlepší album. Ukázalo mi cestu k undergroundovému metalu, dostal jsem se díky němu k dalším a dalším kapelám.

03186760.jpeg

At the Drive-in – Acrobatic Tenement
Kerry McCoy: Acrobatic Tenement pro mě vždycky byla jednou z pěti nejzásadnějších desek. Je to jejich první nahrávka, zní tam jako Sonic Youth nebo Pavement. Na střední bylo Acrobatic Tenement společně s Misfits Collection 2 a Relationship of Command, taky od At the Drive-in, mezi prvními třemi punkovými deskami, které jsem si koupil. Pomohly mi přežít školu.

Elliott Smith – Either/Or
George: Vždycky je těžké vybrat jenom pár oblíbených desek, protože jich je tolik, ale pokud by to mělo být něco, co poslouchám pořád dokola a dokola, bude to Either/Or od Elliotta Smithe. Nemám s tím spojenou žádnou historku, akorát ji znám celou nazpaměť.
Kerry: Hodně nás ovlivnil. Když jsme se odstěhovali do San Franciska, vzal jsem si s sebou jenom svou akustickou kytaru. Měl jsem takové období a naučil jsem se všechny jeho písničky. To bylo ten měsíc, kdy jsme zrovna dělali na naší první desce a z některých akordů to je, myslím, slyšet.

Oasis – (What´s the Story) Morning Glory?
George: Na téhle desce se oba shodneme a dá se taky říct, že měla na naši kapelu velký vliv. Podle mě je to perfektní album od začátku do konce, poslouchali jsme ho tolikrát, že ani nejsem schopný to spočítat…
Kerry: Táta si ji koupil v roce 1995, kdy vyšla, a já ji v dětství hodně poslouchal. Potom jsem na ni úplně zapomněl, ve druháku na střední ji při hodině matiky vytáhl z batohu jeden kamarád. Říkal jsem mu, že jako dítě jsem ji měl rád, a on mi ji půjčil. Od té doby si ji jednou za půl roku pravidelně a povinně pouštím.

03186761.jpeg

Slayer – Reign in Blood / Seasons in the Abyss
George: Trochu to propojím s Panterou – prvním albem, o němž jsme mluvili. Reign in Blood a Seasons in the Abyss od Slayer byly další desky, které jsem si koupil hned potom – ukázaly mi extrémní metal. Bylo to úžasné a strašidelné zároveň. I když si to pustím po takové době, přijde mi to stejně dokonalé, jako bych to slyšel poprvé – každý song, riff, sólo.

Čtěte také

autor: Miloš Hroch
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.