Inspektoři OSA versus hudební kluby

25. březen 2013

Představa jakýchsi revizorů klubových playlistů si po svém nedávném představení vysloužila ostré kritiky. Někteří hudební producenti ji smetli ze stolu a rovnou přirovnali k estébáckým praktikám fízlování. Ochranný svaz autorský se ohradil v tiskové zprávě tím, že se jedná o nepochopení pozice autorského svazu.

Jak tento kontroverzní krok tedy správně chápat? Zeptali jsme se v rozhovoru přímo představitele představenstva OSA Romana Strejčka.

V první řadě nás zajímalo, jak vypadá taková kontrola v praxi, jestli se inspektor OSA musí jakýmkoliv způsobem legitimovat a jakou pravomoc vlastně takový úředník má. Otázka padla i na průběh případných sankcí za nedodržení předem odevzdaného playlistu . Přes přirovnání k revizorům jsme se dostali za hranice republiky a diskutovali metody kontroly autorských práv, které používají organizace v zahraničí. Romana Strejčka jsme se zeptali také na to, jak OSA bojuje proti současným nekompromisním přirovnáním k „fízlování“.

Do administrativního kolotoče, který provází každou větší hudební produkci nás zasvětil David Gaydečka, mimo jiné pořadatel pražského festivalu United Islands. Přední zástupce pražské klubové a koncertní kultury se svěřil s letitými zkušenostmi fungováním obou ochránců autorských práv, OSA i Intergramu.

autor: Jakub Krásný
Spustit audio