Hra o South Parku je velkolepá klukovina
Hra Stick of Truth, ve které se tetelí postavy seriálu South Park, přes všechny pochybnosti vyšla. Výsledek je více než překvapivý. Obsidian Entertainment totiž přišlo s tahovým fantasy RPG, které výrazně obohacuje seriálové univerzum i samotný herní žánr. Originální smršť je opatřená snad všemi myslitelnými nálepkami, které burcují před každým aspektem hry. Není se ovšem čeho bát – je neskutečně nekorektní a ohromně vtipná.
Hra začíná přistěhováním hlavního hrdiny, kterému v malebném městečku neřekne nikdo jinak než „The new kid“. Dostane od rodičů zásadní úkol – skamarádit se s ostatními dětmi. Připlete se tak doprostřed LARPu, který hraje celé město. Elfové usilují o zásadní relikvii a rytíři z tvrze Kupa Keep, kterou vede čaroděj Cartman, ji naopak chrání. Přesto dojde k loupeži, a tím se pro postavu otevírá značně výpravný a do sytosti bizarní příběh.
South Park Stick of Truth je především velkolepá klukovina, protože v ní scenáristé s chutí vypráví o monstrózní fantasy, kterou žijí děti v celém městě. Míra identifikace s charaktery archetypálního souboje dobra a zla je mezi nimi natolik výrazná, že se „válečníci“ nebojí kvůli epické bitvě zdemolovat celou školu.
Skvělým tahem je vytvoření nové postavy, která se v seriálu neobjevuje a vnáší do mozaiky ústředního kvarteta i celého panoptika South Parku nový pohled. Hlavní hrdina je prakticky němý, ale zaznívá seriálový dabing Treye Parkera i Matta Stonea. Po celém městečku je spousta starých známých kolemjdoucích s původními hlasy. Navíc je Stick of Truth graficky stylizované jako televizní epizoda. Vizuál zkrátka připomíná ironii, s jakou je v seriálu přiznaná papundeklová romantika.
Kromě inovativních herních prvků, skvělého příběhu i úchylných úkolů je zásadním kladem hry její délka. V celém městečku je řada skrýší i vychytávek, ke kterým se lze postupně prokousat. Pokud si chcete užít kombinaci rozsáhlé hlavní příběhové kampaně, množství dobrovolných úkolů i hledání bonusů, vyhraďte si na hru na dvacet hodin čistého času. V přípravě by měla být i další obsahová rozšíření.
Tvůrci se vyhýbají i klasickému patosu takovýchto příběhů a neustále zpřítomňují, že vše je hrou. Výběrem z několika tříd, rozvíjením postavy, tréninkem schopností a zlepšováním zbroje asi končí výčet tradičních charakteristik fantasy, ale také RPG samotné. Základem jsou originálně vyřešené souboje, kterým dominují kouzla spojená s poruchami zažívání. Hráč také disponuje vlastním „Facebookem“, tedy profilem, kam se ukládají záznamy o úkolech, kde si jej přidávají ostatní postavy za přítele, pokud jim pomáhá. Během hry běží nezávislé vlákno vtipných příspěvků od každého z nich. Pokud si to hráč chce pročítat bedlivě, doba hraní mu naroste, protože např. Al Gore přidává komentáře se spamovou urputností.
Výživnou koncentraci zvráceného humoru i imaginace doprovází navíc soundtrack, který nápadně připomíná brnkáním na loutnu hudební motivy hobitího Kraje z Jacksonova Pána prstenů. Výpravná RPG je také holdem hraní si jako takovému. A zasvěceným divákům South Parku jistě udělá radost přítomnost moudrosti Morgana Freemana.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.