Quest: Ježek Sonic se vrátil do devadesátek a přicupital se svou nejlepší hrou

19. srpen 2017

Maskot firmy Sega to v aktuálním tisíciletí pořádně schytává. Přechod do 3D Sonicovi neprospěl a jeho tvůrci se mu jen marně snažili vrátit lesk. A tak s řešením museli přijít fanoušci.

Jméno Christian Whitehead si dobře zapamatujte. Nebýt tohoto pána, pravděpodobně by na Sonica v nejbližší době zanevřeli i ti nejvěrnější fandové. Australský vývojář vystupující pod přezdívkou Taxman se tak dlouho věnoval fanouškovským projektům, až si toho všimla samotná SEGA a zaplatila Whiteheadovi za vývoj mobilních verzí starých titulů Sonic CD, Sonic the Hedgehog a Sonic the Hedgehog 2. To byl ale pouhý začátek možná nejkrásnějšího herního příběhu letošního roku.

Na loňské oslavě Sonicových 25. narozenin Sega spustila jeden nenápadný trailer. V natěšeném publiku bylo slyšet mnoho tipů, co to může být, ale jakmile se na plátně objevilo logo se jménem Christian Whitehead, bylo vymalováno. Pak už stačila jen minutka záběrů ze Sonicova prvního „new 2D adventure“ po 23 letech a ujištění, že Sonic Mania vám umožní hrát za miláčka davů Knucklese, a internet mohl začít slavit. Že by se Sega po tolika nevydařených experimentech konečně trefila?

Rok po oznámení Sonic Mania konečně vyšla a tu noc se herní svět nezajímal o nic jiného. Veškeré pochybnosti o tom, zda může taková retro 2D plošinovka fungovat i dnes, rozprášily jak recenze, tak dojmy samotných hráčů. Rychlonohý ježek totiž nikdy nebyl v lepší formě. V Sonic Manii až překvapivě zdařile kombinuje všechno, co jsme milovali na hrách pro konzoli Sega Mega Drive, a byť přináší pár novinek, nesnaží se křečovitě vyhovět dnešním chutím a požadavkům. Všechny nové nápady do osvědčeného vzorce zapadají perfektně a nikde nic netrčí. Tohle je zkrátka hra od fanoušků pro fanoušky.

Sonic Mania přímo navazuje tam, kde skončil Sonic & Knuckles, ale příběh je tady jen pro ty opravdu nejoddanější. Hry s modrým ježkem vždy byly především o rychlosti a často až adrenalinové hratelnosti, kterou konkurenční Mario nedokázal nabídnout. Pocit ze zběsilé jízdy podtrhuje fantastický soundtrack složený jak z remixů 16bitových klasik, tak zcela nových skladeb od Tee Lopese. I on si se Sonicem začal jako fanoušek - jeho YouTube kanál je plný vynikajících cover verzí.

Tahle pohádka mohla jen těžko mít lepší konec. Tým kolem Christiana Whiteheada nadělil fanouškům přesně to, co si přáli. Pokud jste vyrůstali v 90. letech a Sonic je pro vás herní ikonou, budete Sonic Manii zbožňovat. Jediným důvodem, proč si od nás odnáší „jenom“ 6 bodů ze 7, je fakt, že je až příliš závislý na minulosti. Dvě třetiny hry jsou totiž upravené úrovně ze starých her, a to je škoda, protože ty zbrusu nové jsou ještě lepší. Teď už jen doufejme, že se Sega poučila a brzy spustí další modrou mánii.

V novém Questu jsme dále stihli vyzpovídat Pavla Baráka, předsedu organizace České hry, ohledně českého stánku na německém herním veletrhu Gamescom, který se veřejnosti otevře již ve středu. Závěr patřil indie novince Tacoma.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.