Quest: Warhammer 40k: Dawn of War III je strategické béčko pro každého

5. srpen 2017

V dnešní době je vydání nové real-time strategie něco jako svátek. I letošní novinku Dawn of War III doprovázela velká očekávání, byť je skoro stejná jako první díl série.

Dawn of War vždy platil za velmi přístupnou hru, která vám nabídne slušné strategické vyžití, když zrovna nemáte chuť na složitý micro management a extrémně náročné bitvy. Zkrátka oddechová záležitost. Druhý díl přišel s podstatně akčnější a rychlejší hratelností, protože úplně vynechal prvek budování základny. Kdo čekal, že trojka přinese podobně razantní změnu, může být zklamán – jde totiž o okatý návrat k původnímu Dawn of War.

To znamená, že novinka je naprosto normální strategií, ve které na začátku hry postavíte 5 až 10 budov, o něž už se dál vůbec nemusíte starat. Maximálně v nich zkoumáte vylepšení armády a cvičíte nové jednotky, ale jinak základna slouží především k tomu, aby měl protivník co zničit. Vždy je cílem co nejrychleji dát dohromady silnou skupinu dobře nakombinovaných jednotek, vrhnout se na nepřítele a přimět ho k pláči. Pokud jste někdy měli tu čest s Age of Empires či Warcraftem, budete se ve sci-fi univerzu Warhammeru cítit jako doma.

Dawn of War III skutečně může být nepříjemně repetitivní, neboť zkrátka není co vymýšlet. Každá mise i multiplayerová hra je tak trochu stejná i mapy jsou si podobné jako vejce vejci. S tímhle handicapem se však tvůrci dokázali šikovně popasovat. V rámci kampaně hrajete každou misi za jinou rasu, takže se neustále střídá úhel pohledu na celý příběh. Na straně „vesmírných mariňáků“ nechybí oblíbené postavy ze světa Warhammeru 40k, ale ani orkové tentokrát nejsou pozadu. Ti se navzájem podráží, jsou odporní a svádí mezi sebou ostré politické souboje. Typičtí orkové.

Kampaň pro jednoho hráče je tedy v pořádku, ale co když si potrpíte spíš na multiplayer? Abyste si ho vůbec mohli zahrát, budete si muset vytvořit extra účet u Relic Entertainment. Hráči to nepřináší vůbec nic dobrého, jen si musí vymyslet další přezdívku, zapamatovat si další heslo a vyskočit ze hry do prohlížeče, aby ověřil svou e-mailovou adresu. Důraz je kladen na týmovou hru 2v2, 3v3 nebo 4v4, klasické šarvátce všichni proti všem tu velká pozornost věnována není. A samozřejmě nesmí chybět režim nenápadně inspirovaný hrami League of Legends či DOTA.

Warhammer 40 000: Dawn of War III nedělá nic vyloženě špatně, ale kde neexistuje snaha inovovat, tam logicky nemůže vzniknout ani prostor pro zásadní chyby. Dobrá volba pro pohodové pomlácení orků nebo nasteroidovaných borců, na kterou si příští rok už nikdo nevzpomene. Solidní standard a 4 body ze 7.

Ve zbývající části aktuálního Questu jsme s Vojtou Bednářem, dlouholetým přispěvatelem časopisu Level, rozebrali, jak se v čase proměňuje hraní na osobních počítačích a proč už to není taková pruda jako dřív. Závěrečné retro patřilo legendárnímu StarCraftu.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.