Cooly G: Chci, aby se lidé při poslechu mé hudby cítili sexy

8. říjen 2014

Britská producentka a zpěvačka Cooly G patří ke stálicím progresivního ostrovního labelu Hyperdub, který letos slaví 10 let existence. Cooly G na Hyperdubu vydává už druhé album plné intimních klubových zpovědí – deska s názvem Wait 'Til Night vychází v pátek 10. října, kdy se talentovaná hudebnice poprvé představí také v Praze na akci Radia Wave a organizace Lunchmeat.

Jak se to má s tvým vztahem k hudbě? Kdy to všechno začalo a kde je přesný počátek Cooly G?
Kolem hudby jsem vyrostla, moji rodiče a jejich sourozenci se pohybovali okolo kultury soundsystémů, měli vlastní studio se spoustou starého analogového vybavení a tak dále. Přesný moment vzniku Cooly G si nepamatuju, přišlo to prostě tak nějak přirozeně a postupem času. Myslím, že nejspíš poté, co jsem přestala chodit do školy, a měla tak konečně čas na to být ve studiu.

Jak ses dostala ke spolupráci s labelem Hyperdub? Našli si tě sami, nebo ses tam se svou hudbou snažila dostat?
Ne, rozhodně jsem se tam nesnažila dostat, nevěděla jsem ani, o koho jde. Když jsem dala svůj track Love Dub na internet, tři dny nato jsem dostala e-mail z Hyperdubu, že by se se mnou chtěli potkat a vydávat moje věci. Seběhlo se to jak lusknutím prstu.

Tvoje hudba nese známky stylů UK Funky, soulu, R&B, dubstepu, houseu i synthpopu, aniž by však doopravdy byla něčím ze zmíněných. Jak bys sama popsala zvuk, kterého se při tvorbě snažíš docílit?
Když dělám hudbu, není v tom žádný specifický záměr – prostě jen dělám hudbu. Nepřemýšlím o tom, jak by měla znít – a to, jak zní, je výsledkem toho, jak se momentálně cítím. Doopravdy nevím, jak bych svou hudbu popsala – teda, vždy když se mě na to někdo zeptá, řeknu „deep a sexy“, protože prostě taková je.

03223730.jpeg

Tvoje nová deska Wait 'Til Night působí už jen soudě dle názvů skladeb jako velmi osobní album týkající se lásky, vášně a sexu. V dnešním klubovém prostředí nejsou podobné intimní zpovědi zrovna běžnou záležitostí…
Spousta hudebních novinářů, jako jsi ty, říká, že dělám klubovou hudbu. Jenže když jsem pracovala na téhle desce, tvořila jsem ji pro lidi, kteří ji budou jen poslouchat, milovat se u ní nebo třeba jezdit autem a dělat spoustu různých věcí. Jsou na ní samozřejmě i tracky, které se do klubu hodí – především kvůli tempu. Mně ale šlo jen o to, aby se při jejím poslechu lidi cítili hezky a sexy.

Čtěte také

Tuším, že při rozhovorech často slýcháš podobné otázky jako „Jak se cítíš coby žena v prostředí, ve kterém se pohybují skoro samí muži?“. Je pro tebe těžké se vyrovnávat s podobnými stereotypy?
Ani ne, není pro mě důležité to, co si lidé myslí, ale moje rodina. Myslím především na svoje děti – a když hraju na nějaké show, ze které není záznam, akorát mě mrzí, že jim to pak nebudu moct ukázat. Podobné otázky mě nechávají chladnou, protože prostě nejsou důležité.

Jaké jsou tvé nejbližší plány do budoucna, co se hudby týče?
Plánů mám docela dost – mám svůj vlastní label a snažím se ho nyní pozvednout na mnohem profesionálnější úroveň, než měl předtím. Plánuju na něm také vydat několik zajímavých jmen, nemůžu ještě říct, o koho půjde, ale už se na to moc těším. Co se týče mé vlastní hudby, plánuju začít pracovat na nových věcech, jen co se vrátím z Japonska a trochu si vydechnu. Chystám jedno rapové EP a také několik kolaborací – je toho doopravdy hodně.

autor: Jan Bárta
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka