Jak v rádiu zaujmout mladé? Musíme být jako Facebook, říkají experti z BBC a Pulsu

26. listopad 2014

Aled Haydn Jones z BBC Radio 1 a Thomas Müller z německého rádia Puls se v rámci své účasti na PRESSpektivách zastavili taky v Radiu Wave. Obě stanice cílí na mladé publikum, to si ale radši streamuje hudbu na internetu. Co můžeme dělat, abychom přiměli mladé poslouchat rádio? Má jim co nabídnout? Právě o tom jsme se v dopoledním On Air bavili.

„BBC Radio 1 za tu dobu, co v něm pracuju, hodně omládlo. Dřív jsme cílili na opravdu široké publikum, teď se soustředíme na mladé, kterým jsme přizpůsobili všechno ve vysílání, od hudby až po jazyk, jakým se vyjadřujeme,“ prozrazuje zákulisní informace BBC Radio 1 Aled. Hledat kompromis mezi zábavnými tématy, kterými se sociální sítě jen hemží, a vážnějšími sociálními problémy, které jsou potřeba zachytit, se snaží i německé rádio Puls. „Chceme být takovým ekvivalentem Facebooku, cokoliv, co sdílí naše publikum na sociálních sítích, by nás mělo zajímat. Ať jsou to vtipné kočky, nebo politická témata,“ popisuje Thomas.

A co si oba myslí o budoucnosti rádia pro mladé? „Nemyslím si, že rádio jako médium zanikne. Určitě bude jiné, než na jaké jsme zvyklí teď, bude víc zaměřené na publikum, už to nebudou hudební dramaturgové, kdo diktují, co se bude poslouchat. Budou to sami posluchači,“ shodují se. Poslechněte si celý rozhovor.

Čtěte také

autor: Martina Pavloušková
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka