Midi Lidi: Začátek Luxu zní jako Bon Jovi. Ale bez kytar

8. listopad 2016

Před pražským křtem desky Give Masterpiece a Chance! jsme trio Midi Lidi přivítali ve studiu na další z nonkonformních rozhovorů. Tentokrát o Trainspottingu, unplugged (ne)hraní, začátcích s Bujónem na brněnském Rádiu Student i tom, že většina skladeb z letošní desky má své počátky v době po dokončení předchozího alba Operace „Kindigo!“.

Po červnové návštěvě studia Radia Wave se trio Petr Marek, Prokop Holoubek a Tomáš Kelar vrátilo na místo činu v souvislosti s křtem letošní nové desky, ale na živé hraní ve studiu opět nedošlo. Midi Lidi si totiž stojí za tím, že jejich písně se k hraní unplugged nehodí: „Nejde nám to pod kůži, nemáme to rádi a nepotřebujeme tu představu akustického setu. Neumíme to a nechceme to umět,“ shodují se v (sebe)ironické odpovědi.

Na Give Masterpiece a Chance! je totiž oproti předchozí desce více nástrojů, což se odráží i na koncertních provedeních. „Musíme se zkrátka učit party, které jsme si napsali, aby z toho nebylo notové parte. Což mimo jiné znamená, že třeba trumpety hraju při koncertech na klávesy. Na které jsem je mimochodem původně opravdu nahrál, ale pak jsme se je rozhodli na album nahrát živě,“ vysvětluje Petr Marek, jakým způsobem se studiové verze písní liší od těch koncertních. „Z opravdu starých věcí hráváme nejčastěji Bujón, což byla vlastně skladba, kterou v uvozovkách začala naše kariéra, protože Tomáš Kelar, který ještě tehdy nebyl součástí Midi Lidí, ji pouštíval na Rádiu Student v Brně a tím jsme se dostali do povědomí Brňáků a pak to šlo dál a dál.“

Čtěte také

Přes pestrý hudební výběr Petra Marka pro slovenské Rádio_FM se rozhovor stočil i na filmové téma. Těší se Midi Lidi víc na pokračování Twin Peaks, nebo na druhý díl Trainspottingu? A proč Petru Markovi přijde, že kultovní snímek režiséra Dannyho Boylea je jeden z filmů, který „stylově strašně rychle zestárnul“? Poslechněte si celý rozhovor!

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.