Moin Moin: Hrát jen akusticky už mě nebaví

8. březen 2017

Ostravská lo-fi písničkářka Magdaléna Manderlová si z norského Trondheimu, kde aktuálně studuje v mezinárodním magisterském programu výtvarné umění, na krátko odskočila do České republiky. V pražském klubu Futurum odehrála regulérní koncert a ve studiu Radia Wave celkem tři písně, včetně premiéry té nejnovější.

„Nová píseň vznikla minulý týden, protože jsem se dala do zkoušení ve školním studiu, kde je spousta vybavení, takže se tam dá skvěle experimentovat. Vždycky potřebuju chvíli zkoušet, abych se do toho dostala, a potom mi jde daleko líp i celý proces tvorby. Texty ale píšu průběžně různě do poznámek a pak je skládám dohromady s hudbou. Jen teď jsem docela vytížená ve škole, takže na hraní na kytaru nezbývá tolik času.“ Se svou „českou“ kapelu chtěla Moin Moin pokračovat ve skládání písní na dálku a posílat si potřebná data přes internet, ale k tomu prý zatím nedošlo. „Mrzí nás to, ale snažím se v Trondheimu koncertovat aspoň sólově. Teď už je to po té aklimatizaci a nasbírání kontaktů snadnější, není tam zas tak velká scéna.“

Novou nahrávku chce Magdaléna vydat během pár měsíců, podle jejích vlastních slov by výsledný zvuk měl být odlišný od loňského alba Dawn: „Trochu mě teď přestalo bavit, jak Dawn znělo – je to jen jen akustická kytara a zpěv, takže si daleko víc hraju s efektama a dělám i čistě vokální věci,“ přiznává a dodává, že aktuálně hodně poslouchá hlavně Jenny Hval a vokální nahrávky Meredith Monk ze 70. let. „Snažím se taky chodit na koncerty, je jich tam i díky konzervatoři spousta, takže kulturně rozhodně nestrádám.“

Poslechněte si celý rozhovor i třískladbový minikoncert!

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.