Kruton Connection

14. duben 2014

Mary C představuje první guestmix připravený speciálně pro Kruton od mladého britského producenta a DJe, člena londýnského kolektivu Rooftop, který si říká Tre’Bore.

S Krutonem jste zažili již několik živých sessions s DJi nebo producenty ve studiu, tentokrát se na scéně s Mary C odehrál první guestmix, který namíchala nová londýnská spojka, DJ a producent Tre’Bore.

Je mu teprve 18 a v současné době pracuje na svém sólovém projektu. Je spoluzakladatelem londýnského kolektivu Rooftop, který se podobně jako Kruton zaměřuje na nové elektronické směry a mladé beatmakery. Tre’Bore se podílel na rozhlasovém pořadu pro Radio Feeling London, který můžete poslouchat každou středu večer, a stále se svým kolektivem organizuje hudební akce, které mají skvělou dramaturgii, a spolupracuje například s producentem a rapperem Blue Daisy. V setu uslyšíte třeba právě instrumentální verzi jeho aktuálního tracku Fallin’ Circles a dále třeba kalifornského experimentátora Matthewdavida, Tehbise, Mount Kimbie, Mikea Gao, Rain Doga, který vystoupí 25. 4. na festivalu Lunchmeat, nebo zatím nevydaný kousek od producenta Aracruze, dalšího člena Rooftop Collectivu.

03104356.jpeg

Kazety se opět točí
Nejen hiphopoví fanoušci vědí, že mixtapy byly kdysi skutečně na kazetách. Mnoho zásadních DJů a producentů začínalo právě tím, že si své první výtvory a rap zaznamenávali právě na tohle snad nejméně trvanlivé zvukové médium. Kouzlo domácí výroby a vydávání hudby na kazetách nabývá poslední dobou na popularitě. Podle průzkumu BBC jde prodej fyzických nosičů, hlavně vinylů, ale také kazet, nahoru, bez ohledu na to, zda vůbec fanoušci vlastní kazeťáky nebo gramofony. Samozřejmě že mnoho malých undergroundových labelů vydává na kazetách naprosto běžně. Dělá to tak například i výše zmíněný Matthewdavid na svém labelu Leaving Records, jehož nahrávky se dostávají k širšímu publiku díky propojení s populárním hiphopovým labelem Stones Throw Records.

Na české hiphopové scéně vychází aktuálně 2 kazety. Debut jihočeského producenta Nineteeze na labelu DJe Pufaze Humble Grooves má i obsahem připomenout doby analogového samplovaného boom bapu. Nineteez prý nejraději pracuje například se samplerem Akai S900 z roku 1986 nebo legendárním samplovacím „pracovištěm“ s klávesami E-mu Emax3 z roku 1989. Kazet jeho debutu Escapist vychází pouze 50 ks, tak se radši rychle podívejte na Bandcamp Humble Grooves, pokud na vás nezbyly nebo nejste zrovna sběratelé, stáhněte si album v mp3 zdarma.

03104357.png

Svou první kazetu aktuálně vydává i BIGG BOSS, Akce a Reakce producentů Rack Rokase a DJe Doemixxxe, který je známý ze spolupráce s rappery Bigg Bossu nebo Hypno 808, jež uslyšíte i na tomto albu. Na straně A jako Akce najdete třeba Jamese Colea, Vladimira 18, Lukrecia Changa, ale překvapivě i třeba Abdula 52. Release party proběhne 24. dubna v obchodě Music Town pod Žižkovskou věží.

Hudba jako komodita
Existují ovšem také hudebníci, kteří svou tvorbou nechtějí participovat na systému poptávka–nabídka vůbec, odmítají z hudby dělat komoditu, nezajímá je hudební byznys, ale pouze hudba samotná. Aktuálně jsme viděli i na naší scéně, že někteří, většinou spíše naprosto nepůvodní interpreti než umělci, posuzují hodnotu hudby podle investovaných financí do výroby videoklipů. Na opačném pólu stojí například producent Edison z kalifornského Oaklandu, který svým koncepčním albem na pomezí experimentálního hip hopu a elektroniky No Three Men Make a Tiger hlásá Make Noise Not Marketing, upozorňuje na inverzi pozornosti způsobenou sociálními médii a je znechucen tím, jak se z hudebníků stávají „prodejci ojetin“. Jeho album stahujte zdarma.

03107950.jpeg


autor: Mary C
Spustit audio