Loose Lips: Politici si spojují hudební kluby jen s drogami, zločinem a leností

27. říjen 2016

Frederick Sugden alias DJ Medallion Man, spoluzakladatel hudebního kolektivu Loose Lips, operujícího z Londýna, navštívil Scénu s Mary C a řeč byla o pestrých kompilacích i nekulturní politice, které čelí londýnské kluby.

DJ Medallion Man nedávno v rámci svého turné po Evropě, díky spojení s producentem HRTL, vystoupil v Kabinetu Múz. Londýnský DJ, tvůrce rozhlasového pořadu na stanici Music Box a spoluzakladatel kolektivu Loose Lips je známý svým širokým rozhledem a snahou prezentovat velmi pestrý výběr hudby nejen ve svým setech, ale také na kompilacích, které s Loose Lips vydává.

„Naše desátá kompilace je asi nejpestřejší a kvůli pestrosti jsme s tím taky začali. Je tu hodně kolektivů, které se snaží různě definovat podle žánrů. Ale já tak hudbu nevnímám, hudba je propojená mnoha různými způsoby, a když škatulkujete, ztratí to tu přitažlivost a hodnotu. Chtěl jsem oslovit lidi, kteří mají eklektický vkus a vnímají hudbu různými způsoby. Naše kompilace poslouchají a na naše party chodí lidi, kteří se zajímají o různou hudbu a rozumí tomu, jak jsou žánry propojené. Kdybych se zabýval jen jedním žánrem, za chvíli bych se nudil. Jsme kolektiv lidí s různými talenty a různým vkusem a pod hlavičkou Loose Lips se to vše promíchává a výsledkem jsou úžasné věci,“ komentuje Frederick.

Na své kompilace zvou Loose Lips známé umělce ze zahraničí i ty méně známé lokální. Na té desáté najdete například producenta Chevrona, který vydává na Planet Mu, ale také hiphopové duo Kenny P & The Sandwich Gang (https://charcoalperimeter.bandcamp.com) z britského městečka Devon. Kompilace je zajímavá nejen po hudební stránce, ale také svým benefičním charakterem. Výtěžek z jejího prodeje a z akce, kterou Loose Lips pořádali v létě, půjde na vybudování komunitní kuchyně pro uprchlíky.

V souvislosti s tématem uprchlíků se nemohu nezeptat na brexit a jeho možný vliv na hudební scénu. „Pokud má Evropská unie nějaké problémy, opustit ji rozhodně není řešení. To je, jako když u vašich kamarádů hoří a vy zdrhnete a necháte je tam. Spíš byste měli zůstat a společně třeba sehnat nějakou vodu. Je tu sice dost důvodů, proč opustit Evropskou unii, ale většina lidí myslím volila na základě vlastní xenofobie. A co se týče hudby. Je lepší otevřít scénu světu, londýnská scéna je už přeci mezinárodní. Měli bychom se snažit být spíše jako kolektiv, a ne se vydělovat,“ dodává Frederick.

V současné době se londýnská klubová scéna potýká ale hlavně s velmi striktním a puritánským přístupem politiků. Za poměrně krátkou dobu došlo k zavření několika významných klubů včetně mezinárodně proslulého Fabriku.
„Fabric je samozřejmě nejznámější příklad, ale za posledních deset let bylo zavřena dlouhá řada klubů a je to dost depresivní. Samozřejmě, že tím to nekončí, lidé si vždy najdou nějaké způsoby, ale je důležité mít i ty oficiální a legální podniky. V Holandsku tomu evidentně rozumí a i vláda klubovou scénu podporuje. V Londýně tomu prostě politici nechtějí rozumět, dokonce na jedné schůzi městské rady se mluvilo o tom, že když klub Fabric sníží BPM hrané hudby, bude moci pokračovat. Je to jak miniaturní diktatura. Prostě politici si spojují hudební kluby jen s drogami, zločinem, leností a neproduktivitou. Doufám, že s novou generací se to změní. V současné době se toho děje hodně odpoledne a vpodvečer, ale co se týče nočních hudebních klubů a licencí na prodávání alkoholu, je to těžké, dokonce někteří lidé uvažují o tom, že se odstěhují, i já jsem to trochu zvažoval,“ uzavírá trochu pesimisticky Frederick.

Poslechněte si celý rozhovor a celý pořad Scéna s Mary C.

autor: Mary C
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.