Hudba záběrů Edwarda Lachmana
Studoval malbu a historii umění a přes režii krátkých filmů se postupně dostal ke kameře. Patří ke kameramanům, kteří výrazně ovlivňují výslednou podobu filmů. Rád se podílí na definování vizuálního tvaru a diskutuje s režiséry. Obdivuje filmy české nové vlny a má české kořeny v Rakousku-Uhersku.
Jeden ze zásadních tvůrců obrazové podoby současné americké nezávislé kinematografie je hostem Febiofestu a má v jeho programu 4 filmy: Kvílení, Ken Park, Im not there a Daleko do nebe.
V rozhovoru v Odpolední session, který tlumočil David Vaughan, jsme mluvili o specifikách spoluprace s režiséry jako je třeba Todd Hayes, o hudbě v obrazech, o možnostech a limitech kamery ve vyprávění příběhů a aktuálních projektech amerického kameramana Edwarda Lachmana, který přivedl na plátno např. režijní vize Todda Solondze (Život za časů války) Sofie Coppolové (Smrt panen), Roberta Altmana (Zítra nehrajeme), Stevena Soderbergha (Erin Brokovich) nebo snímek Ken Park, který režíroval společně s Larry Clarkem.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.