Star Wars: Galactic Strongholds jsou designérským studiem předaleké galaxie

2. září 2014

BioWare vydalo dlouho očekávané, v pořadí třetí digitální rozšíření pro ultimátní onlinovku ze světa Star Wars: The Old Republic. Po možnosti skočit do kokpitu vlastní stíhačky v rozšíření Galactic Starfighter se ve třetím datadisku s podtitulem Galactic Strongholds mohou hráči nastěhovat do monstrózní rezidence, a dokonce si koupit křižník. Výčet novinek a obohacení ovšem zdaleka nekončí.

Tvůrci sytí obsahem onlinovku The Old Republic již třetím rokem. S malými upgrady občas přidají nějakou navazující mini příběhovou linii, případně jemnými detaily obohatí hratelnost. Ve výsledku však přídavky do vesmíru Star Wars „minus 3600 let od Epizody VI“ působí v universu jako zpestřující drobnosti. Zásadní zlom přišel v dubnu 2013, kdy BioWare uvolniloplnohodnotný datadisk Rise of the Hutt Cartel. S ním se do hry dostala ohromná řada pozitivních změn. Špičkové hvězdné dobrodružství se stále rozpíná dál.

Vyhlížené Galactic Strongholds zatím platícím hráčům (těm, co hrají free-to-play, se obsah odemkne 14. října) přinesly velkolepou hračku. Součástí nového obsahu je možnost zakoupit obrovskou rezidenci. Její hlavní přednost udělá radost především fetišisticky založeným jedincům, protože možností, jak si vyzdobit sídlo, je bezpočet. Nejzábavnější je rozvěšování trofejí po zdech – tedy portrétů poražených epických nepřátel. Kromě milých vzpomínek na velkolepá tažení se hráči stávají designéry své haciendy a do bytu si mohou pořídit všemožné dečky a lampy. Kromě nezbytné výzdoby pokojů mohou do sídla přestěhovat parťáky i vlastní vozový park.

Dalším zábavným vylepšením je možnost koupit hráčské gildě vlastní křižník a přesouvat se s ním mezi planetami, dobývat je anebo posilovat hráče při kolektivních misích. Křižník je přístupný, ale k plnému fungování se musí hráči složit na 50 milionů kreditů, což je v rámci herní finanční matematiky opravdu hodně. Interiér křižníku lze také patřičně zaplnit designovými doplňky, podobně jako sídlo. K podpoře sdružování do gild slouží nově přidaný mód Planetary Conquest. Plněním různých rozvinutých úkolů se zvyšuje „body prestiže“ skupiny a jednotlivců a odemyká další obsah. V novém pokračování přibyla také planeta Manaan, která potěší nostalgické pamětníky původní RPG série Knights of the Old Republic. Na povrchu ukrývá skvělé příběhové dobrodružství s pohnutým politickým pozadím.

The Old Republic: Galactic Strongholds lze shrnout jako simulátor životního stylu Sims, který se ale odehrává ve světě Star Wars. Pohrávání s novým, skvělým obsahem zřejmě potrvá nějakou chvíli. Přesto např. z výborného módu Planetary Conquest čiší snaha znovuoživit hratelnost recyklací starších misí. Na druhou stranu je The Old Republic na dlouhou dobu poslední kvalitní Star Wars hrou, která zachovává kouzlo Lucasova univerza i pod Disneyho doktrínou.

Star Wars: The Old Republic: Galactic Strongholds (BioWare / Electronic Arts, LucasArts) – 90 %

autor: Martin Macho Macháček
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka