Frank Bigsby & His Satanic Majesty ve Startéru vzývali satana šedesátek

7. září 2016

„Mám strašně rád tu organickou, kytarovou vlnu. Hrál jsem na samplery, midi klávesy, ale nikdy mě to nebavilo. Kytary zůstaly,“ říká Ondřej Šponer, dvaadvacetiletý zakladatel projektu Frank Bigsby & His Satanic Majesty. Oficiálně existuje sotva rok. Hudba, co hraje, zní jako z vinylů starých aspoň čtyři dekády.

V šesti letech začal hrát na kytaru, poslouchal desky, které mu pouštěl starší bratr Jakub – mimochodem recenzent Radia Wave a zakladatel vlastního hudebního projektu Tamed & Confusded. Později se vrhnul na synthy a začal hrát osmdesátkové songy ve stylu soundtracku k filmu Drive. Kytary ho ale bavily víc. Nejspíš odjakživa. Stejně to měli i Ondřejovi spoluhráči, Vojta, Štěpik i Pavel.

„Známe se od první třídy, vyměňovali jsme si vystřižený obrázky beatlesáků a elvisů. Zasekli jsme se v šedesátkách,“ vysvětluje Štěpik své přátelství s Vojtou. Na otázku, co s kluky dělá současná hudba, jednohlasně prohlašují, že nic. Ondřej, hlava projektu, se ale nesnaží hrát retro. „Vydáš ípíčko a každý do tebe šije: ježišmarja, přistěhovalec z minulosti, hipísák, Woodstock. Já se s těmi věcmi úplně nedokážu ztotožnit. Spíš mi jde o nějaký zvuk, nějakou atmosféru v hudbě, kterou dneska neslyším. U mě je atmosféra všechno.“

Poslechněte si poslední Startér a v něm živý koncert Frank Bigsby & His Satanic Majesty, dozvíte se taky, jak je to s novým EP Modern Art Brut a jak se kapely dávají dohromady na koncertech.

POSLECHNĚTE SI CELÝ POŘAD.

autor: Jonáš Zbořil
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.