Děrné štítky10. dubna  2012 v 11:30  

Děrné štítky: Brýle od Google a létající batoh

Google - Foto:  Tiskové centrum Google Česká republika

GoogleFoto:  Tiskové centrum Google Česká republika

V dalším vydání Děrných štítků zjistíme, jak ze sebe udělat Supermana. Pomůže nám v tom Google a pár dalších hraček.

Googlu už je internetový a mobilní trh moc malý. Teď chce udělat díru do světa s novinkou v podobě interaktivních brýlí. Vypadají vlastně docela nenápadně. Jenom nad jedním okem je širší obruba, která ukrývá veškerou technologii. 

Chytré brýle nemají žádná skla, aspoň u prototypů na reklamních fotkách. Informace promítají na malý displej, který je ještě v zorném poli, ale přitom nepřekáží. Brýle jsou připojené na bezdrátový internet, kamera vyhodnocuje situaci před vámi a Google vám na displej posílá aktuální data. Například vám poradí, kam odbočit, abyste nezabloudili, nebo doporučí nejbližší kavárnu. 

Taky ale bude mít funkce z mobilních telefonů. Hlasovým ovládáním vytočíte číslo, pošlete mail nebo si naplánujete schůzku do kalendáře. 

Google zatím neřekl, kdy má novinka přijít na trh. Zahraniční novináři většinou spekulují, že to bude už koncem roku. Do té doby nám musí stačit reklamní video, na kterém všechno funguje až moc dobře na to, aby to byla pravda. 



Chcete létat? Můžete.
Vždycky jste záviděli Supermanovi, že jenom udeří pěstí do vzduchu a odletí, kam potřebuje? Teď si to můžete vyzkoušet taky. Německá firma MS Watersports vymyslela batoh, který si dáte na záda a pak už se jenom snažíte, abyste si neublížili. 

Jak naznačuje název firmy, důležitou roli má v létání voda. Batoh je totiž připojený na něco jako hasičskou hadici, která čerpá vodu a pod tlakem ji vhání do motoru na zádech. Voda pak prudce vytéká ven a způsobí, že se vznesete nad zem. 

Nebo spíš nad hladinu. Zatím to spolehlivě funguje jenom na moři. A není to zrovna levná hračka, jeden batoh přijde v přepočtu na 2,5 milionu korun. Maximální výška, do které vás originální zařízení dostane, je asi deset metrů. Létat v ní můžete necelé tři hodiny rychlostí kolem padesáti kilometrů za hodinu. 



Kolik stojí jeden uživatel
Sociální sítě definitivně ovládly svět, a to se projevuje i na hodnotě firem, které je provozují. Facebook má hodnotu zhruba 100 miliard dolarů a má velký náskok před svými konkurenty. I tak byste ale museli mít hodně velké prasátko, kdybyste si chtěli koupit třeba takový Twitter. Jeho tržní hodnota se momentálně odhaduje na nějakých 10 miliard dolarů. 

Za Twitterem následuje v žebříčku profesní síť LinkedIn, na které se potkávají hlavně manažeři. Její cena je asi o 400 milionů dolarů nižší než u Twitteru. Bramborovou medaili si ze souboje odnáší trochu překvapivě Dropbox, kde je jediným sociálním prvkem to, že můžete kamarádům nasdílet svoje soubory. Hodnota této firmy se vyšplhala už na čtyři miliardy dolarů. 

Když se to přepočítá na uživatele, vyjde z toho, že každý uživatel má pro Facebook cenu asi 120 dolarů. Proto vás pořád nutí, abyste pozvali do sítě i své kamarády. Můžete společně s nimi „olajkovat“ třeba tohle vydání Děrných štítků. 

Pořad: Děrné štítky  |  Stanice: ČRo Radio Wave
Čas vysílání: úterý 16:20  |  Délka pořadu: 5 minut  
 

Nové články v rubrice

  • 28. července  2015 v 16:20     Audio  rubrika: Děrné štítky

    Může technologie bitcoinu zachránit hudební průmysl?

    V současných debatách o hudební distribuci se do pozice otloukánka nejčastěji dostává nováček na scéně – streamovací služby. Nedávná studie iniciativy Rethink Music amerického Institutu pro tvůrčí podnikání oproti tomu...

     
  • 21. července  2015 v 16:20     AudioVideo  rubrika: Děrné štítky

    Dospěje reddit? Oblíbený server prožívá krizi identity

    Takzvanou „titulní stránku internetu“, server reddit, v posledních týdnech zachvátila krize identity. Není to poprvé, co reddit řeší problém hranice svobody slova. Na konci tohoto měsíce mimo jiné kvůli této poslední...

     
  • 16. července  2015 v 15:20     Audio  rubrika: Děrné štítky

    Temná budoucnost digitální reklamy

    Internetová média panikaří. Jeden z nejpopulárnějších prohlížečů – Safari – již brzy totiž bude sám blokovat reklamy on-line – i bez oblíbeného pluginu AdBlock, který pro změnu před dvěma měsíci spustil vlastní prohlížeč...

     

Anketa

 

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2015 Český rozhlas