Východiska: Subverzívna estetika Lightning Glove

23. leden 2013

Jasavé časy diska ukončilo masové pálenie tanečných dvanásťpalcov, a vystriedal ho hrdelný a bezútešný postpunk, ktorého kúzlo spočívalo v delayom zabalených vokáloch a naliehavej zvukovej stránke.

Acid house, jungle a rave z konca osemdesiatych rokov a začiatku deväťdesiatych dnes už slúži ako hauntologická spomienka, ktorá sa z času na čas vynára v rekontextualizáciách, ako napr. naposledy u Lee Gambleho a jeho EP Diversions z labelu PAN. Niekde medzi potrebou odkazovať na posolstvo pôvodne subverzívneho raveu, a na druhej strane surového dedičstva postpunku sa pohybuje aj český projekt Lightning Glove, inšpirovaný skupinami ako Throbbing Gristle, Coil alebo Suicide.



The Subversive Aesthetics Of Lightning Glove
The jubilant days of disco were ended in a metaphorical danse macabre, a mass burning of vinyl witches at the Disco Demolition Night. It was then followed by the desolate and guttural post punk, whose allure rested in the foggy vocals and urgent sonic side. Acid house, jungle and rave of the end of the eighties and early nineties today only serve as a hauntological reminder, which emerges in various recontextualisations such as Lee Gamble´s much hailed Diversions EP last year. The Czech project Lightning Glove oscillates between a need to allude to the legacy of the subversiveness of rave, and on the hand, the raw heritage of postpunk, inspired by the likes of Coil, Throbbing Gristle and Suicide.

Listen to the English version of the podcast:





Link:
facebook.com/LightningGlove

autor: Lucia Udvardyová
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.