Staré „koženky“ chceme zmodernizovat do dvou let, říká šéf Českých drah

„Šetřili jsme na režijních nákladech a spotřebě trakční energie, máme také nové smlouvy,“ vyjmenovává generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz důvody, proč se akciové společnosti podařilo dostat do zisku. Jak firma hospodaří na trati mezi Prahou a Ostravou? A jak dlouho budou jezdit staré soupravy z NDR, takzvané koženky? Ptala se moderátorka Helena Šulcová.

Celkový dluh Českých drah činí 31 miliard korun. Podaří se ho někdy splatit? „Existují firmy, které pracují bez zadlužení? Není reálné, abychom pracovali bez úvěrů, ale dluh chceme snížit, máme strategii,“ nastiňuje.

Čtěte také

Soukromí dopravci si stěžují, že České dráhy jezdí mezi Prahou a Ostravou za levno, dotují provoz z jiných tratí a snaží se tak vytlačit konkurenci z trhu. „To možné není, účetně musíme vést linku každou zvlášť, je vidět, kolik vyděláváme, nebo nevyděláváme,“ říká s tím, že trať mezi Prahou a Ostravou je v provozním zisku.

A jak dlouho budou jezdit staré vlaky bez klimatizace a se sedadly z koženek? „Modernizovat nebo investovat do nových souprav stojí peníze, na druhou stranu nám pořád říkají, že máme vysoké zadlužení, což jde proti sobě. Ale staré koženky chceme zmodernizovat ideálně do dvou let,“ říká s tím, že společnost musí investovat tak, aby zadlužení udržela na určité výši.

Čtěte také

Jak se Českým drahám podařilo dostat se ze ztráty? Jak je to s modernizací tratí a kdy budou jezdit nové soupravy? Poslechněte si Dvacet minut Radiožurnálu.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: heš , prh
Spustit audio