Robert Sedláček ve Dvaceti minutách Radiožurnálu

Jak světem filmu hýbe politika? Promítá se nějak například do rozdělování grantů ze Státního fondu kinematografie? A jak převést na filmové plátno nelehké dějiny českého národa v minulém století?

Karolína KOUBOVÁ, moderátorka Hostem Dvaceti minut Radiožurnálu je režisér a scénárista Robert Sedláček, vítejte.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaDobrý den.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTeď k tomu aktuálnímu dění. Rada Státního fondu kinematografie je v rozkolu, sedm radních se distancovalo od rozhodnutí rady, která na základě tajného hlasování přidělila 15 milionů z celkových 25 filmu o Lídě Baarové Filipa Renče. Jak to vnímáte?

Čtěte také

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaJdete s tím nejtěžším hned na začátek.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaNejlépe, když je ještě dost sil.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaJá jsem se těšil, že se nejdřív rozmluvím, než vplujeme do tohoto tématu. Musím říct, že já jsem vlastně v tomhle kauze jedním z účastníků řízení, protože jsem neúspěšný žadatel o grant ve stejném řízení, jako se hovoří o tomto filmu. Já, protože teď se zabývám svýma soukromýma věcma spíš, tak to zpravodajství jsem tolik nesledoval, ale samozřejmě zajímal jsem se, jak jsme dopadli s mým projektem u rady. A zajímalo mě, kdo uspěl a kdo ne. No, a potom se strhla ta smršť už během vlastně noci, to bylo snad ze čtvrtka na pátek. Mě na tom jako zaskočilo jenom jedno. Já jsem říkal, proboha, netáhněme to zase, že jde o Filipa Renče, o kolegu Renče vůbec nejde v téhle kauze.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaProto říkám filmu o Lídě Baarové, nikoliv Filipu Renčovi.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaTam se objevily, tam se objevily jeden nešvar, který, na který já už jsem mimochodem upozorňoval při jarním řízení. Totiž to, jakým způsobem se rozhoduje a schvaluje, schvalují ty peníze, které jednotlivý žadatel dostane. Ono se to celé překopalo. Já už ke grantům chodím nějakejch 15 let vlastně a jsem střídavě úspěšný, střídavě neúspěšný. A doznalo to velké změny výměnou za to, že tam budou chodit ty stamiliony pro filmaře. Takže se vlastně překopal i způsob, jakým rada rozhoduje, na základě čeho.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaČili teď to probíhá jak, řekneme?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaTeď to probíhá novým způsobem. Je větší počet členů rady, myslím, než býval. A hlavně řídí se to bodovým nebo procentním způsobem, 100 je nejvíc, 0 je nejmíň. No, a teď já ... o tom by hlavně měli mluvit členové té rady.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaAno, ale teď vás mám tady ve studiu, oni budou i v naší publicistice pravděpodobně dále o tom mluvit. Ale ptám se vás, jako právě i vy jste říkal, jste účastníkem řízení. Čili jak vy vnímáte ten proces, kdy vlastně je tady část radních, kteří říkají, ano, my jsme bodovali v celém tom procesu, obodovali jsme, ale ten systém bodování je špatný, protože může dojít na takové neférové bodování, kdy někteří radní, protože to bodování je tajné, následně potopí některé projekty a jiné, jiným dají 100 bodů, ačkoli by si to zasloužil jen výjimečný film. To tam vidíte?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaAno, ale zatím jenom jejich očima. Já, aby to posluchači pochopili, tak mám takovou metaforu, jak si to představit, k čemu mohlo dojít podle toho, jakým způsobem vlastně je o tom zatím informováno. Já opravdu nevím, já jsem outsider, já jsem dostal vyrozumění, že můj projekt se pohybuje dokonce pod hranicí těch 60 % nebo bodů, takže vlastně už se s ním dál nepočítá.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTakže nedostane nic.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaAno, nedostanu nic a vlastně už je to i signál, abych se s tím projektem před touto radou neucházel, v pořádku. Víte, ale tak jak je to prezentováno vlastně a na co já jsem upozorňoval už na jaře, problém toho bodování, to vzniklo proto, aby to bylo jakoby vůči těm filmařům a vůči těm projektům objektivnější, aby to bylo demokratičtější. A tenhle ten případ podle toho, co zatím o tom víme, nám ukazuje, jakým způsobem je ta demokracie ohebná, když se, jeli pravda to, co říká ta většina...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTěch sedm radních.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaTěch sedm radních včetně předsedy a místopředsedy, to jsou opravdu autority nebo producent pan Kallista, producent Švankmajerových filmů, to nejsou žádné ořezávátka. To jsou autority, který někteří z nich už několikrát dříve v radách, v radě seděli a vědí, jak to funguje. No, a oni souhlasili s tímhle systémem bodovacím, který způsobuje, představte si, jako když máte dítě, které má postoupit na základě nějaké, na základě nějaké zkoušky do dalšího kola, na nějakou lepší školu řekněme nebo další školu. Pro každého filmaře je film dítě, takže to jeho vlastní, takže to srovnání celkem sedí. Představte si, že máte dítě, máte ho na škole a tam zasedá, řekněme, 10 učitelů, kteří mají nějaká kritéria, a na základě třeba češtinné, češtinové zkoušky z češtiny tak přidělují body, jak se jim líbilo. Nejvíc, bodů 100 je...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaNejvíc.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénárista...nejvíc a nejhorší je nula, řekněme. No, takže je to vlastně přehledné, pak se sečte těch deset profesorů nebo učitelů, kolik dalo každému tomu dítěti během zkoušky bodů, tak pak se vybere a udělá se čára, řekněme, od 75 bodů.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaZatím chápu a nevidím problém.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, problém nastává ve chvíli, kdy to hlasování, to bodování je tajné a několik těch profesorů, třeba čtyři, se domluví, že chtějí, aby támhle ten se nedostal a támhle ten se dostal. A bez ohledu na to, jak vlastně bude kvalitní v té zkoušce, jo. A oni se sejdou a řeknou si, tak hele, tamten je nebezpečnej, tak tomu dáme prostě jenom 30 nebo nula dokonce bodů a tady tomuhle, i když toho, koho chceme poslat dál, i když vlastně nebude, mu to bude trochu dřít ten výkon, tak mu dáme stovku a když my všichni budeme jednat ve shodě, tak ty ostatní, který o té dohodě neví a hlasují podle svého nejlepšího vědomí a svědomí sami za sebe, tak samozřejmě dají i kladné ohodnocení, dají dobré ohodnocení nebo adekvátní i tomu projektu, který protěžuje ta skupina. A zatímco...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaPane Sedláčku, promiňte, že tedy...

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaRozumíte tomu?

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTeď tomu rozumím, že vy máte pocit nebo že by tam mohl být jakýsi komplot těch pěti třeba radních, kteří stojí za těmi výsledky. Proč by tak protěžovali zrovna ten film Filipa Renče, který připravuje?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, to já nevím.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaVáš názor. Proč zrovna jemu by...

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaJá můžu vycházet jenom z toho, co rada pustí. To je jednání je interní, oni z něj nevynášejí v podstatě, z toho neexistují nějaké nahrávky, abychom mohli, z toho existuje jenom ten kvantitativní výstup, jo.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaPrávě proto ono je těžko prokazatelné, že k něčemu takovému došlo, a teď obě ty strany říkají...

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNe, ne, ne, ve chvíli, kdy vám vystoupí sedm členů fondu, jo, oni, já předpokládám, že když vyšli s tak silným prohlášením, promiňte, když vyšli s takhle silným prohlášením, že hlasování je zmanipulované, tak k tomu dojdou matematickou metodou. Je jich pět, protože dva se nezúčastnili, tak si řekli mezi sebou, jak hlasovali, víte. Takže a z toho už matematicky dovodíte, jak museli hlasovat ti druzí, když ty výsledky jsou tak odlišné od normálního průběhu hodnocení, od expertních analýz a i od, řekněme, nějaké úrovni debaty během toho slyšení.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTomu rozumím, pane Sedláčku. Ale teď vlastně je tu situace, kdy obě ty strany sporu obviňují tu druhou, že jednala nedemokraticky. Ti, kteří si stojí za tím výsledkem, ti radní, říkají, že ti radní, kteří ho tedy napadli, jednají nedemokraticky, protože sami bodovali a tak dále, věděli, jak ta procedura probíhá, tak jak to vůbec vyřešit?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, nejjednodušší by bylo, víte, to je totiž potíž tady toho ohánění se demokracií a pravidly. To známe. Demokracie sama od sebe ještě svobodu a demokracii nezaručuje. Pravidla ještě sama o sobě neporušování pravidel nezaručují. Oni, to je jakási dikce, pravidla nebo zásady demokracie jsou jakási dikce, kterou dodržujeme, ale mají nějakého svého ducha té soutěže rovné, a to jsem se vám snažil vysvětlit na metafoře té zkoušky, jo, na základě které postupují děti, jo. Že když tam šest lidí hlasuje každý za sebe, tak udílí a ve chvíli, kdy tam pět nebo čtyři lidi hlasují jako jeden ve shodě naprosté, tím posunují samotný výsledek hlasování. To je teda demokracie.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTomu rozumíme, pane Sedláčku. To jsme vysvětlili celkem pregnantně.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaDobře, ale není to...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaAle teď co s tím? Zrušil byste tajné hlasování, bodování?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, jediná odpověď. A víte co, ona nešťastné je i ta odpověď pěti radních, kteří řeknou, heleďte, tohle je demokracie a když se vám to nelíbí, běžte. To, já už jsem tyhle věci zažil u televizní krize, během opoziční smlouvy. Takhle se argum... Takhle argumentuje moc. Na hlasování o 25milionovém rozpočtu není nic tajného. Vy můžete ve chvíli, kdy to, to není kvůli Sedláčkovi. Promiňte, ale šéf rady, místopředseda rady, fundovaní jejich kolegové vlastní, kteří podle mě vystoupili proto, že způsob, jakým proběhlo to hlasování, považují za nedůstojné celé rady a za urážku jich od, ze strany kolegů, je jich většina mimochodem. Tak žádají, dejte, zveřejněte to a pak uvidíme, jestli se mýlíme.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaA, pane Sedláčku, ten mandát radě končí v dubnu 2015. Jak by tedy se měl celý ten proces schvalování, ale i nominace radních třeba změnit, aby se taková ta, takováto situace už nestala podle vás?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaJe to vzkaz panu Hermanovi. Já bych se podíval na klíč, kdo koho do té rady nominoval. Víte, já se obávám, že ten spor je teďka položený tak, že ti, kteří jsou v opozici dneska teda nebo ...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaTi, kteří napadli to nebo nesouhlasí s tím výsledkem, to myslíte?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaA ti, kteří jsou větší částí rady obviněny z jednání ve shodě, čili v nefér jednání, ve zneužití ducha toho hlasování, nikoliv z manipulací v hlasování, tak podle mě většina z nich jsou političtí nominanti, nominováni politickými stranami. Ta opozice podle mě jsou lidé, kteří, které nominovaly profesní svazy.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaA vy vnímáte, pane Sedláčku, ze své zkušenosti nějaký sílící vliv a tlak politiků na filmový průmysl?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaJá nevím, jestli je to tlak politiků. On to může být tlak i, už je to balík peněz. Já nevím, kolik tam, 300 milionů je tam dohromady. Už stojí za to se v tom ponimrat a nějakých pár milionů si třeba jako provizi za zprostředkování grantu vzít bokem. Já nevím. Toto všechno tyhle tajnosti nahrávají těmhle spekulacím. Já tady radu neobviňuje ani nespekuluje někdo jako neúspěšný a zapšklý. Já vycházím z toho, že rada za těch 15 let, co se účastním grantovýho řízení, k takovému, to je nonsens, k tomu nedošlo, aby se takhle rozklížila rada, která má být kolegiální a má těm filmařům prostě dávat nějakou naději na fair play.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaŘíká režisér a scénárista Robert Sedláček, který je hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Včera jsme měli možnost v České televizi vidět předposlední díl cyklu České století s názvem Poslední hurá, který se zabýval událostmi pádu komunistického režimu. Jak známo, vy ten cyklus režírujete. Sám jste říkal, že točit Havla pro vás byla nejtěžší práce. V čem?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, byla, protože je to dnes, se ukazuje, nejvíc polarizující postava naší novodobé historie. Mnozí si s ním do něj projektují to ideální, v co jsme věřili, a další část...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaCo jste si do něj projektoval vy, když jste režíroval právě tyto díly? Myslím teď ten minulý, kde se jednalo o spor, o soud s Plastiky a teď...

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaŽe slušnost se vyplácí, to je, co nějak cítíme všichni, že, že toho je čím dál míň. Slušnost se vyplácí, v případě Václava Havla to platí stoprocentně podle mě.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaJak daleká může být až ta projekce vašeho pohledu jako autora, režiséra, případně pohledu scénáristy Pavla Kosatíka potom v souvislosti s tím hotovým dílem? Ptám se na to, jak těžké bylo dobrat se k nějakému klíči, jak dějiny našeho národa převést takto do filmu.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaTak tady už to bylo jednoduší, protože my se pohybujeme v úseku dějin, které jsou, anebo v dějinné události, která je téměř celá zaznamenána na diktafon. Ta jednání všechna probíhala, jsou nahrána, přepsána, i zpracována, vlastně zeditována fundovanými historiky, jako je pan Suk třeba. Čili my už se nepohybujem na, jako jsme se pohybovali v předchozích dílech, kde se nezaznamenávalo, kde jsou jenom jednotlivé a často už velice sporné paměti jednotlivých účastníků. Tady, tady naopak ten led byl pevný, protože mluvené slovo je zaznamenáno, a tenký, protože těch předsudků vůči tomu je strašně moc. Každý má v hlavě svůj listopad 89, který nikoliv mu někdo zprostředkoval, ale sám prožil.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaVelice důležitý moment, který jste právě teď podotkl, a teď právě i vy sám samozřejmě zprostředkováváte svůj pohled toho, co jste zažil. Teď třeba k jednotlivým scénám. Scéna, kdy Václav Havel a opozice přišla vyjednávat s tehdejší vládou Ladislava Adamce, tak vlastně představitelé Občanského fóra tam působí dosti nejistě. Vy říkáte, všechno bylo na diktafonu. Ale působí tam opravdu nejistým způsobem. Byl to záměr, bylo to tak přesně, vycítil jste to z těch diktafonů, z těch nahrávek?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaAle oni byli nejistí.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaA bylo to až tak, že vlastně, tak jak to vypadalo, hlavními organizátory byl Marián Čalfa a Oskar Krejčí?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaMy máme o těch dějinách takovou představu, že všechno bychom chtěli jako srozumitelný příběh, A znamená B, ale to ta revoluce ať už, dnes se asi shodnem, že to žádná revoluce nebyla, že to bylo opravdu předání moci v rozbouřených vodách v podstatě. Ale každý takový dějinný zvrat v něm A neznamená B. Oni nevěděli, tam má Václav Havel důležitou větu, kdy říká Olze večer doma. "Víš, co je strašný? My máme pocit, jdeme z jednání a máme pocit, co všechno jsme jako získali, co všechno jsme na ní dokázali, co všechno jsme na nich vyhráli. A pak přijdeme na náměstí se jim pochlubit a náměstí řve, to nestačí." Ta, ty věci nešly naplánovat. Oni všichni byli trochu ve vleku a vždycky se trošku víc jistej cítí ten, kdo je na dané adrese doma.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaA teď je právě úloha režiséra vlastně rozpoznat a zprostředkovat tu míru toho, nakolik byli tedy vlečeni těmi událostmi a tam můžete třeba pro někoho to udělat trochu více, že byli vlečeni, nebo naopak. Tak ptám se na ten odstup váš jako režiséra od...

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaMůžu. No, můj odstup je, že já si přečtu scénář, zkonfrontuji to s tím, co o tom vím já, co jsem si o tom přečet, co jsem se dozvěděl, s kým jsem mluvil. Poslechnu si část nahrávky, jak to jednání třeba probíhalo a pak se rozhodnu, jak to udělám.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaUrčitě se vás všichni ptají na tu míru autorské licence tam.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaTak je to hraný film, to není dokument, prosím. Ta autorská licence je taková, že se snažím nezavazet dějinám a zároveň přihlásit se o slovo i jako režisér, který odpovídá za dramatiku a napětí příběhu.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaKdyž se přidržím ještě toho posledního dílu, tak se kritici pozastavují nad tím, proč Jan Potočka při debatě o vzniku Charty tak dlouho otevírá tu konzervu. Co říkáte na takové reakce?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaVidíte, to je ... to jsou takové banality pro mě, že já tam nedohlídnu.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaVy jste tam nedával tomu nějaký zvláštní smysl, proč Jan Patočka zrovna v tento moment otevírá konzervu, z pozice režiséra.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaVelké věci vznikají, ta scéna je po bytovém semináři, kde potom probíhá nějaké občerstvení v intencích toho, jak se žije v tom čase. Já tyhle banality neumím řešit. Prostě já panu Němcovi jsem neříkal, jak dlouho to má otvírat, jenom prostě jsem se rozhodl, že se budeme zabývat tou konzervou. Já, když to budu vysvětlovat, rozumíte, a z mého pohledu když budu vysvětlovat blbosti, spadnu na úroveň blbostí. Je, víte, i sám mentálně je spousta lidí, který chápe, proč to tam je. A vysvětlovat to znamená, to je, jak kdybyste se mě u milostné scény ptala, proč ji nejdřív sáhl na zadek a potom si teprve dali pusu, proč si nejdříve, to jsou, víte, to jsou blbosti. To je, každej ten kritik má právo na to, co říká, a má pravdu svou ve svém zkušenostním světě. Můj zkušenostní svět je jiný. Režíruju, tak holt moje filmy mají pečeť mého pohledu a na svět a mé životní zkušenosti.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaKdyž jste říkal právě, že to není dokument a že by se k tomu tak rozhodně nemělo přistupovat, tak nakolik ale tím, že vlastně určitou formou dokumentujete ty dějiny, se setkáváte třeba s tím diváckým pohledem, ohlasem, že to bere, jakože to tak bylo, že právě si nevšímá toho, že upozorňujete na to, že to není dokument.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNedokumentuju. To prosím, já se ohradím, nedokumentuju, já je vyprávím. To je velký rozdíl.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaDobrá, ta jestli právě ten divák vnímá ten velký rozdíl, že vy vyprávíte, že nedokumentujete, že nerekonstruujete.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, snažím se dělat zkratky a symboly, které tomu divákovi zůstanou v hlavě. Možná paradoxně teďka rozrušenej hlas o poškozeném majestátu filozofa a profesora Patočky s konzervou bude jeden z momentů, proč ten film zůstane v hlavě právě těm kritikům a budou se tím tématem zabývat. A zjistí, že profesor Patočka taky jedl lunch. A že velké věci vznikají jako produkt...

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaAle snažíte se vyhýbat jakési, řekněme, nehezky laciné provokaci.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, tak doufám.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaAby vás z tohoto právě neobvinili. Aha, Patočka otevírá konzervu, tak tento moment bude provokativní.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNo, obviňují, ale co s tím naděláte. To je, proti slovu se neubráníte. Já zevnitř takhle nejdu. Jenomže ono často prostě pak mě obviňují role s Klausem, jo, že jedna kritička napíše, že zesměšňujem Klause, když on se tam představí, Havel ho představuje jako Volfa a on se přihlásí o slovo, jakože je Klaus. To je reálná situace, která se stala, která je i nahraná. Víte, že v řadě případů vám taky recenzenti vlastní nevědomost a omezenost podsouvají jako vaše limity. To je, proti tomu se nedá bojovat. Dá se jenom věřit, že ten projekt přežije mě.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaŘíká filmový režisér Robert Sedláček a scénárista, který je hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Vy jste se, pane Sedláčku, snažil také natočit politický film ze současnosti o Jiřím Čunkovi. S tím jste nějak jaksi nepochodil. Chcete ještě točit politický film, nebo jak tu aktuální politickou přítomnost coby filmař vnímáte? Jistě je možná na náměty plodná.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaJsou nějaké neklidné časy, musím se přiznat. Je, já spíš právě teď budu hledat klid, budu mapovat přítomnost, ale budu ten klid hledat v soudních síních. Jako ideální odraz vlastně nebo ideální plocha pro přemýšlení nad dnešní bouřlivou dobou, kdy i noviny se mění opravdu v útočné, v útočné periodika. Každý z nějaký strany vlastně jenom útočí.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaV soudních síních najdete klid? Tam, kde se odehrávají spory?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNe, v soudních síních ty právníci aspoň umí to nějak narovnat, snažej se odbourávat emoce, když se baví o tématech doby. Čili já si teď hledám témata, které se bezprostředně týkají politického i mravního stavu v tý společnosti a chci je řešit v soudní síni.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaA poslední věta jenom. Když jsem se ptala na tu politiku a jak ji vnímáte jako filmař a jak vnímáte tu svoji, řekněme, epizodní roličku v tom, co se stalo, i vy coby vyznamenaný prezidentem?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaSvět je jedno velké divadlo a my jsme herci v něm. Já se často velkým divadlům směju, proč by si jednou velké divadlo nemohlo udělat legraci ze mě. Výborná zkušenost.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaAle neplánoval jste to jako velké divadlo?

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaKdo mě zná, tak ví, že ne.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaŘíká režisér a scénárista Robert Sedláček, děkuji vám, že jste byl hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Na slyšenou.

Robert SEDLÁČEK, režisér, scénáristaNa shledanou.

Karolína KOUBOVÁ, moderátorkaOd mikrofonu se loučí Karolína Koubová.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je společnost NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: kko
Spustit audio