Don Ťok ve Dvaceti minutách Radiožurnálu

Jak rychle se má jezdit po českých dálnicích? Trvají stavby na dálnicích moc dlouho? Jak firmy motivovat k tomu, aby stavěly rychleji? A kdo bude v Česku po roce 2017 provozovat mýtný systém? Budeme se ptát. Dan Ťok, ministr dopravy za hnutí ANO je hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Vítejte, pane ministře. Dobrý den.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Dobrý den.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Česká média informují o příběhu vozíčkářky Daniely Komanické, která jela minulý týden z Prahy do Hradce Králové a pracovníci Českých drah ji dali do vozu, který je určen k přepravě balíků. Je to taková smutná fotka, když si to člověk, když ji člověk viděl na sociálních sítích. Jak dalece se při takových zprávách stydíte za to, že jste českým ministrem dopravy?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já musím říct, že je to určitě situace, která mě určitě netěší, je to velmi nepříjemné a je mi to trošku líto nebo je mi to hodně líto proto, protože si myslím, že České dráhy opravdu upřímně se snaží postiženým a vozíčkářům vycházet vstříc.

Čtěte také

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jak se potom takový případ může stát?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Víte, to je dáno tím, že České dráhy mají hodně zastaralý vozový park a v požadavcích před rokem 89, ale i v devadesátých letech prostě požadavky na přepravu postižených cestujících nebyly uplatňovány v té míře, jak by bylo potřeba, takže mohlo se stát, a já úplně přesně nevím v tomto případě, že, že v podstatě tom vlaku nebyl vagón, ve kterým by ten vozíčkář mohl důstojně přejet, takže České dráhy tady pravděpodobně byly v situaci, kdy es rozhodovaly, jestli tu paní vůbec převézt, protože by neměly jinak, anebo by ji daly do tohoto vagónu. Myslím si, že to je nedůstojné. My dneska v nových soutěžích a v nových vlacích vyžadujeme, abysme se k vozíčkářům a postiženým spoluobčanům chovali mnohem důstojněji a já věřím tomu, že se nám to bude dařit víc a víc.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Budete se ptát v Českých drahách na to, proč vlastně k tomu případu došlo? Protože voze, jenom připomenu, bylo jedno zamřížované okno, paní Daniela nemohla celou dobu na záchod, ten vůz vůbec nebyl odhlučněný. My jsme si říkali, že jsou to nedůstojné podmínky, zeptáte se, co se stalo?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
To jsou. Já to určitě s Českýma drahama budu probírat a budeme se bavit o tom, zdali v takovýchto případech, co udělat, jestli teda vyjít vstříc, anebo prostě počkat na vlak, který bude mít takovéto nebo možnost převozu vozíčkářů, popřípadě napadá mě, že bychom se měli bavit, že by v každém vlaku měl být alespoň jeden vůz pro cestující, který by k vozíčkářům byl příznivý a mohli by se tam přepravovat.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Když si vezmeme, že České dráhy denně vypraví kolem 7 tisíc spojů, bez bariérový má přístup dnes zhruba nějakých 4,5 tisíce, takže pořád zbývá poměrně hodně spojů, které nemají ten přístup.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Máte pravdu.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Proto se ptám, jak dlouho to může trvat ještě, to není tak, že si luskneme.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Bude to ještě chvíli trvat, protože ta obměna vozového parku prostě trvá. My dneska ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jak dlouho? Odhad váš, pane ministře?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Můj odhad je, že to bude ještě možná nějakých 5, 5 let trvat, než budeme mít v každém vagónu, nebo v každém vlaku takový vagón, který by byl přizpůsoben.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže za 5 let už se nic takového v Česku stát nemůže?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já doufám, já bych rád, aby se to nestávalo ještě předtím. Je dohoda, že vozíčkáři nebo lidi, kteří cestují, tak vědí, který vlaky mají tyhle ty vagóny k dispozici. Tam, kde to nejde, jsou nějaké podmínky dopravy cestujících. Budu se bavit o tom, jak tuhle tu situaci řešit rychlejc s Českýma drahama.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ministr dopravy Dan Ťok je hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Pane ministře, proč nechcete zvýšit rychlost na českých dálnicích na 15 km/h.?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
To je dobrá otázka. Já si myslím, že trendem v celé Evropě je rychlost snižovat, zejména vzhledem k bezpečnosti, k ekologii a taky k snížení hluku. Když se podíváte na země jako je Rakousko, tak tam v podstatě dneska s tou 130 na dálnici téměř nejdete. Když se podíváte na Německo, které je dáváno jako vzor, tak tam probíhá velká debata o tom, zdali tu neomezenou rychlost omezit na 130. Já tady ještě dodávám, musíme si v tom případě Německa vzít do úvahy taky jiný fakt ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Mají lepší dálnice?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
No, to nejenom. Já si myslím, že ty naše dálnice jsou lepší.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Umějí se líp chovat řidiči němečtí?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ne, oni mají zákon, že pokud uděláte nebo pokud jste účastníkem nehody a jednoznačně jste jela nad 130 kilometrů, tak se na vás dívaj jako na spoluviníka nehody, protože pokud jedete doporučenou rychlostí, nezaviníte dohodu, tak je to v pořádku, ale i když nezaviníte nehodu a jedete nad 130, tak jste už účastníkem nebo spoluviníkem té nehody.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Bylo by správné něco takového mít u nás?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já myslím, že u nás by stačilo, když nebudeme, když vystačíme s tou 130 na dálnicích. Ona ta dálnice je obecně konstruována zejména v těch prvcích, které ovlivňují bezpečnost, to znamená, výhledové poměry, zatáčky, velikost připojovacích pruhů, ale i taky velikost těch svodidel a bariér proti nárazu, ty jsou hold konstruovány do rychlosti 130. Když bychom měli se bavit o rychlosti 150 v některých úsecích, tak já bych upozornil, že tam budou pravděpodobně nutný i nějaké stavební úpravy, ale jde i o psychologii. Prostě já si myslím, že nám ta 130 naprosto stačí, jsou na to psychologické posudky, jsou na to posudky odborníků pro stavbu dálnic a já bych neměl ambici jezdit rychleji.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Na druhou stranu ale spousta lidí jezdí rychleji. Vy nepochybně jezdíte po dálnici, když jedete 130, nebo já, když jedu 130, tak mě skoro každý předjíždí.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Víte co, to bývávala pravda, já si myslím, že to už tolik pravda není. A samozřejmě jsou tam řidiči, že tam jezdí rychleji, ale to přece není důvod na to, abychom zvýšili dovolenou rychlost. To je spíš otázka dohledu, otázka výchovy, otázka, jak se chovat k těm lidem, kteří jezdí rychleji.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Senát tento návrh také nepodpořil, nicméně ta novela zákona o pozemních komunikacích se teď vrací do Poslanecké sněmovny. Myslíte, že poslanci zvýšení rychlosti znovu navrhnou?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já doufám, že ne a lépe řečeno, oni už nemohou. Ten legislativní proces probíhá tak, že poslanci mají dvě možnosti, buď ten, tu senátní novelu nebo ty pozměňovací návrhy šmahem zamítnout všechny a zůstane tam 150, anebo je budou akceptovat a projde s tímto návrhem. Já věřím, že se nám, že se mně podaří nebo že se nám podaří přesvědčit poslance, že je důležitý ten zákon i kvůli jiným věcem a nemá cenu ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A že tam ta 150 nebude tedy?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Že tam prostě nebude ta 150. Myslím si, že některé z pozměňovacích návrhů, které prošly Senátem, jsou docela vhodné a bylo by dobře je v tom zákoně mít.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Senátor Zdeněk Škromach chtěl do toho zákona změnu, podle které by policie nemohla namátkově kontrolovat cyklisty a lidi na kolečkových bruslích na cyklostezkách, jestli pili nebo nepili alkohol. Cyklista je podle vás jako řidič auta, to znamená, že by si neměl dát ani decku?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Zákon je koncipován tak, že všichni účastníci silničního provozu by neměli pít alkohol, takže je koncipován náš zákon, takže to platí i pro cyklisty. Já jenom k tomu zákonu nebo k tomu pozměňovacímu návrhu, který navrhl pan senátor Škromach, on v podstatě tak, jak je koncipován, není jenom na cyklostezky. Musíme si uvědomit, že tak, jak je koncipován, by znamenal, by platil i na silnicích, platil by na všech komunikacích a nejenom pro cyklisty, ale například pro ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Kolečkové brusle jsem říkala.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Kolečkové brusle, ale taky pro povozy, pro drožkáře, ti, co používají silnici třeba k výdělečné činnosti tady, tady v Praze, když jezdí s kočárem.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Člověk pochopí, že na silnici by cyklista neměl mít v sobě žádný alkohol, že zkrátka tam je opravdu účastníkem silničního provozu. Ale na cyklostezkách třeba na jižní Moravě, když je tam cyklostezka mezi jednotlivými sklípky, vy si myslíte, že tam pijí vodu, nebo ...?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ne, to já si nemyslím, já jsem z jižní Moravy, takže znám situaci na cyklostezkách.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže to tam znáte.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Na druhé straně toto je nesystémový. Kdyby pan Škromach přišel s tím, že máme mít situaci jako v Rakousku a všem řidičům řekl, že to bude půl promile nebo třetina promile a že to bude fungovat, tak si myslím, že to je v pořádku. Kdyby to byly i cyklostezky, tak se s tím dalo, tak se to dalo zvažovat, na druhé straně tak, jak je, tak, jak byl ten pozměňovací návrh koncipován, tak aspoň pan senátor Škromach říkal, že měl vyprovokovat debatu a možná další debatu o tom, že by se to dalo upravit. Pokud se budeme bavit potom o systémovém řešení, já jsem možná připraven na jiný přístup, ale v tomhle ..., tohle to jsem podpořit nemohl.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Proč nepokutovat opilé chodce, jak navrhoval v Senátu Jaroslav Kubera? Vždyť takový chodec je také účastníkem silničního provozu a může být docela nebezpečný, když vám spadne pod auto.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
To je pravda, to nás nenapadlo, takže, pokud poslanci takovýto návrh budou mít, vím, že v některých zemích příliš opilí chodci jsou namátkově kontrolováni a je s nima vedeno řízení, zažil jsem to v Austrálii, kdy jsem viděl, že po desáté hodině se snažili opilí Australané se neukazovat na ulici, ani v baru, takže vzory ve světě jsou.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže byste se tomu nebránil tomuto návrhu, pane ministře?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já si myslím, že bychom měli postupovat v tradici zákonů této země a jako vyjít na chodce s tím, že jsi opilí, tak tě budeme jako účastníka silničního provozu pokutovat, možná, kdyby šel po té silnici, kde není chodník, ale když jde po chodníku, já si to moc nedovedu představit.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ministr doprava Dan Ťok je hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Hospodářské noviny minulý týden psaly, že chcete dávat stavebním firmám bonusy za to, že zvládnou práce na silnicích před termínem. Rozumím tomu správně, že pro firmy není jaksi úplně prestižní udělat tu práci co nejrychleji, protože by to pro ně nebylo výnosné, že je musíte motivovat nějakým bonusem?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ne, já bych řekl, že to bylo, to bylo jedno z opatření, které jsme navrhovali a o kterém jsme debatovali, protože já nejsem spokojený s rychlostí, jakou se provádějí stavební práce zejména na dálnicích. A řekl bych, že ten systém soutěže, který máme dneska, vede k tomu, že ty firmy, které nabídly nejnižší cenu, se snaží samozřejmě efektivně to postavit za tu cenu a čas není pro ně prioritou. My bychom rádi, abychom soutěžili více kriteriálně, aby ten čas byl jednou rozhodující veličinou, protože zejména na dálnici D1 je pro nás naprosto alfou a omegou, aby se stavělo rychleji, takže pro nové soutěže jsme měli velkou debatu na Ředitelství silnic a dálnic, jak dát do výběrových kritérií aspekty, jak urychlit výstavbu.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
To znamená, pardon, že vám do toho skáču, pane ministře, teď je ta firma, která staví, placená jak? Je placená za dobu, kterou staví, nebo je placena za kilometr? Podle čeho je vlastně placena?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Firma dneska je placena v systému měřeného kontraktu, to znamená, firma určí ve své nabídce, za kolik jednotlivé položky toho rozpočtu udělá, a podle toho, jaké množství se zabuduje do celkového díla, tak ona dostane celkovou sumu, to znamená, jí jsou v podstatě hrazeny náklady, kde jsou i náklady na lidi a ona samozřejmě optimalizuje počet lidí, který nasadí. Kdyby nasadila větší počet lidí, tak to pravděpodobně bude stát, dejme tomu, o 5-10 % více. My těma kritériama chceme motivovat firmy k tomu, aby, aby se nebály nabídnout rychlejší práci a měly by prostě tam vidět nějaký výsledek. Jedna z těch metod, jak to udělat, je opravdu dát možnost bonusu za rychlejší provedení.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jak vysoký by byl ten bonus?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Tak standardně jako je ve světě, dejme tomu, 10-15 %, které by mohla ta firma získat navíc, pokud dosáhne výrazného zrychlení.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Protože tam je asi, ve smlouvě je tedy, ve smlouvě je nějaký termín, do kdy musí být ta stavba hotova.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ano.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže třeba do dvou let to musí být hotové. A když to ta firma stihne za rok a půl, tak dostane ten bonus?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Tak by měla dostat nějaké ocenění. Ona samozřejmě vydělá na tom, že nebude muset mít tak dlouho svoje fixní náklady na této zakázce, na druhé straně bude muset nasadit pravděpodobně dvě směny, možná i tři směny, a tím pádem má větší personální náklady.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale ty firmy, které už teď staví, tak ty vy nedonutíte, aby stavěly rychleji?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Můžeme je o to požádat, budeme je o to žádat, ale nemají to v rozpočtu a dost možná ta debata bude s nima složitá, ale chtěli bysme to zkusit i u těch akcí, které běží. Sám slyším hodně ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jakých konkrétně, protože vy jezdíte po D1, vy jste z Brna původem, asi jezdíte hodně často do Brna.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ano, na Moravu jezdím, na Slovensko.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Na Moravu jezdíte. Takže, takže tam je teď, pokud se nepletu, tam jsou 4 zásadní uzavírky. Tam si myslíte, že by se dalo přidat trošku v tom tempu, pane ministře?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
To jsou bohužel uzavírky, které byly, nebo ty zakázky byly uzavřeny ještě bez tady takovéto klauzule, takže, tam jsou to spíše deklaratorní žádosti na to, aby se ty firmy chovaly lépe.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale máte pocit, že staví pomalu? Myslíte, že by to šlo rychleji? Vy jste byl generální ředitel Skansky, což je stavební firma, takže víte zhruba, jak rychle se dá nebo nedá stavět, takže myslíte, že jsou pomalí?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já jsem přesvědčený, že by to mohlo být rychlejší, že by to mělo být rychlejší. Na druhé straně rozumím tomu, že ty firmy šly do soutěže s nějakýma podmínkama a na základě těch podmínek dělají optimálně tak, jak jim to vyhovuje a tak, aby jim vyšel rozpočet. Budeme se s nima bavit, jakým způsobem by mohly celou výstavbu urychlit. Na druhé straně ten náš tlak a to naše bavení nemůže být tak velké, abychom neporušili zákon o veřejných zakázkách, protože my nemůžeme v průběhu soutěže a v průměru realizace měnit pravidla.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Měnit pravidla. Ministr dopravy Dan Ťok je stále hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Pane ministře, kdo bude jasné, kdo bude v Česku provozovat mýtný systém po roce 2017, protože do roku 2017 má smlouvu Kapsch?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ne, on má smlouvu do konce roku 2016.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
16, ano, takže teď hrajeme vlastně o těch dalších, dalších 10 let, na 10 let dostal Kapsch smlouvu, že 2007 až 2017.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Ano.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže, kdy bude jasné, kdo to bude dělat po Kapschi, nebo to bude dál Kapsch?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Bude to jasné poté, co vypíšeme a zrealizujeme soutěž. My máme dneska od vlády schválený postup, že máme vypsat soutěž na neutrálního, na provozování neutrálního systému.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Který by umožnil účast konkurenčních firem právě.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Který by umožnil účast jiných technologií než je ta mikrovlnná, kterou používá Kapsch, a samozřejmě tím i dalších firem.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A uděláte to tak, jak vám to předepisuje vláda?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
My dneska debatujeme na řídícím výboru pro mýto a vůbec v tom našem týmu, zdali ty podmínky nám to umožňují, protože my jsme dneska v situaci, kdy stát poměrně masivně investoval do stávajícího systému, do oné mikrovlnné technologie. Ta má zůstatkovou hodnotu 6,5 miliardy. My tady máme dodatek, který umožňuje Kapschi dodělávat všechny mýtný brány pro projekty, které mají, které získají stavební povolení do roku 2017, což bude zhruba nějakých možná 150 kilometrů dalších dálnic. Máme informaci, že ten systém je nový, nebo nový, že je modernizovaný natolik, že může být dále provozován až do roku 2020. Máme tady OBU jednotky, takže, když já to celý spočítám, je otázka, jestli z hlediska správného hospodáře mám připustit soutěž, ve které všechno tohle to vyhodím a zapříčiním poměrně velkou škodu, nebo jestli nepůjdeme jiným způsobem. My máme dneska ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Tak vy na to nemáte hlavně moc času, protože parametry toho výběrového řízení máte předložit do konce července. Stihnete to?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Parametry určitě, určitě stihneme. My hodláme ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A budete tedy navrhovat, aby to nebylo technologicky neutrální především?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
My budeme navrhovat tu soutěž rozdělit do dvou. První soutěž by měla být na provozování stávajícího systému a jeho modifikaci, protože ten chceme výrazně změnit, chceme ho rozdělit, abysme měli k dispozici jako stát centrální systém, který bude stát provozovat sám. A mýtný data nám bude poskytovat někdo další. A druhá soutěž by měla být na technologicky neutrální mýtné zařízení, které může být buď mikrovlnné nebo satelitní, které ovšem bude zapojeno do toho centrálního systému, který bude stát provozovat.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Vás kritizují koaliční partneři, poslanec za ČSSD a člen řídícího výboru k mýtnému systému Jan Birke řekl Lidovým novinám, že pokud byste nakonec předložil to, co jste prezentoval na řídícím výboru, tak by to bylo v rozporu s usnesením vlády a i premiér Sobotka řekl v květnu, že pokud nepřipravíte do konce července technologicky neutrální tendr, který umožní účast konkurenčních firem, takže ani nebude muset tlačit na vaše odvolání. Takže, v jaké situaci jste teď, pane ministře?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Víte co, já jsem v situaci, kdy jsem ten nositel špatných zpráv. Já nesu zprávu jak vládě, tak veřejnosti, taková je situace, král nahý. Já jsem první, který měl odvahu to říct, tak, jestli máme, máme kulturu, že nositele špatných zpráv popravíme, tak jsem ten kandidát na popravení, ale já věřím tomu ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A cítíte to tak, že jste kandidát na popravení, to znamená, že můžete skončit?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
No, tak já to tak ... No, tak víte co, v takové pozici můžete skončit kdykoliv, ale já to tak necítím. Já si myslím, že přicházím s ryze racionálním přístupem. Jestli na ten racionální přístup nebude chtít někdo slyšet, tak mně to bude líto, ale já jsem přesvědčen, že nesu něco, co dává pro občany a pro uživatele mýta ty nejlepší přidané hodnoty. Ten stát už do celého systému zainvestoval poměrně velké peníze a podle mě si nemůže dovolit vyhodit nějakých téměř 10 miliard z okna.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Dobře, pokud nepřistoupí vláda na ten váš, jak vy říkáte, racionální přístup, tak vy sám odejdete z pozice ministra dopravy?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já bych tuhle tu otázku řešil až v okamžiku, kde se mně nepodaří kolegy ve vládě přesvědčit.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Vy si myslíte, že se to podaří?

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Já jsem o tom přesvědčený. Víte, ona, ona, ono moc možností ten stát nemá v současný době, takže já si myslím, že toto je jedna z těch nejrozumnějších.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok byl ve Dvaceti minutách Radiožurnálu. Díky za to, hezký den, na shledanou.

Dan ŤOK, ministr dopravy /nestr. za ANO/
--------------------
Děkuju a přeju hezký odpoledne všem posluchačům.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Posluchačům. A tento pořad najdete také na webu radiozurnal.cz a Dvacet minut Radiožurnálu si můžete poslechnout také v iRadiu na webu Českého rozhlasu. Helena Šulcová přeje dobrý poslech.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je společnost NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: heš
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.