Patrick Zandl: Máme konzervativního zákazníka a prostředí mobilních operátorů, které není příliš konkurenční

Jaké jsou hlavní důvody, proč je u nás internet drahý? Zákazník je konzervativní a nevyhledává změnu ani operátora, ani jiných služeb. V energetice mění zákazníci jen pod vlivem agresivních reklamních kampaní, na běžnou reklamní kampaň zákazníci nereagují.

Výnosy za přechod zákazníka nejsou tak vysoké, dlouho nefungovala možnost alternativních virtuálních operátorů. „Ti v posledních letech vznikli, na druhou stranu jejich možnosti cenotvorby jsou výrazně omezené. Typicky nemohli do dneška nabízet služby v rychlém mobilním internetu, LTE, měli jen horší služby omezené regionálně a rychlostí.“ vysvětluje Patrick Zandl.

Operátoři neuvolnili LTE do velkoobchodní nabídky. „Máme 3 plnohodnotné operátory, kteří fungují na třech sítích, přičemž dva operátoři jednu část té sítě sdílejí, což determinuje i jejich politiku. Máme konzervativního zákazníka a prostředí, které není příliš konkurenční.


Podpultová cena nekřiví trh. Ona je známka křivého trhu, že trh je netransparentní, nefunguje na něm klasická komunikace. V tomto s ministrem nesouhlasím.Patrick Zandl

Jaké mají lidé možnosti tlačit na operátory?

V západní Evropě jsou lidé mnohem aktivnější. „Můžete zavolat svému operátorovi, že odcházíte. Za pár dní by vám mohlo zavolat retenční oddělení a lepší nabídku udělat,“ vysvětluje systém přecházení zákazníků Patrick Zandl.

autor: jaw
Spustit audio