Patrick Zandl: Máme konzervativního zákazníka a prostředí mobilních operátorů, které není příliš konkurenční
Jaké jsou hlavní důvody, proč je u nás internet drahý? Zákazník je konzervativní a nevyhledává změnu ani operátora, ani jiných služeb. V energetice mění zákazníci jen pod vlivem agresivních reklamních kampaní, na běžnou reklamní kampaň zákazníci nereagují.
Výnosy za přechod zákazníka nejsou tak vysoké, dlouho nefungovala možnost alternativních virtuálních operátorů. „Ti v posledních letech vznikli, na druhou stranu jejich možnosti cenotvorby jsou výrazně omezené. Typicky nemohli do dneška nabízet služby v rychlém mobilním internetu, LTE, měli jen horší služby omezené regionálně a rychlostí.“ vysvětluje Patrick Zandl.
Operátoři neuvolnili LTE do velkoobchodní nabídky. „Máme 3 plnohodnotné operátory, kteří fungují na třech sítích, přičemž dva operátoři jednu část té sítě sdílejí, což determinuje i jejich politiku. Máme konzervativního zákazníka a prostředí, které není příliš konkurenční.
Podpultová cena nekřiví trh. Ona je známka křivého trhu, že trh je netransparentní, nefunguje na něm klasická komunikace. V tomto s ministrem nesouhlasím.Patrick Zandl
Jaké mají lidé možnosti tlačit na operátory?
V západní Evropě jsou lidé mnohem aktivnější. „Můžete zavolat svému operátorovi, že odcházíte. Za pár dní by vám mohlo zavolat retenční oddělení a lepší nabídku udělat,“ vysvětluje systém přecházení zákazníků Patrick Zandl.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka