Petr Žaluda, generální ředitel ČD

Státním Českým drahám začíná od 1. ledna příštího roku nelehké období. Na jedné z nejdelších tratí Praha Ostrava začne jezdit soukromá společnost RegioJet ze skupiny Student Agency Radima Jančury. Na severu Čech si další linku vysoutěžila společnost Vogtlandbahn. Státnímu podniku tedy začne období, kdy bude muset reagovat na konkurenci, soutěžit s ní a snažit se třeba být i lepší. Pokud se tak samozřejmě rozhodne. Vedle toho čeká českou železniční dopravu nové přeskupení, možná propouštění a také mnohamiliardové nákupy nové techniky. To vše už v roce 2011. Vítejte u Dvaceti minut Radiožurnálu, přeji vám dobré odpoledne. Dnešní host Dvaceti minut generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, dobrý den v rozhlase.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Dobrý den.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Pro vás posluchače jen standardní informace, buď facebookový profil pořadu, anebo adresa dvacetminut@rozhlas.cz. To jsou cesty, jakými se můžete pana ředitele Českých drah zeptat. Když jsme se tady ve Dvaceti minutách viděli naposledy, pane řediteli, před půl rokem, tak jste mi na otázku, jestli se pod vámi kýve křeslo, odpověděl: kývání necítím. Tak se ptám, stále žádný pohyb?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Stále žádný pohyb.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To znamená, že jste s ministrem dopravy Bártou, řekněme, na stejné vlně?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Já doufám, že to vnímám jako na stejné vlně, snažím se být na stejné vlně s panem ministrem.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Protože ve chvíli, kdy se člověk podívá, že za několik měsíců vlády ministra dopravy Bárty skončili šéf Ředitelství silnic a dálnic, šéfka Besipu, šéf ČD Cargo, v řídícím výboru Českých drah bylo vyměněno 5 lidí ze 7. Skončil i šéf Správy železniční drážní cesty. Jak je možné, že se vám ta ministerská žeň, abych to tak řekl, vyhýbá?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Já myslím, že to je spíš otázka na pana ministra.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak to bezesporu, ale nějaké vysvětlení pro sebe máte určitě.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Tak já se snažím svoji práci dělat tak, aby byly vidět výsledky a předpokládám, že ty výsledky jsou vidět a to je ten hlavní důvod.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jinak řečeno, pokud jste opravdu na stejné vlně s ministrem Bártou, tak bezesporu s ním souzníte i v tom, co udělat s českou železniční dopravou v České republice a například s tím jeho plánem sloučit vaší firmu, to znamená České dráhy, ČD Cargo a Správu železniční drážní cesty do jednoho lingu, tedy zastřešit je.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Určitě ta vize, kterou pan ministr Bárta prezentoval, to znamená vznik železničního lingu, je, je určitě něco, co České dráhy podporují, historicky o tom mluvily a myslím, že je to dokončení, dokončení transformace Českých drah a české železnice, která, která započala a samozřejmě zároveň je to příprava na rostoucí konkurenci a to jak ze strany soukromých dopravců, tak samozřejmě velkých národních dopravců typu německé dráhy, rakouské dráhy, které vlastně to holdingové uspořádání dnes mají.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A mimochodem, vy jste zmiňoval německé dráhy, Deutsche Bahn má doteď, řekl bych, nevyřešený spor s Evropskou komisí, která vyčítá tomuto holdingu, že nevpouští na svůj trh, nebo jaksi do svého teritoria konkurenci. Nebojíte se toho, že by případný český železniční holding měl bojovat s něčím podobným?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Já myslím, ten, ten vznik toho holdingu, dnes se na něm začíná pracovat jak z ministerstva, tak samozřejmě s lidmi z SŽDC, musí akceptovat všechny právní, právní normy, které jsou a to jak české, tak evropské. Ona se připravuje dokonce změna, změna evropské legislativy, která má být v příštím roce v Evropském parlamentu, to znamená, určitě budeme reflektoval tyhle věci, a já myslím, že i ta Evropa si reflektuje tu situaci, která je a říkám, cokoli tady vznikne, tak musí být v souladu jak s českými, tak s evropskými normami a legislativou.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A jenom abych tomu úplně správně rozuměl. Vy říkáte, že to je nějaké logické vyústění transformace Českých drah, na druhou stranu na začátku tohoto desetiletí transformace Českých drah vypadala tak, že se, řekl bych, rozdělovaly divize. Například co udělala ČD Cargo a tak dále a teď, ne tedy sice do stejné právní formy, ale stav se bude dávat někam, kde bude firma více pohromadě.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
To je velmi zjednodušené. My neříkáme, že to, jak se to vyčlenilo, tak se to úplně stejně vrátí, vrátí zpátky. Ten, ten krok je samozřejmě o úroveň výš, to znamená teď se dokončuje transformace, mělo by se v příštím roce převézt živá dopravní cesta, to znamená výpravčí na SŽDC, a tím by měla být uzavřená ta etapa té transformace a samozřejmě měla by následovat jakási další, a to je, to je něco, ať to nazýváme strategický holding, nebo nová, nová podoba české železnice, která by měla být připravena na konkurenci, která zde bude. A je dobré, pokud prostě naši konkurenti typu německých, rakouských, francouzských a jiných drah mají holdingové uspořádání, které s sebou nese své výhody, to znamená velikost a síla, tak aby České dráhy na tu konkurenci byly připraveny. To znamená, to je, není to v tom, že to co jsme tady vyčleňovali a oddělili, tak to úplně stejně vrátíme zpátky. Samozřejmý, že to musí reflektovat dnešní dobu a musí to reflektovat ty, tu podobu našich, našich konkurentů.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
České dráhy jsou největším zaměstnavatelem v České republice, vy jste.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Já myslím, že už nejsou, že větším je Česká pošta, ale jsou druhým největším.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
V tom případě jsem o něco pozadu s informacemi. Na druhou stranu jako druhý největší zaměstnavatel vy jste teď popsal tu situaci, kterou hodláte dělat, živá dopravní cesta, to znamená, řekněme, živá síla by měla být přesunuta z Českých drah na jinou společnost. Kolik reálně by na konci roku 2011 mělo Českým drahám zůstat lidí?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Tak v současné době České dráhy mají 26 tisíc zaměstnanců plus toho případného převodu se, nebo toho převodu se týká zhruba, zhruba 9 tisíc zaměstnanců, to znamená jsme někde na nějakých 17 tisících.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vzhledem k tomu, co říká ministr dopravy Bárta již od začátku a říkal to jednak, co se týkalo jeho úřadu jako ministerstva dopravy, tam mluvil o nějakém 17 procentním snížení personálních stavů, tak o tom stejném mluvil i o resortu jako celku. Tak bude se to týkat i Českých drah, budete propouštět nebo nějakým jiným způsobem pohybovat jaksi s personálním složením?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Tak od té doby, co jsem nastoupil, to já mohu hodnotit dobu, kdy jsem nastoupil, tak samozřejmě probíhá racionalizace. My jsme jenom v loňském roce snížili počty zaměstnanců o 1600, v předchozích letech to byly velmi podobná čísla, to znamená, já když jsem nastupoval, tak České dráhy měly někde 30 tisíc zaměstnanců, dneska jsme na nějakých 26 tisíc něco, a samozřejmě ten proces neustále, neustále pokračuje a je to hlavně z pohledu administrativy. V tom provoze už samozřejmě ten provoz odpovídá rozsahu, rozsahu dopravy. Máte tam strojvůdce, máte tam průvodčí a samozřejmě v administrativě stále rezervy jsou a to snižování a racionalizace budou probíhat. Jsme jenom na personálních nákladech ušetřili od toho roku 2008 někde skoro 3 miliardy, což považuji za obrovský úspěch.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jestli vás slyšel, pane řediteli, Vít Bárta teď, tak jak říkáte, že v administrativě rezervy jsou, tak to máte spočítané.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Ale my to otevřeně říkáme, že rezervy jsou, ale samozřejmě.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Co to znamená rezervy jsou?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
No, že to, to snižování počtu samozřejmě ze začátku jde velmi, velmi rychle a potom už to znamená změnu organizační struktury, to znamená vy nemůžete snižovat pořád do nekonečna, to znamená říct o polovinu, o 20 procent, ale musí to také probíhat ta změna té organizační struktury, to znamená, chceme snížit počty řídících stupňů a i díky tomu jsme schopni ušetřit další lidi. To znamená, já bych řekl, každá firma probíhá nekončícím procesem optimalizace a snižování nákladů a speciálně u dráhy, kde personální náklady jsou 50 procent celkových nákladů, tak je to logicky ten, ten, ta část, na kterou se musíme soustředit.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Ve chvíli, kdy co se státní a veřejné správy týče, bylo ze strany vlády řečeno, že se budou o 10 procent ořezávat mzdové náklady, tak to vzbudilo to všechno, co jsme viděli v minulých zhruba třech nedělích, stávka, demonstrace a tak dále. Vy říkáte jinými slovy něco podobného, že budete také propouštět, restrukturalizovat, prostě personálně cosi měnit ve své firmě a nic takového od železničních odborů slyšet není, že by se bouřily?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Tak já vnímám, že aby mohlo docházet k tomuhle procesu, tak samozřejmě musíte mít oboustranný dialog, nebo musíte s odbory jednat. To, co já dělám od začátku, je, že se snažím vysvětlovat, že jestli České dráhy mají fungovat, mají přežít na konkurenčním trhu, tak se musejí, musí tomu trhu přizpůsobit. A to přizpůsobení je i samozřejmě počty lidí a jejich ohodnocování. A já jsem velmi rád, že tohle odboráři vnímají a jsou, samozřejmě vedeme ty diskuse, ale já myslím, že ten oboustranný zájem je, aby dráhy byly, byly funkční firmou, aby v konkurenci obstály a v konkurenci obstojí, když budou mít, já bych řekl, náklady, které má i ten soukromý nebo jiný dopravce, jo. Takže tohle je něco, kde jsme s odbory na jedné, jedné vlně, to znamená, jde nám o firmu a zatím ten dialog jsme schopni zvládnout bez toho, že by docházelo k nějakým protestům.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To možná souvisí s tím dotazem, který přišel do emailové schránky dvacetminut@rozhlas.cz, která se ptá, jestli už máte uzavřenu kolektivní smlouvu na rok 2011, což bezesporu s komunikací také souvisí?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Určitě. My jsme v minulých dnech uzavřeli kolektivní vyjednávání, kolektivní smlouva je podepsána s 8 odborovými svazy, chybí podpis jednoho odborového svazu. Já předpokládám a doufám, že dojde ke konci i ten jeden svaz se připojí a tím můžeme kolektivní vyjednávání považovat za uzavřené.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Který to je ten svaz?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Je to Svaz SOSaD.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A teď pro laické posluchače, to je který z vašich odborových svazů?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
To je jeden z těch menších, nejmenších odborových svazů.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Říká zatím ve Dvaceti minutách Radiožurnálu generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Ve chvíli, kdy mluvíte, pane řediteli, o restrukturalizaci Českých drah a vůbec české železniční dopravy, tak jste několikrát zmiňoval slovo konkurenceschopnost. Podle posledních informací by od června příštího roku, tedy roku 2011 měly na trase mezi Prahou a Ostravou začít jezdit vlaky společnosti RegioJet ze skupiny Radima Jančury. Co proti nim jste schopni nasadit a jestli je vůbec budete vnímat jako konkurenci, se kterou je nutno bojovat?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Tak my každého dopravce, který přichází, vnímáme jako konkurenci a to, já myslím, že s konkurencí se dá bojovat kvalitou a rozsahem služeb. To znamená, já myslím, že zrovna trať Praha Ostrava je jedna z mála tratí, která je pro konkurenci vhodná, protože to je jedna z těch, která konkurenčně, konkuruje jak autobusové, tak automobilové dopravě, no, a na ni se soustředí ten záměr těch soukromých dopravců a my musíme nadále zlepšovat naše služby. To, jak funguje dneska Pendolino mezi Prahou, Ostravou, které má vysokou obsazenost až na úrovni někde 60, 70 procent, což je, řekl i, velmi, velmi vysoký, vysoké číslo v porovnání s Evropou, tak je vidět, že České dráhy mohou nabídnou službu, kterou, kterou naši zákazníci ocení. A úplně stejně budeme pokračovat dál, to znamená mezinárodní rychlíky a rychlíky, které budou na této trati jezdit, chceme nasazovat ty nejmodernější, tak jak postupně dráhy budou obnovovat svůj vozový park a proces zlepšování služeb, to znamená, jak, jak se chovají naši lidé vůči cestujícím a jaké služby nabízejí, tak to jr znova. To je nekončící proces, který samozřejmě se v té konkurenci ukáže, kdo nabízí lepší služba, kdo je spolehlivý.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To, to bezesporu. Na druhou stranu vy dobře víte, jakým způsobem působil jako podnikatel Radim Jančura v autobusové dopravě, jakým způsobem se mu na některých linkách podařilo téměř vymazat konkurenci v podobě městských autobusových firem. Neobáváte se něčeho podobného na lince Praha Ostrava?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Ne. Já jsem přesvědčen, že České dráhy jsou, jsou připraveny a budou připraveny i v červnu, pokud RegioJet vyjede, tak budou připraveny na konkurenci a budou nabízet služby, které určitě budou konkurenceschopné a myslím, že zde potom můžeme na konci roku vyhodnotit, jaká je kvalita obou, obou poskytovatelů a jaké jsou, jak jsou spokojeni cestující.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Když jsem hleděl do současného tarifního ceníku RegioJetu a podle toho, jaké sumy za tarifní kilometr má plánovány právě na ten rok 2011 a když jsem tak opravdu velice od oka, tak tu sumu, berte, počítal, tak to vypadá, že by mohli jezdit mezi Prahou a Ostravou někde na hranici 350 korun za tu jednosměrnou jízdenku. Tomu se dá konkurovat vzhledem k tomu, že vaše sumy se pohybujou někde kolem 500 korun?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
No, tak otázka, jestli se bavíme o Pendolinu nebo o rychlících. To co, to co jsou moje informace, tak ty ceny v odpovídající kvalitě, to znamená těch rychlíků s těmi zastávkami a s tím, s tou jízdní dobou budou plus minus stejné. Myslím,že co jsou mé informace, tak pan Jančura nechce cenově válčit s Českými drahami.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Znamená to, že je o něco blíž k případné spolupráci a teď se bavím například o těch 25 regionálních tratích, které Správa železniční dopravní cesty, chce, řekněme, zrušit a kde je určitá varianta, že by mohlo dojít ke spolupráci mezi Českými drahami a například RegioJetem?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Mně se to slovo spolupráce je velmi, velmi silné slovo a to, jak to bylo prezentováno, že to je spolupráce. My jsme byli osloveni ze strany Student Agency v otázce využívání některých, některých našich vozů, případně poskytnutí dep a některých zázemí a my jsme samozřejmě řekli, že jsme firma, která se chce komerčně chovat a pokud to bude pro dráhy komerčně zajímavé, tak se o tom můžeme bavit. Ale já bych řekl, že to slovo spolupráce je velmi silné a od té doby prostě k žádným dalším jednáním nedošlo, co se týká regionální dopravy nebo regionálních tratí.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak ještě vám přečtu, a to není ani dotaz, to je spíš takový, řekněme, výkřik na facebookové stránce Dvaceti minut od pana Kotrby, který tady píše: Rozhodl jsem se na Vánoce odjet do Brna, kam standardně jezdím se Student Agency za 200 korun. Místenka, noviny, televize, kafe. Vlakem Českých drah Vindobona, základní cena s místenkou, s místenkou 316 korun plus 70 korun a to je bez novin, televize a kafe. Takový rozdíl cen dopravy je pro České dráhy a celou železnici smrtelný. Říká pan Kotrba na Facebooku. Pane řediteli.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Tak logické je, že samozřejmě vlak je obecně dražší než autobus z principu věci. To, co Praha Brno trpí železnice, je jízdní doba, která je zásadně ovlivněna kvalitou infrastruktury. Já vnímám, že pokud autobus jede 2.45 nebo to je zhruba cestovní doba, a vlak jede 3,5 hodiny, tak to samozřejmě není, není konkurenceschopné. Já vždycky říkám, že železniční doprava je, je o něco dražší než autobusová, to je, to je logické, ale mělo by být, mělo by být rychlejší a měla by být spolehlivější, to znamená i v zimě, jako je, jako je dnes, tak by měla být spolehlivější a samozřejmě měla by nabízet větší pohodlí. Všechny tyhle parametry samozřejmě budou splněny s nasazováním nových jednotek, to znamená ta kvalita i ta spolehlivost a samozřejmě ta jízdní doba je dána infrastrukturou. My pracujeme na tom, aby v okamžiku, kdy budou dokončeny ty, ty běžné, řekl, infrastrukturní práce, to znamená ne, ne ty velké, které byly pozastaveny, tak bysme měli být schopni v roce 2013, to znamená prosinec 2012, pokud by, dojde k ukončení těch prací, tak jezdit Praha Brno někde kolem 2 hodiny 10 minut s Pendolinem jako pracovní. A já myslím, že toto už je konkurenční čas, kde samozřejmě lidi si ochotni připlatit stokorunu nebo dvousetkorunu za to, že se dostanou za 2 hodiny 10 velmi spolehlivě z centra do centra a dostanou tu kvalitu to, že tam budou nové, nové jednotky, to, že tam budou mít noviny, a to že tam budou mít toalety a to, že tam budou mít bistro vůz. To znamená v tomhle dráhy budou konkurovat. Já souhlasím, že dnes, pokud ten vlak jede o hodinu déle a dražší je, protože to je logické, tak to až tak konkurenceschopné není.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Posloucháte Dvacet minut Radiožurnálu, mým dnešním hostem je generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Pane řediteli, rakouské, chápu, že vám neříkám novou informaci, to je spíše pro posluchače, Rakouské spolkové dráhy v současné době uvažují, co udělat se 16 soupravami railjet, na které mají opci u výrobce Siemens. Podle mých informací se České dráhy o těchto 16 souprav zajímají, je to tak nebo ne?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Ano, jednáme s rakouskými drahami o možnosti využít těchto, těchto 16 jednotek.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Také podle informací, které byly zveřejněny na některých internetových stránkách, každá z těch jednotek, na které existuje ta rakouská opce, vychází v českých korunách na 271 milionů, což by pro 16 souprav dělalo asi 4,5 miliardy korun. To je korektní odhad nebo ne?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Já myslím, že plus, plus minus to může být, no.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jak s tím České dráhy hodlají naložit, pokud ten nákup chtějí učinit, aniž by například, řekněme, vyhlašovaly výběrové řízení?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Já bych řekl, že to je dneska velmi předčasný dneska hodnotit. My jednáme o tom, zda existují právní, právní možnosti, to znamená, zda existuje možnost využít té opce, o které rakouské dráhy mají. Druhá věc je ekonomická, a to znamená, musíme spočítat ekonomický model, to znamená, zda ten nákup jsme schopni samozřejmě zaplatit, to je druhá věc. A třetí věc, musí všechny tyhle, tyhle věci projít našimi orgány jako je dozorčí rada, řídící výbor, to znamená, to je ještě dlouhý proces od té úvahy, a to je samozřejmě, je to, je to velmi zajímavé, ta cena je velmi zajímavá. Pokud by se to podařilo, tak bysme měli velmi zásadně obnoven vozový park, co se týká mezinárodních, mezinárodních spojů. To znamená všechny mezinárodní spoje by byl ve fungl nových, fungl nových jednotkách, ale ten proces, bych řekl, je, je zatím někde, někde na začátku.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Ale mimochodem na začátku prosince jste ve Vídni se svými dvěma náměstky byl, pokud se nepletu?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Ano, ano. Já říkám, ten proces jsme, my o tom diskutujeme delší dobu, byla jakási varianta společného podniku, teď prostě diskutujeme možnost, zda bysme mohli využít přímo České dráhy koupit tyto jednotky, ale znova říkám, jednak je o otázka legislativy, to znamená, zda jde v rámci evropské legislativy a české využít tyto opci, a to je jedna věc. Druhá věc je, zda České dráhy budou mít prostředky na to, aby si tyto jednotky pořídily.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Dobře, pane řediteli, v tom případě dvě otázky.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Ano.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Teď, když se bavíme na konci roku 2010, máte 4 plus minus 4,5 miliardy korun na to, abyste třeba v příštím roce něco takového nakoupili?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Pokud ten, ten obchodní model těchto vlaků bude ziskový, tak samozřejmě České dráhy jsou schopny si tyto prostředky obstarat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Otázka číslo 2. Je možno ten nákup udělat bez toho, aby na nákup za takovou sumu České dráhy udělaly bez výběrového řízení?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
A to je přesně ta otázka diskuse té legislativy, zda je možno využít této opce. Rakouské dráhy vysoutěžily tyto jednotky v rámci výběrového řízení podle, podle evropských pravidel a teď řešíme, zda je možné vlastně využít této možnosti. To říkám, je otázka právní legislativy.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jinými slovy, rozumímli tomu správně, České dráhy se snaží, aby výběrové řízení nemusely vyhlašovat a aby mohly využít té rakouské opce?

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Přesně tak. Pokud je možné využít té opce, která je výhodná přesně z pohledu té ceny, protože rakouské dráhy nakoupily, myslím, že celkem 60 těchto jednotek, nebo ten celkový kontrakt byl 60, to znamená ta cena je velmi zajímavá. My kdybysme soutěžili těch 16 jednotek separátně, tak samozřejmě bysme se nikdy na tuhle cenu, kterou jste zmiňoval, nedostali. To znamená, to je přesně jedna, jeden z těch parametrů tý diskuse. Ale znova říkám, je to, je to diskuse a musí být naplněny, naplněny tři věci, to znamená, máme možnost to právně udělat, jsme schopni postavit ziskový obchodní model provozování těchto vlaků a musí nám to schválit naše, naše řídící orgány.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Což jsou všechno tři otázky pro rok 2011.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
To jsou otázky pro rok 2011.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda byl hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Pane řediteli, díky za váš čas, na shledanou.

Petr ŽALUDA, generální ředitel Českých drah:
Děkuji také, na shledanou.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Martin Veselovský byl u mikrofonu Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu. Přeji vám příjemný večer.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je společnostNEWTON Media, s.r.o. <http://www.newtonmedia.cz/>Texty neprocházejí korekturou. Zvukové záznamy Ozvěn dne, Dvaceti minut Radiožurnálu i dalších zpravodajských a publicistických pořadů si můžete poslechnout viRadiu

Pokud se chcete našeho hosta na cokoliv zeptat, můžete své dotazy zasílat buď na adresu 20minut@rozhlas.cz, nebo použít facebookovou stránku pořadu. Na otázky v diskusním fóru bohužel hosté nemohou reagovat.

autor: mav
Spustit audio