Musíme stavět rychlovlaky. A dálniční síť překopat, říká šéf Zelených Petr Štěpánek
Za voliči jsme chodili s tím, co trápí nás, místo toho, abychom za nimi chodili s tím, co trápí je. To je podle nového předsedy Strany zelených Petra Štěpánka důvod, proč Zelení v posledních volbách vyklidili pole Pirátům nebo Starostům, a to i v otázkách životního prostředí.
„Potřebujeme se vrátit k tradičním tématům, pak tam těch pět procent pro nás bude,“ míní předseda Zelených Petr Štěpánek s tím, že nově zvolené předsednictvo je sice názorově pestré, ale zájmem je táhnout za jeden provaz.
Připomíná také, že dnes je politická situace rozdílná ve srovnání s dobou, kdy se Zelení dostali v roce 2006 do vlády – tradiční strany jsou dnes marginální, zatímco ty populistické hlavní. Změnila se také zásadně komunikace. „To, co lidem sdělujeme, potřebujeme zarámovat do jednoduchých, stručných vyjádření a také si ověřit, že to lidi zajímá,“ dodává.
Velkým tématem je například stavba dálnic a dopravní infrastruktury. V tom podle Štěpánka za Evropou zaostáváme, a týká se to třeba i rychlovlaků. „Zelení mají v tomto směru vysokou kompetenci, máme odborníky ve svých řadách. Vedle dálnic musíme také stavět rychlovlaky,“ zdůrazňuje.
Starostu Prahy 4 Petra Štěpánka Zelení na víkendovém sjezdu zvolili novým předsedou strany
Dálnice se pak musí stavět smysluplně, aby vedly z míst s příslušnou hustotu obyvatel a provozu, ne aby se stavěly tak, jak si to vylobbuje kdejaký hejtman, protože tam zrovna má pozemky nebo rozvojový zájem. „Systém dálniční sítě se má překopat,“ uzavírá s tím, že pak se také potřebné úseky budou stavět rychleji.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.