Takhle Ředitelství silnic a dálnic nemůže fungovat, zdůrazňuje Zbyněk Stanjura

Po čtyřech měsících skončil ve vedení Ředitelství silnic a dálnic Jan Kubiš. Za jeho odchodem by mohly stát neshody s ministrem dopravy. Po něm nastoupila do vedení Soňa Křítková. Ta je za poslední rok pátou osobou, která stanula v čele Ředitelství silnic a dálnic. Bývalý ministr dopravy za ODS Zbyněk Stanjura tyto změny kritizuje.

Tvrdí, že pokračuje rozvrat Ředitelství silnic a dálnic. Naposledy měl podle něj tuto instituci pevně v rukou David Čermák, kterého ministr Zdeněk Žák odvolal. „Ministr vlastně neuvedl žádný důvod,“ zamýšlí se Zbyněk Stanjura s tím, že odvolání považuje za špatné.

Čtěte také

„Jan Kubiš nastoupil před čtyřmi měsíci a ukazuje se, že nedokázal dosáhnout svých cílů. A tak hledáme šestého ředitele. V jaké kondici ta firma může být?“ ptá se Zbyněk Stanjura, který současně připomíná zastavení soutěží na přípravu dopravních staveb. „Není co stavět. Na konci roku 2016 končí smlouva s provozovatelem mýtného systému a řešení se neustále odkládá,“ připomíná.

Ředitelství silnic a dálnic by se podle něj mělo přetransformovat v akciovou společnost. „Můžete mít dozorčí radu, která bude sledovat fungování celé organizace. Ministr by tak měl větší vliv na její fungování,“ domnívá se.

Jak hodnotí pokračující modernizaci dálnice D1? A jak by vyřešit končící smlouvu s provozovatelem mýtného systému? Ptal se moderátor Martin Veselovský po 17. hodině.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: mav , šše
Spustit audio