Co je to „SWOT analýza“? Setkáte se s ní při přípravě projektů

20. říjen 2016
Encyklopedie Radiožurnálu

SWOT je zkratka anglických slov Strengths – Weaknesses – Opportunities – Threats. Tzv. SWOT analýza slouží k podchycení silných (Stregths) a slabých stránek (Weaknesses) daného projektu, návrhu, či problematiky.

Dále zkoumá možné příležitosti (Opportunities) a hrozby (Threats), které nejsou v současnosti patrné, ale mohou nastat v průběhu zavádění projektu.

Setkat se s ní můžeme při přípravě jakéhokoli projektu, ať už v marketingu, při tvorbě strategií v různých odvětvích, ale i při přípravě výstav či zavádění nových úředních předpisů. Její nejčastější formou je mřížka dělená do čtyř příslušných částí.

Bývá zvykem, že sekci silných a slabých stránek analyzuje interní oddělení, zatímco sekci hrozby a příležitosti vypracují externisté. Metodu této analýzy vypracoval tým vědců Stanfordovy univerzity pod vedením Alberta Humphreyho v 60. letech 20. století.

autor: Petr Šmíd
Spustit audio