Co přinese digitální rádio? Poradí, kde můžete zaparkovat, odpovídá analytik Filip Rožánek

29. duben 2014

Věděli jste, že moderátor Českého rozhlasu řekne do rádia průměrně osm tisíc slov za hodinu? A že v šedesátých letech to bylo čtyři tisíce slov? Dnešní zrychlená doba neminula ani rozhlas. „Musíme se vyrovnat s konkurencí internetu. Rozhlasové projevy jsou dynamičtější, máme kratší vstupy,“ vysvětluje analytik Českého rozhlasu Filip Rožánek. V Hostu Radiožurnálu také nastínil výhody digitalizace rozhlasu.

„Sociální sítě jsou sice kontroverzním nástrojem, ale i veřejnoprávní médium musí být tam, kde jsou posluchači,“ míní Filip Rožánek, podle kterého jsou na sociálních sítích oblíbené například rozhlasové hry.

Digitální rozhlas by měli mít posluchači možnost poslouchat do několika let. A s digitalizací přijdou i výhody doplňkových služeb. „Když vás telefonem někdo vyruší, tak jenom pozastavíte živé vysílání, a pak si ho znovu pustíte tam, kde jste přestali,“ nastiňuje.

Čtěte také

Zejména řidiči, kteří v autě poslouchají rádio, se mohou těšit na novou generaci dopravních informací. „Digitální rozhlas řidičům napoví, co je čeká na silnici, jaká je sjízdnost vozovky před nimi nebo kde jsou nejbližší volná parkovací místa,“ nastiňuje.

Filip Rožánek, analytik Českého rozhlasu

Jak vypadají veřejnoprávní média v zahraničí? A co jim přinesla digitalizace? Jak Český rozhlas pracuje s archivem? A jak bude vypadat rozhlasové vysílání za deset let? I to jste mohli slyšet mezi 10. a 11. hodinou.

Audio záznam rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.

autor: prh
Spustit audio